Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا-رسوایی های پی درپی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سیاست خارجی به ویژه در قبال جمهوری اسلامی ایران امروزه می رود روند تکامل خود را طی کند به گونه ای که او در آخرین مورد سعی کرد افکار عمومی جهان را به 'ناکجاآباد'ی سوق دهد که داستان 'چوپان دروغگو' را بار دیگر در اذهان زنده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

'بی بی' سال ها است با تمسک به شوی تبلیغاتیِ نشان دادن تصاویری کارتونی در مجامع عمومی و در آخرین مورد در سازمان ملل تلاش کرده 'ایران' را عنصری نامطلوب و ناهماهنگ با قوانین و مقررات بین المللی معرفی کند.
بی بی در زبان عبری به اختصار به نام نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود اطلاق می شود.
نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس این بار بدون اشاره به انباشت صدها کلاهک اتمی در زرادخانه این رژیم، با ادعای اینکه ایران بیش از 300کیلو گرم مواد رادیو اکتیو را در منطقه ای نزدیک تهران به نام 'توزقوز آباد' مخفی کرده است، خود را به گونه ای آشکار مضحکه عام و خاص کرد.
وی با بیان اینکه رژیمش اطلاعات مربوط به این انبار ادعایی را به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داده، از بی اعتنایی آژانس به ادعاهایش نیز انتقاد کرد.
نتانیاهو که با ادعاهای واهی قبلی اش علیه ایران اعتباری برای خود باقی نگذاشته بود و آژانس نیز تاکنون در 12 گزارش ترفندهای سیاسی و تبلیغی او را نقش برآب کرد، این بار آدرس ناکجا آبادی به نام 'تورقوز آباد' را مطرح کرد که شاید بتواند آب رفته رفته از جوی آبروی خود را بار دیگر به مسیرش بازگرداند.
تورقوزآباد مورد ادعای بی بی در جنوب تهران از توابع بخشداری کهریزک شهرستان ری این بار یک مرکز غنی سازی و دپوی مواد هسته ای متعلق به ایران بوده، اما به نظر می رسد خطای فاحش نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجرای یک داستان دروغ بیش نبوده است.
اما این که چرا وی این موضوعات بدون پشتوانه را مطرح می کند شاید به وجود یک شکاف بزرگ در دستگاه امنیتی این رژیم باز گردد. دستگاه عریض و طویل امنیتی که سال ها رژیم صهیونیستی آن را یکی از بزرگترین دستگاه های امنیتی جهان معرفی می کرد.
رسوایی این ادعا به قدری بزرگ بود که حتی رسانه های طرفدار رژیم صهیونیستی همچون بی بی سی انگلیس و یورونیوز اتحادیه اروپا نیز به آن اذعان کردند.
این رسوایی سیاسی به ویژه با گزارش افشاگرانه یورو نیوز از مخفیگاهی که او مدعی نگهداری مواد و تجهیزات لازم برای پیشبرد برنامه های هسته ای پنهانی ایران است، برجسته تر نیز شد، چرا که جهانیان به خوبی و راحتی دریافتند که محل ادعا شده از سوی رئیس رژیم صهیونیستی تنها یک قالیشویی بوده است .
موضوع دروغ بودن سخنان نتانیاهو چنان نخ نما بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی آشکارا اعلام کرد: 'با هیچ نمایش هنری و تردستی نمی‌توان این واقعیت را پنهان کرد که اسرائیل تنها رژیمی در منطقه است که دارای یک برنامه تسلیحات هسته‌ای «مخفیانه» و «اعلام‌نشده» و همچنین زرادخانه واقعی سلاح‌های هسته‌ای است. وقت آن است که اسرائیل اعتراف کرده و برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود را به روی بازرسان بین‌المللی باز کند.
حتی عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز با استناد به توصیف 'دروغ، نسنجیده و بی محتوا' از این ادعا از سوی این وزارتخانه، در واکنشی اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پروژه ساختگی در درجه نخست از طرف اطرافیان و نزدیکان خودش سرکار گذاشته شده است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز با سخره گرفتن این اظهارات واهی مقام عالی رژیم صهیونیستی، فقط آژانس را مرجع راستی آزمایی این قبیل ادعاها معرفی کرد و گفت: 'رژیم اشغالگر باید بداند در عصر جدید، جهانیان همانگونه که آنها هم ملاحظه کردند، به این نوع سخنان دروغ، نسنجیده و بی‌محتوا و شوهای دروغین تنها با صدای بلند خواهند خندید'.
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به اظهارات نتانیاهو واکنش نشان داده‌اند، به نحوی که یکی از آنها با مراجعه به ساختمانی که مشابه ساختمان مورد اشاره نخست‌وزیر اسرائیل است، در ورودی آن با فردی روبرو می شود که این ساختمان را یک 'قالیشویی' معرفی می کند.
البته مقام‌های اسرائیلی پیشتر نیز مدعی شدند در یک عملیات اطلاعاتی توانستند به 55 هزار صفحه مدرک و 55 هزار فایل دیجیتال از اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای نظامی ایران در قالب 183 سی دی دست پیدا کنند، ادعایی که ایران آن را یک 'نمایش بچگانه و مسخره' توصیف کرد و حتی در اثبات شکننده بودن دستگاه امنیتی این رژیم اسناد جدیدی را مطرح کرد.
برای نمونه 'گونِن سکو' وزیر انرژی این رژیم پیشتر اعتراف کرده بود که به دستگاه امینتی ایران کمک های شایان توجهی انجام داده است و لذا توسط همین رژیم ضد بشری به زندان افتاد.
حتی جروزالم پست در همان ایام به نقل از منابع قانونی آگاه در تل آویو اعلام کرده بود که چنانچه وی در پرونده ارائه اسناد و اطلاعات محرمانه به ایران مجرم شناخته شود، مجازات اعدام یا دست کم حبس ابد در انتظار وی خواهد بود.
بنابراین باید اذعان داشت که اخبار مورد ادعای نتانیاهو که بواسطه برخی عوامل نفوذی برای یافتن آدرس هایی از مکان های واهی همچون تورقوزآباد مطرح شد، به همان میزان دروغ است که بی اطلاعی و ناآگاهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نیز به اثبات می رساند.
اگر چه شاید بنیامین نتانیاهو براساس یک خودانگاره ای واهی بخواهد حکومتش را به واسطه قرابت و همنشینی با آمریکا، یک دستگاه سیاسی و اطلاعاتی بزرگ جلوه دهد، اما بعد از چند رسوایی اخیر مشخص شد که حتی در میان اطرافیان خود نیز بی اعتبار شده است و اساسا باید نسبت به اطلاعاتی که در اختیارش گذاشته می شود تجدید نظر کند.
چرا که همین نزدیکان او همان هایی بودند که با دادن اطلاعات غلط به رهبر خود او را در بدترین حالت دست انداختند و تحقیرش کردند.
پس، به همین دلیل هم بود اعلام خطری دروغینی که از سوی بی بی مطرح شد در همان ساعات نخستین با بی اعتنایی از سوی بسیاری از رهبران جهان مواجه شد به طوری که بسیاری از ناظران بر این امر تاکید کرده اند که پس از این بعید است دیگر افکار عمومی جهان حرف های این 'چوپان دروغگوی' را بپذیرند. به عبارت دیگر باید پس از این در انتظار ورود یک واژه جدید به نام 'بی بی دروغگو' در ادبیات سیاسی جهان بود.
------------
کارشناس حوزه بین الملل ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تورقوزآباد چوپان دروغگو نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۶۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری «عمون» اردن، «محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی