Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@04:44:20 GMT

سالمندی، پایان زندگی نیست...

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۳۷۴۹

در موسسه خیریه کهریزک هر پرونده ای را که ورق می زنید درس عبرتی است،  چرا که برخی از سالمندانی که در این مجموعه زندگی می کنند، سالها پیش جایگاه و موقعیت های اقتصادی و سیاسی قابل توجهی داشته اند از پزشک گرفته تا مهندس،رئیس بیمارستان، تاجر، کارمند و ... که هیچ راهی در شرایط موجود برای آنها نبوده و تقدیر یا تقصیر عامل حضور آنها در این مجموعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ در آستانه فرا رسیدن 9 مهرماه روز جهانی سالمند، دکتر حسن احمدی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک ضمن گرامیداشت این روز گفت: سالمندی، یکی از مراحل حساس و سرنوشت ساز انسان است که نه تنها پایان زندگی نیست، بلکه به عنوان یک روند طبیعی گذرعمر و زندگی مطرح
می گردد.
وی با اشاره به طرح سالمندی موفق،  افزود: در موسسه خیریه کهریزک به جهت کاهش مشکلات دوران سالمندی، با شناخت ویژگی های جسمانی و روانی ،درک نیازهای مختلف سالمندان و پاسخگویی به نیازهایشان ، احترام به ترجیحات آن ها در طراحی و بهسازی فضاها در بهبود کیفیت ، امید به زندگی و دستیابی به اهداف سالمندی راهکارهای مناسبی ارائه می شود.
 مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه همه ساله بر شمار سالخوردگانی که به آسایشگاه های سراسر کشور افزوده می شود، عنوان داشت: در موسسه خیریه کهریزک 3 هزار نفر مددجو به صورت شبانه روزی  نگهداری می شوند که 900 سالمند در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران و 460  نفر از سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز تحت آموزش ،درمان ، مراقبت و توانبخشی هستند و بقیه شامل معلولان جسمی حرکتی و کودکان عقب افتاده ذهنی و کودکان اوتیسم می باشند. از ویژگی های این مجموعه، نگهداری سالمندان و معلولانی از 31 استان کشور است و تنها مختص ساکنین تهران نمی باشد.    
دکتر احمدی با بیان اینکه سالمندی یک تجربه شخصی واجتماعی است و می تواند برای عده ای خوشحال کننده و برای عده ای دیگر غم انگیز و کسالت بار باشد، بیان داشت: در آسایشگاه خیریه کهریزک ما بر این باوریم که برای سالمندان ، بدترین خانه‌ها از بهترین آسایشگاه‌ها بهتر است؛ چرا که وقتی سالمندان در جمع کانون گرم خانواده قرار می گیرند هم رسیدگی و مراقبت در آنجا بهتر است و هم انس و الفت میان اعضای خانواده و سالمندان به قوام خانواده کمک می کند. از این نظر موسسه خیریه کهریزک اقدام به ایجاد واحد مراقبت در منزل که در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران 350 سالمند  در منازلشان خدمت رسانی می شود و در آسایشگاه استان البرز 170 سالمند در منازل زیر پوشش خدمات قرار دارند.
متاسفانه امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی مصائب و مشکلاتی را به همراه خود دارد و سالمندان در واحدهای مسکونی 60-70 متری در آپارتمان های سر به فلک کشیده دچار اختلالات سالمندی و عوارضی که این تکنولوژی به همراه خود دارد، می شوند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  در آیین اختتامیه این دوره که عصر پنجم اردیبهشت‌ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت ما را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

انسیه خزعلی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و ... طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

خزعلی ادامه داد: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان