Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: موقعیت جغرافیای منطقه روهینگیا نشان می دهد نسل کشی و کشف نفت یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،طی روزهای اخیر وزارت نیروی برق و انرژی میانمار، رسما اعلام کرد که ارزیابی خوب ShweYee Htun-2 در بلوک ساحلی A-6 در نزدیکی ایالت راخین توانایی ارائه گاز طبیعی برای اهداف تجاری را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کارشناس مسائل سیاسی در تحلیل کشف نفت و گاز در میانمار و ارتباط آن با نسل کشی مسلمانان در این منطقه به خبرنگار تیتریک گفت: کشور میانمار یا برمه سابق در یک دوره ای از ساختار نظام جهانی که بریتانیا سیاست ها و سلطه استعماری خود را داشت، با توجه به موقعیت جغرافیایی که در جنوب شرقی آسیا دارد و همسایگی با چین، تایلند و هند بر اساس سیاست های استعماری آن زمان، پس از دوره هایی به استقلال رسید.

علی قربانی با اشاره به اینکه میانمار دارای تنوع قومی بسیار زیادی بوده و 140 قومیت دراین کشور زندگی می کنند افزود: اقلیت بزرگ مسلمانان در منطقه ای به نام روهینگیا سکونت دارند و زمانی که از عنوان روهینگیایی استفاده می شود موضوع مسلمانان در میان خواهد بود.

وی اظهار داشت: در طول دوره های قبل از نسل کشی میانمار، اتفاقاتی در روهینگیا رخ دارد و همواره عوامل خارجی در این موارد دست داشته است چرا که وجود قومیت های مختلف بستری را ایجاد می کند تا به واسطه دنبال کردن سیاست های استعماری اختلاف و فتنه انگیزی ایجاد شود.

قربانی تصریح کرد: چین به عنوان یکی از همسایگان میانمار، با توجه به موقعیت جغرافیایی، قدرت نظامی و شرایط رقابتی با آمریکا قطعا نمی تواند خارج از حوزه تحولات و سناریوهای آمریکا در منطقه باشد و بدون شک باید اختلافات و مسائل میانمار را با سیاست های آمریکا در قبل چین مرتبط دانست.

وی گفت: امروز به لحاظ منازعه پیدا و پنهان درباره منابع طبیعی از جمله نفت بین کشورها، که غرب آسیا و ایران نیز با آن مواجه هستند می توان گفت ارتباط نفت و سیاست عامل اختلافات است و در دوره قاجار و پهلوی دوم نیز وجود نفت منجر به سرنگونی دولت منتخب ملی شد.

قربانی افزود: مشابه سناریو مذکور در رابطه با کشورهایی که در دنیای اسلام دارای منابع طبیعی هستند وجود دارد، نفت یک مسئله اقتصادی است و اسلام به عنوان یک دین سیاسی زمانی که از منابع طبیعی برخوردار می شود بسیج سیاست و نفت در کنار یکدیگر موجب اتخاذ روند تهاجمی نسبت به استکبار و نظام سلطه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بدون شک مطالعاتی که آمریکایی ها در رابطه با حوزه های جغرافیایی کشورها به ویژه دنیای اسلام که از اختلاف و تفرقه رنج می برد، انجام داده اند فضای سو استفاده را برای استکبار فراهم کرده است و آنها ابزارهای لازم را در مناطق مد نظر خود دارند.

قربانی تصریح کرد: کشورها بدون دخالت عوامل بیرونی می توانند در کنار اقلیت های خود کاملا مسالمت آمیز زندگی می کنند اما نفوذ عامل بیرونی در راستای به غارت و یغما بردن ثروت های کشور زمینه را برای اختلاف فراهم خواهد کرد لذا موقعیت جغرافیای منطقه روهینگیا نشان می دهد نسل کشی و کشف نفت یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

وی با اشاره به اینکه نفوذ استکبار در روهینگیا به واسطه مقابله با سیاست های چین و هند، اسلام هراسی و غارت ثروت های این ملت مسلمان است، گفت: از زمانیکه نفت کشف شد و کارکرد خود را در نمایش قدرت سیاسی نشان داد، همواره نفت و سلطه کنار هم قرار گرفتند، لذا هر جا نفت وجود دارد جریان های نفوذ و سلطه را برای غارت این ثروت خدادادی شاهد هستیم.

قربانی افزود: اگر موضوعی به نام نفت در خاورمیانه مطرح نبود قطعا امریکایی ها در منطقه حضور نداشتند، اما با توجه به اینکه نفت یک ماده حیاتی برای دنیای غرب است، آنها با اهرم های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی درصدد هستند سلطه خود را ایجاد کنند و همین هدف در روهینگیای میانمار دنبال می شود.

وی اظهار داشت: پس از عقد قراردادهای نفتی در ایالت راخین میانمار، در آینده ای نزدیک شاهد حضور شرکت های سرمایه گذار حوزه نفتی در این منطقه خواهیم بود، انچه مسلم است اگر سیاست درستی درمیان نباشد نفت به جای نعمت، نغمت است و امروز چه بسا این نغمت شامل حال مسلمانان روهینگیایی شده است که منجر به کشته و آواره شدن زیر ظلم و ستم داخلی و خارجی می شود.

قربانی با اشاره به اینکه اگر صدای متحدی از دنیای اسلام شنیده شود، شاهد رفتارهای تفرقه افکن استکبار نخواهیم بود تصریح کرد: در اوج رفتارهای غیر انسانی داعش در غرب آسیا به ویژه در سوریه و عراق بحران نسل کشی در میانمار آغاز شد، اما توجه همگان به سوی سوریه و عراق بود و کشته شدن مسلمانان در روهینگیا سر و صدایی ایجاد نمی کرد.

وی گفت: نفت بیشتر از اینکه اقتصادی باشد سیاسی است، نفت دولت ساقط می کند و دولت روی کار می آورد که از جمله می توان به دولت ملی ایران در دهه 1320 اشاره کرد، امروز فضا برای مسلمانان روهینگیایی فراهم نیست و آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های استکباری خود، گروه های افراطی خشونت طلب را راس کار می آورد تا امنیت این منطقه را به خطر بیاندازد.

قربانی افزود: ظلم هایی که طی سال گذشته مردم میانمار متحمل شدند توسط لنز دوربین ها شکار نشد، و مدافعان دروغین حقوق بشر مظلومیت آنها را به تصویر نکشیدند اما تاریخ گواهی خواهد داد نظام سلطه برای رسیدن به ابزارهای سلطه از جمله نفت چه بلاهایی که بر سر ملت های مسلمان نیاورده است.

وی اظهار داشت: قردادهای تاریخی بیانگر این است که ملت ایران نیز قربانی سیاست های سلطه در دوران قاجار و پهلوی اول و دوم بود، این راه برای ملت های مسلمان ادامه خواهد داشت، اما وظیفه انسانی و دینی حکم می کند در مقابل جنایت های علیه مسلمانان باید ایستاد.

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه تصریح کرد: آن چیزی که برای غرب اهمیت دارد چپاول و غارت ثروت های مردم مظلوم در طول تاریخ است و استکبار چیزی به نام احترام به حقوق انسانی، تمامیت ارزی ملت ها و حقوق بشر را در سیاست خود ندارد مگر آنکه از آن به عنوان سرپوشی برای سلطه علیه کشورهای استفاده کند.

 

ستاره کردستانی - تیتریک

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم