Web Analytics Made Easy - Statcounter

دربی امروز پایتخت را فرزندان دو سرمربی سرخابی ها نیز تماشا می کنند. یکی از نزدیک، یکی نزدیک تر.

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر همیشه دربی های پایتخت مهمانان ویژه ای داشته که از سوی فدراسیون یا هر کدام از باشگاه ها دعوت شده اند. هشتاد و هشتمین صفحه از دفتر تقابل های سنتی استقلال و پرسپولیس هم امروز عصر در تهران ورق می خورد و در آن، هرگا ایوانکوویچ فرزند سرمربی پرسپولیس به درخواست پدرش حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگا پس از سال 95 بار دیگر به ورزشگاه آزادی می آید تا دیدار تیم پدرش را مقابل استقلال از نزدیک تماشا کند.

 

او که در کشور کرواسی زندگی می کند، یکی از دورترین و البته خاص ترین طرفداران این تیم به شمار می رود و ضمن تماشای همه بازی های پرسپولیس از کرواسی، شناخت خوبی هم از تیم سرخپوش ایرانی پیدا کرده است. با 34 سال سن و ساکن شهر واراژدین، او عاشق ورزش و از طرفداران سرسخت فوتبال است. هوادار متعصب تیم رم ایتالیا است و شب هایی که رم بازی دارد با برانکو در تماس است و نظر او را می پرسد. او در طول سال چند بار برای تماشای بازی های رم به ایتالیا سفر می کند.

 

برانکو چند بار گفته که هرگا مهره شانس او به حساب می آید و این مسئله در بازی هایی از جمله دربی سال 95 که با برتری 4-2 پرسپولیس خاتمه یافت، یا بازی دراماتیک پرسپولیس و الوحده در فصل گذشته لیگ قهرمانان به نوعی ثابت شده است. او حتی در بازی اخیر پرسپولیس مقابل سپیدرود که با برتری دقیقه 90 سرخپوشان همراه شد نیز همراه تیم پدرش بود. هرگا در دربی امروز هم به ورزشگاه آزادی خواهد رفت.

 


موضوع جالب اینکه او به این زودی از پرسپولیسی ها جدا نمی شود و در دیدار آسیایی مقابل السد نیز به همراه تیم راهی کشور قطر خواهد شد تا آن بازی مهم را از نزدیک تماشا کند.

 

هرگا که خودش ورزشکار است، قبلا در رشته فوتبال فعالیت می کرده و در کشور کرواسی دروازه بان بوده است.


او چند بار با دوستانش به ایران آمده و آنها را به فوتبال ایران و تیم پرسپولیس علاقه مند کرده است. حتی اعضای تیم پرسپولیس در اردوی پیش فصل چند ماه قبل خود با دوستان او نیز در واراژدین دیدار کردند.

 

اما نکته جالب دربی امروز این است که پسر برانکو تنها کسی نیست که در ورزشگاه آرزوی خوشحال شدن پدرش روی نیمکت را دارد. برخلاف دربی سال 95، این بار هرگا یک رقیب در نزدیکی خود می بیند.

 

در فاصله نه چندان زیاد از هرگا ایوانکوویچ، ساشا شفر هم در قسمت دیگری از استادیوم آزادی نشسته و چشم انتظار تماشای شادی پدرش در کنار زمین است؛ البته با دغدغه های متفاوت. مسئله متمایز کننده این است که ساشا نه فقط یک طرفدار، بلکه یکی از اعضای کادر فنی استقلال است و نتیجه دربی امروز با کار و حرفه او رابطه مستقیم خواهد داشت.

 

 

فرزند میانسال وینفرد شفر یکی از خاص ترین اعضای تیم استقلال از حدود یک سال پیش تا کنون به شمار می آید. او در تمرین ها با دقت فوق العاده همه چیز را زیر نظر می گیرد و ریزبینی اش همیشه به کار استقلال آمده است. شاید همین سطح از تمرکز و دقت، از او انسان آرام تری ساخته و باعث شده که ساشا از حیث خلق و خو، تفاوت عمده ای با شفرِ پدر داشته باشد. او بر خلاف پدرش که به هیجان و جنب و جوش دائمی شهره شده، فرد کاملا خونسردی است و با آرامش همه وقایع را دنبال می کند.

 

در استقلال به ساشا سمَت آنالیزور را نسبت می دهند و البته که چنین نیز هست؛ اما کاری که او برای استقلال می کند، فراتر از آنالیز صرف است. نزدیکان به تیم استقلال معتقدند ساشا را باید مغز متفکر تیم دانست. خود وینفرد شفر در همه لحظات مهم با پسرش مشورت می کند و باز کردن گره ها را به او می سپارد. حتی ساناک که یکی از اعضای مهم کادر فنی استقلال به شمار می رفت، با نظر مستقیم ساشا شفر جذب شده بود.


فرزند شفر که بر خلاف آسیا در لیگ نمی تواند روی نیمکت بنشیند، ارتباط خود با بازیکنان را به خوبی برقرار کرده و از افراد نزدیک به مجموعه تیم استقلال است.

 

حالا امروز هرگا ایوانکوویچ و ساشا شفر هر کدام در جایی از استادیوم آزادی به تماشای نبرد تفکرات پدرهایشان خواهند نشست و باید دید حوالی ساعت 20:30 کدام یک خوشحال وارد رختکن تیم می شوند.

 

استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی (داربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی داربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، دیدار این هفته تراکتور مقابل استقلال تاثیر زیادی در صدر جدول خواهد داشت و به نوعی مسیر قهرمانی را تعیین می‌کند. خصوصا اینکه در پایتخت نیز پرسپولیس به مصاف سپاهان خواهد رفت.

با این حال نکته مهم این است که باتوجه به پیروزی تراکتور در جام حذفی و نزدیکی این تیم به مراحل نهایی، شاید دو تیم پرسپولیس و سپاهان به عنوان مدعیان قهرمانی نگران بازی این تیم برابر استقلال باشند چرا که تراکتور دیگر امید چندانی برای قهرمانی لیگ ندارد و مسیر سهمیه خود را از جام حذفی دنبال می‌کند.

اما محمد نصرتی مربی تراکتور در این مورد نظر متفاوتی دارد: من به شما می‌توانم این را بگویم که قطعا بازی با استقلال ما بسیار راحت‌تر بازی خواهیم کرد. چون آن فشار شکسته شد.

وی افزود: درست است که بازی با استقلال خیلی مهم است و می‌تواند در تعیین رتبه‌ی ما برای حضور در آسیا موثر باشد. آن بازی هم مهم است و ما برای شاد کردن هواداران‌مان قطعا با انرژی و انگیزه کافی تمرینات را پیگیری خواهیم کرد و با حمایت هواداران، پر قدرت به میدان خواهیم آمد تا یک نتیجه قابل قبول کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • قاتل پرسپولیس غایب در بازی برگشت؛ سپاهان این مهره را ندارد!
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!