Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@05:50:11 GMT

انتشار شماره ۱۹۰ ماهنامه «فیلم نگار»

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۲۶۴۹

 به گزارش ایلنا،در بخش سرمقاله این نشریه، در ادامه روایت سینمای عاشورایی به مقوله ابر روایت اشاره شده است.

در بخش سینمای ایران «فیلم نگار» به سراغ گفت وگو با حمید نعمت‌الله کارگردان فیلم شعله ور رفته است. نگاهی به شیوه بروز فردیت در فیلمنامه شعله‌ور، ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت‌پردازی در فیلمنامه این اثر از دیگر بخش‌های این نشریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ارتباط شخصیت‌پردازی و درون مایه فیلمنامه آخرین بار کی سحر را دیدی، نگاهی به فیلمنامه این اثر، گسترش ایده در فیلمنامه راه رفتن روی سیم، بررسی ساختار، شخصیت و روایت در فیلمنامه پشت دیوار سکوت، گفت وگو با امیر عربی فیلمنامه نویس آخرین بار کی سحر را دیدی و گفت وگو با فرنوش صمدی و علی عسگری فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم کوتاه سکوت و نگاه بخش‌های بعدی این شماره از فیلم نگار را تشکیل می‌دهد.

در این بخش همچنین موضوع قهرمان و عناصر فیلمنامه، قهرمان، چرایی ضعف سینمای ایران در خلق قهرمان، تحلیل موردی قهرمان نبرد تانک‌ها، پلی در دوردست و نجات سرجوخه رایان به رشته تحریر درآمده است.

در بخش سینمای جهان نیز فیلمنامه کامل مرد پرنده‌ای، سکانس برگزیده، جایگاه مرد پرنده‌ای در میان آثار الخاندرو گونزالس ایناریتو، گفت‌وگو با این فیلمساز به چشم می‌آید

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی