Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:40:12 GMT

طلبه ای که خود و خانواده را وقف آبادانی شهرک بعثت کرده است/ همراه با روحانی مستقر در روستا از ساخت مسجد تا راه اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۲۱۹۷

طلبه ای که خود و خانواده را وقف آبادانی شهرک بعثت کرده است/ همراه با روحانی مستقر در روستا از ساخت مسجد تا راه اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی

حجت الاسلام محمد دوست مدیر کانون فرهنگی هنری عماریون شهرک بعثت علاوه بر کارهای فرهنگی در زمینه‌های اشتغال زایی و عمرانی شهرک بعثت فعالیت های بسیار زیادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  خاورستان، یک هفته از اتمام فصل تابستان گذشته و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند. فصل تابستان برای دانش آموزان فصلی بود که علاوه بر گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات دانش آموزان در کلاس‌های تابستانی که هرساله با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود نسبت به غنی سازی اوقات فراغت خود اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون های فرهنگی هنری در مجاورت و به محوریت مساجد روستایی و شهری زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را به بهترین وجه با برگزاری کلاسهای متفاوت در فصل تابستان فراهم کرده و برای سایر ایام سال نیز برنامه های گوناگونی دارند.

 

یکی از کانون های فعال فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی کانون روستایی عماریون در شهرک بعثت (روستای علی آباد لوله) بیرجند است.

 

این کانون که به مدیریت روحانی طرح هجرت این روستا اداره می‌شود در زمینه برگزاری کلاس های هنری، علمی، قرآن، ورزشی و راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و اشتغال زایی پیش قدم بوده و توانسته عنوان کانون برتر روستایی کشور را به خود اختصاص دهد.

 

روحانی مستقر روستای علی آباد لوله علاوه بر تشکیل کلاس های مختلف به واسطه کانون فرهنگی در زمینه عمران و آبادی این روستا نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

 

متن زیر حاصل گفت و گوی خاورستان، با روحانی طرح هجرت مستقر در روستای علی آباد است.

 

 

حجت الاسلام عبد الباسط محمد دوست روحانی طرح هجرت و مدیر کانون عماریون شهرک بعثت (علی آباد لوله) در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از سال 1391 به عنوان روحانی طرح هجرت به روستای علی آباد لوله واقع در بخش مرکزی شهرستان بیرجند آمده ام.

وی افزود: در ابتدای حضور من در این روستا مسجدی که گنجایش جمعیت روستا برای حضور در نماز جماعت‌ها را داشته باشد نداشت و تنها مسجد این روستا در یکی از محله های این روستا واقع شده بود.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت بیان کرد: حضور من در این روستا به عنوان روحانی طرح هجرت مستلزم انجام کارهایی بود که به من واگذار شده و بر این اساس باید برای انجام وظیفه محوله ابتدا زیرساخت‌های مورد نیاز در روستا فراهم می‌شد.

 

حجت الاسلام محمد دوست عنوان کرد: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در این روستا ساختن مسجدی بود که ظرفیت و گنجایش حضور همه مردم روستا را در برگزاری مناسبت‌های مختلف و برگزاری نماز جماعات داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: بر این اساس با همکاری و مشورت شورای اسلامی، دهیاری، هیئت امنای مسجد و اهالی روستا تصمیم بر ساختن مسجد جدیدی با زیر بنای 600 متر مربع در یکی از نقاط روستا گرفته شد و با همت اهالی این روستا در کمتر از یک ماه مسجد روستا احداث شد.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت گفت: پس از ساخت مسجد برای انجام کارهای فرهنگی در روستا نیاز به ساخت و تأسیس کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج برای خواهران و برادران بود.

 

حجت الاسلام محمد دوست بیان کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل مردم روستا بسیار خوب بود و پس از یک‌سال از حضورم در این روستا با همت و تلاش اهالی پایگاه مقاومت بسیج برای خواهران و برادارن و کانون فرهنگی نیز در این روستا راه اندازی شد و هر کدام با توجه به اختیارات و وظایفی که بر عهده داشتند برای انجام کارهای فرهنگی در روستای علی آباد لوله همکاری داشته و دارند.

 

اشتغال زایی برای مردم به محوریت مسجد

وی با بیان اینکه مسجد در هر روستا فقط برای برگزاری نماز جماعت و مناسبت های مذهبی ساخته نشده است، اظهار کرد: مسجد و روحانی هر روستا باید در کنار برگزاری نماز جماعت و برنامه های مذهبی به فکر اشتغال مردم نیز باشند که ما در این روستا به محوریت مسجد برای اشتغال مردم این روستا نیز کارهای بسیار زیادی انجام داده‌ایم.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت عنوان کرد: علاوه بر اشتغال زایی برای مردم در این روستا شورای فرهنگی تشکیل شده که این شورا نیز برای بهبود و پیشرفت کارهای روستای علی آباد بسیار مؤثر است.

 

حجت الاسلام محمد دوست گفت: شورای فرهنگی شهرک بعثت از روحانی روستا، دهیار، رئیس شورا، فرماندهان پایگاه های بسیج خواهران و برادران، یک نفر از اعضای هیئت امنای مسجد و مسئول کانون فرهنگی تشکیل شده که همه این اعضا برای انجام کارهای روستا از فرهنگی گرفته تا انجام کارهای عمرانی با هم همکاری کرده و تعامل بسیار خوبی بین افراد وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی عماریون روستای علی آباد لوله نیز در سال 92 تأسیس شده و کارهای فرهنگی، علمی، قرآنی و ورزشی زیادی برای نوجوانان و اهالی شهرک بعثت را در برنامه کار خود دارد.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت بیان کرد: استقبال مردم و نوجوانان از کارهایی که توسط کانون فرهنگی انجام شده بسیار خوب است و این خود باعث شده که سال به سال کلاس‌های بیشتری در این کانون برای دانش آموزان برگزار شود.

 

حجت الاسلام محمد دوست عنوان کرد: کانون عماریون شهرک بعثت سال گذشته به عنوان کانون برتر روستایی کشور برگزیده شده و این کانون از جمله کانون‌هایی در خراسان جنوبی است که علاوه بر فعالیت ها بسیار زیاد و متنوع دارای گروه سرودی با عنوان" عمارهای رهبر"  است و این گروه سرود به نام کانون عماریون به ثبت رسیده در بسیاری از مراسماتی که در مرکز استان برگزار می‌شود از گروه سرود کانون عماریون دعوت شده و اجراهای زیادی داشته است ضمن اینکه گروه سرود عمارهای رهبر توفیق اجرا در حرم مطهر رضوی نیز داشته است.

 

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این کانون برگزاری کلاس‌های ورزشی در رشته کاراته برای بیش از 100 خواهر و برادر بوده که در ایام تابستان برگزار شده و این کلاس که به صورت کاملا رایگان بوده با استقبال بسیار خوبی از سوی خواهران و برادران در شهرک بعثت مواجه شد.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت اظهار کرد: برگزاری کلاس کاراته در محل مسجد بود و نوجوانان بدون داشتن سالن وزرشی و هیچ امکاناتی آموزش دیدند که اگر امکانات و فضا بعد از این در اختیار آنها قرار گیرد قطعا با تلاش و پشتکاری که در این نوجوان مشاهده می‌شود شاهد مقام‌های استانی و حتی کشوری از بین این نوجوانان خواهیم بود.

 

کانون های فرهنگی باید کارهای فرهنگی بر زمین مانده را انجام دهند

حجت الاسلام محمد دوست گفت: هدف از تأسیس و فعالیت کانون‌های فرهنگی در هر شهر و روستا انجام کارهای فرهنگی بر زمین مانده با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج است که کانون عماریون در شهرک بعثت نیز با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج به ویژه برای خواهران در زمینه اشتغال زایی کارهای زیادی انجام داده است.

 

وی بیان کرد: از جمله کارهایی که در این روستا با همکاری کانون فرهنگی و پایگاه بسیج برای خواهران انجام شده می‌توان به آموزش کلاس های خیاطی، گلدوزی، نقاشی روی سفال، کلاس های ورزشی، قرآن، تفسیر، نقاشی سیاه قلم، آشپزی و شیرینی پزی و ... اشاره کرد.

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت اظهار کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها در شهرک بعثت برای زنان صندوق قرض الحسنه‌ای راه‌ اندازی شده که به زنان در شهرک بعثت بدون ضامن وام قرض الحسنه با درصد پایین داده می‌شود و این خود برای اشتغال زایی و ماندگاری مردم در این روستا بسیار مؤثر بوده است.

 

حجت الاسلام محمد دوست با اشاره به دیگر اقداماتی که در شهرک بعثت توسط زنان انجام شده و زمینه درآمد زایی را برای آنها فراهم کرده، گفت: زنان در شهرک بعثت در زمینه تولیدات صنایع دستی و درست کردن انواع ترشیجات، مرباجات، گلاب و عرقیات فعالیت داشته که بازار فروش عمده  محصولات آنان مرکز استان و سایر شهرستان‌ها خراسان جنوبی است.

 

وی عنوان کرد: صنایع دستی و سایر تولیداتی که با همت و تلاش زنان این روستا تولید می‌شود توسط ادارات استان خریداری شده و این تعامل و همکاری ادارات استان با این کانونو شهرک بعثت باعث شده که درآمد زایی خوبی  برای زنان داشته باشد.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت اظهار کرد: راه اندازی کارگاه‌های حوله بافی و قالی بافی در شهرک بعثت نیز از دیگر اقداماتی بوده که از زمان حضورم و با همکاری کانون فرهنگی در این روستا راه اندازی و باعث درآمد زایی برای زنان شده که علاوه بر بحث درآمد زایی نیز باعث اشتغال در خانه شده و زنان همزمان با حرفه آموزی و کسب درآمد در خانه به امورات خانه و زندگی و تربیت فرزندان خود رسیدگی می‌کنند.

 

 

حجت الاسلام محمد دوست گفت: اغلب مربیان کلاسهای هنری و آموزشی اهل شهرک بعثت بوده و فقط برای تعداد کمی از کلاس‌ها مربی را از بیرجند داشته ایم ضمن اینکه در بسیاری از کلاس‌هایی که مربی از بیرجند آمده و خواهران در کلاس‌ها شرکت داشتند خودشان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی هم اکنون به عنوان مربی برای سایر شرکت کننده‌ها در کلاس‌ها فعالیت دارند.

 

وی عنوان کرد: از دیگر کارهایی که در این روستا با همکاری کانون فرهنگی عماریون انجام شده دوره‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده برای مادران و دختران بوده و برگزاری اردوهای فرهنگی برای مادران و دختران نیز فعالیت‌ها با همکاری پایگاه مقاومت بسیج خواهران بوده است.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت اظهار کرد: ما در این کانون برای کودکان نیز به طور جدا گانه برنامه‌هایی در زمینه قصه گویی و شعر داشته و از طرف دیگر کلاس های عقیدتی برای کودکان و نونهالان برگزار شده و ادامه دارد.

 

حجت الاسلام محمد دوست با بیان اینکه جمعیت این روستا حدود 360 خانوار و بیش از یک هزار و 200 نفر جمعیت دارد، گفت: روستای علی آباد لوله که هم اکنون یک شهرک است شاکله اصلی یک روستا که متشکل از کارهای دامداری و کشاورزی است را ندارد و اغلب جمعیت سرریز شهر بیرجند در این شهرک جمع جمع شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که برای اولین بار در شهرک بعثت اتفاق افتاد پیشنهاد دادن یک نفر از اعضای هیئت امنای مسجد و دو نفر از اعضای بسیج و کانون برای کاندید شدن در شورای اسلامی شهرک بعثت بود و خوشبختانه با اعتمادی که مردم روستا به این سه نفر داشتند هر سه نفر رأی آورده و به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند با این انتخاب صحیح انجام کارهای شهرک بعثت بیش از پیش بهتر و با پیشرفت قابل توجهی رو به رو شده است.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت با اشاره به اینکه در شهرک بعثت یک گروه جهادی مستقل داریم که در انجام کارهای عمرانی روستا فعالیت دارند، گفت: با تعامل بسیار خوبی که بین اعضای شورا، دهیار، مسئول کانون و فرماندهان پایگاه ها برقرار است کارهای شهرک بعثت با همکاری و محوریت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به خوبی پیش رفته و روز به روز شاهد انجام کارهای خوبی  هستیم.

 

حجت الاسلام محمد دوست بیان کرد: گروه سرود تخصصی عمارهای رهبر کانون فرهنگی عماریون در سطح استان دارای مقام‌های زیادی است و تا مرحله کشوری نیز پیشرفت کرده  و یکی از برنامه های ثابتی که گروه سرود ما هر ساله در آن اجرا دارد روز 12 بهمن در میدان امام خمینی (ره) بیرجند است حضور در یادواره های شهدا و مراسم افتتاحیه کلاس‌های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی که با عنوان آسمانی‌ها برگزار می‌شود نیز از دیگر مراسمی است که گروه سرودعمارهای رهبر اجرا دارد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های این کانون و پایگاه های بسیج برگزاری برنامه‌های ویژه در ایام عید قربان تا غدیر است که دو سال شده در روز عید غدیر اهالی 5 روستای علی آباد لوله، مزگ، اسفهرود، فوداج و رزگ در قالب اجتماع غدیریون اطعام نهار بیش از یک هزار و 700 نفر را برعهده داشته و معمولا هر ساله میزبان مهمانانی از مرکز کشور در این مراسم بوده‌ایم.

 

می‌توان با دست خالی کارهای بزرگ انجام داد

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت گفت: مسجدی که دارای هیئت امنا،کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج است همه این برنامه ها را بدون خرج کردن یک ریال هزینه انجام می‌دهد و این یعنی اینکه می‌توان با دست خالی کارهای بزرگی را انجام داد.

 

حجت الاسلام محمد دوست با بیان اینکه توصیه من به دوستانم این است که فقط دغدغه شان مسائل مالی نباشد، تاکید کرد: با دست خالی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

 

وی خاطرنشان کرد: 5 سال است که در شهرک بعثت سنت شده و 30 شب ماه مبارک رمضان افطاری ساده که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است برگزار شده و یک شب احیا نیز پس از پایان مراسم به مردم غذای سحری داده شده است و اینها همه به لطف خدا و همکاری خوب مردم با کانون فرهنگی، پایگاه‌های مقاومت بسیج ، هیئت امنای مسجد، دهیار و اعضای شورای اسلامی بوده و ان شاءالله که درسال های آتی نیز این برنامه ها ادامه داشته باشد.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت اظهار کرد: راه‌اندازی شرکت تعاونی با 25 نفر عضو نیز یکی دیگر از اقدامات مفیدی است که در شهرک بعثت طی ماه‌های اخیر آغاز شده و با توجه به راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال زایی در زمینه‌های مختلف برای 20 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی انجام شده است.

 

حجت الاسلام محمد دوست با اشاره به اینکه اگر حضور من در شهرک بعثت باعث تغییر اساسی شده و از نظر مردم من تا کنون موفق بوده ام، گفت: راز موفقیتم همراهی و همکاری همسرم است چرا که همسرم با صبر، همکاری و مشاوره بسیار خوبی که داشت باعث شد که من بتوانم به هدفم  با توجه به نیازهای اینجا برنامه ریزی کرده بودم برسم.

 

وی عنوان کرد: توقع همسرم در امور زندگی بسیار کم است اما در انجام کارهای مربوط شهرک بعثت و وظیفه من بسیار زیاد است با توجه به اینکه هم اکنون همسرم رئیس شورای اسلامی شهرک بعثت است تا جایی که امکان داشته باشد از سعی و تلاش خود برای انجام کارهایی که نسبت به آنها مسئول است فروگذار نیست.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت بیان کرد: همکاری اهالی شهرک بعثت نیز با همسرم برای انجام کارهای شهرک بسیار خوب بوده و همسرم نیز متقابلا همکاری خوبی با اهالی دارد.

 

حجت الاسلام محمد دوست با اشاره به همکاری ادارات برای انجام امورات شهرک بعثت، اظهار کرد: همکاری ادارات در حد بضاعت با من به عنوان مسئول کانون تا کنون خوب بوده اما کافی نیست و نیاز به کمک و توجه بسیاری برای انجام کارهای کلان است.

 

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های من انجام کارهای عام المنفعه برای مردم است که تا کنون نیز اقداماتی از جمله آسفالت جاده وروددی شهرک بعثت با پیگیری شورای اسلامی و کانون فرهنگی صورت گرفته اما هنوز در شهرک بعثت نیاز به انجام کارهای عمرانی بیشتری است که مساعدت مسئولان را می‌طلبد.

 

 در نظر گرفتن شهید گمنام برای شهرک بعثت

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت گفت: یکی از درخواست های من برای شهرک بعثت با توجه به اینکه اینجا هیچ شهیدی ندارد این است که اگر امکان دارد شهید گمنام برای شهرک بعثت در نظر گرفته شود و با ساخت یک فضای فرهنگی در شأن شهدا مکانی برای مردم جهت اجرای برنامه های فرهنگی همراه با معنویت فراهم شود.

 

حجت الاسلام محمد دوست با بیان اینکه من به آینده شهرک بعثت خیلی امیدوارم، تصریح کرد: کارهایی که در اینجا آغاز شده از پایه و اساس محکم و در ذهن مردم این روستا نهادینه شده و اگر روزی در این روستا نباشم و مدت زمان مأموریت کاری من به پایان برسد مردم روستا به صورت منسجم کارها را ادامه خواهند داد.

 

وی عنوان کرد: وطیفه و نقش روحانی طرح هجرت در روستا این است که به صورت طبیبانه بین مردم برود و با حضور در بطن روستا و مردم از مشکلات آگاه شده و با همکاری خود مردم برای رفع مشکلات، عمران و آبادی تلاش کند.

 

مدیر کانون عماریون شهرک بعثت خاطرنشان کرد: شرکت در مراسم شادی و عزای مردم و سرکشی از خانواده های شهدا از جمله کارهای اجتماعی است که یک روحانی باید انجام دهد و من در شهرک بعثت این کارها را تا کنون انجام داده و پس از این نیز انجام خواهم داد.

 

و اما شنونده تأثیرات مثبت و مفید حجت الاسلام محمد دوست و خانواده اش در شهرک بعثت از زبان مردم باشیم.

یکی از دانش آموزان دختری که برای شرکت در کلاس کاراته در محل کانون عماریون شهرک بعثت حضور داشت در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از زمانیکه حجت الاسلام محمد دوست به همراه خانواده خود به شهرک بعثت آمده‌اند شاهد تغییرات بسیار خوبی بوده ایم.

 

وی با بیان اینکه همه ساله در این کانون کلاس های متفاوت و زیادی برگزار می‌شود و من نیز هر سال در اغلب کلاس ها شرکت می‌کنم، افزود: تابستان امسال علاوه بر کلاس‌هایی که هر ساله در محل کانون برای ما دانش آموزان برگزار می‌شود برای اولین بار کلاس کاراته به صورت رایگان در این کانون برگزار شد و تعداد زیادی از بانوان روستا در این کلاس شرکت کردند.

 

این دانش آموز بیان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس‌های تابستانی برگزاری اردوهای داخل و خارج استان و انجام کارهای فرهنگی و همکاری ما در این برنامه‌ها از دیگر اقدامات بسیار خوب و موثر حجت الاسلام محمد دوست در این روستا است.

 

مربی کاراته خواهران نیز که در محل کانون حاضر بود در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: امسال برای اولین بار کلاس کاراته در محل کانون عماریون روستای علی آباد لوله برگزار شد.

 

وی افزود: خودم ساکن شهرک بعثت بوده اما محل کارم در بیرجند است زمانیکه علاقه، استعداد و ظرفیت خواهران را در رشته ورزشی کاراته مشاهده کردم بنا بر پیشنهاد مسئول کانون با کمال میل برای آموزش خواهران اعلام آمادگی کرده و امسال برای اولین بار در شهرک بعثت و حتی اولین روستای خراسان جنوبی ایام تابستان کلاس کاراته برگزار شد.

مربی کلاس کاراته بیان کرد: خوشبختانه خوهران نسبت به این رشته ورزشی علاقه داشته و از همه مهمتر استعداد‌های زیادی در بین خواهران طی مدت زمانی که کلاس تشکیل شد شاهد بودم که اگر این کلاس ادامه داشته باشد و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برای تأمین حداقل امکانات را داشته باشیم می‌توانم به جرأت بگویم که خواهران این روستا برای شرکت در مسابقات استانی و حتی کشوری در سالهای آتی حرفی برای گفتن خواهند داشت.

 

وی همکاری حجت الاسلام محمد دوست به عنوان مسئول کانون فرهنگی هنری عماریون در این روستا را برای برگزاری کلاس کاراته خیلی خوب دانست و گفت:  تا جایی که امکان داشت فضا و شرایط برای برگزاری کلاس و اطمینان خاطر خواهران به بهترین نحو فراهم شد.

 

فرمانده پایگاه بسیج خواهران شهرک بعثت نیز در گفت‌وگو با خاورستان، بیان کرد: از زمانیکه شهرک بعثت دارای روحانی مستقر شده در همه زمینه‌ها و به طور خاص امورات فرهنگی و عمرانی پیشرفت های قابل توجهی را در کمترین زمان داشته است.

 

وی عنوان کرد: پس از حضور حجت الاسلام محمد دوست به عنوان روحانی مسقر در این روستا پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و برادران و کانون فرهنگی هنری در این روستا همه به محوریت مسجد شکل گرفت و برنامه‌های زیادی با همکاری‌ بسیار خوب بسیج و کانون در این روستا برگزار شد.

 

فرمانده پایگاه بسیج خواهران شهرک بعثت گفت: از جمله اقدامات بسیار مهم حجت الاسلام محمد دوست ساخت مسجد در مدت زمان کمتر از یک ماه، آسفالت جاده روستا، تأسیس کانون فرهنگی و پایگاه‌های بسیج، راه اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و اشتغال زایی برای خواهران روستا، ساختن مکان تفریحی برای اهالی، راه اندازی شرکت تعاونی با همکاری کانون، انجام برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف تولد و شهادت ائمه (ع)، برگزاری افطار آسان در 30 شب ماه مبارک رمضان و سایر برنامه‌های انجام شده در شهرک بعثت است.

 

وی از دیگر تاثیرات مثبت این روحانی در شهرک بعثت همکاری و همراهی اهالی با مسئولان شهرک برای انجام کارهای فرهنگی و عمرانی دانست و بیان کرد: خوشبختانه طی این سال‌ها مردم روستا نیز همکاری بسیار خوبی حجت الاسلام محمد دوست و خانوده اش داشته اند.

 

غلامرضا علی آبادی نیز یکی از اهالی شهرک بعثت در گفت‌وگو با خاورستان، از حضور روحانی مستقر در این روستا اظهار رضایت و خوشنودی کرد وگفت: حضور این روحانی باخانواده اش و فعالیت های بسیار خوبشان باعث شده که مردم نیز برای عمران و آبادی روستای خود تلاش کنند.

وی افزود: ارتباط بسیار خوب این روحانی با اهالی از بچه ها گرفته تا میان‌سالان باعث شده که مردم علاوه بر شرکت در مراسم های مذهبی و نماز جماعت‌ها در سایر کارهای روستا پیش قدم شده و با همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی این روحانی برای آبادانی شهرک بعثت بیش از پیش تلاش کنند.

 

این فرد بیان کرد: حضور این روحانی در شهرک بعثت تأثیرات بسیار خوبی داشته و اتفاق‌های خوبی طی این سال‌ها با همکار خانواده حجت الاسلام محمد دوست رقم خورده است.

 

در شهرک بعثت همه مردم پیر، جوان زن و مرد از حضور این روحانی در روستا رضایت کامل داشته و از اینکه طی 6 سال در این روستا شاهد برنامه های بسیار مهم و ماندگاری بوده اند خوشحال بودند.

 

در شهرک بعثت از هر کسی که درباره حجت الاسلام محمد دوست و خانوادهاش سوال می‌کردم نه تنها راضی بودند بلکه این روحانی را از خود دیار خود دانسته و اصلا احساس نمی‌کردند این روحانی اهل شهرک بعثت نیست و از استان دیگری به این روستا برای انجام مسئولیت آمده است.

 

حجت الاسلام محمد دوست نه تنها بومی شهرک بعثت( علی آباد لوله) نیست بلکه بومی شهرستان بیرجند نبوده اما برای رسالت خطیر خود از تلاش برای عمران و آبادی محل مأموریت هر چند کوتاه و چند ساله دریغ نکرده و فقط به وظیفه و رسالتی که در امر تبلیغ و هجرت بر عهده اش بوده به خوبی عمل کرده است.

 

 

 

 

گزارش از سمیه سلیمانی و حسین ترشابی

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بخشدار بخش زنده رود فریدن گفت: باتوجه به شغل اکثریت مردم منطقه بویژه روستا‌های فریدن کارگاه آموزشی و نصب علائم و هشدار‌ها بر روی وسایل نقلیه کشاورزی انجام شد.


عباص نصیری افزود: در سال ۱۴۰۲ بسیاری از نقاط حادثه خیز و پرخطر روستا‌های بخش زنده رود از جمله باند کندرو روستای نهرخلج و زیرگذر روستای درختک برطرف شد که تلاش می‌شود در سال جدید بهسازی و رفع دیگر نقاط حادثه خیر جاده‌های روستایی صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی