Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محمدرضا خباز در همایش مشترک شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و شهرستان ها اظهار داشت: به زودی طرحی را با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی کشور با محوریت تعلیم زنان و دختران ترکمن، عشایر و روستایی در استان آغاز خواهیم کرد تا شاهد جمعیت بیشتری از تعداد باسوادان جامعه بانوان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد زیرا شرایط استان برای اجرای این طرح مطلوب است و مردم استان با اعتقاداتی که دارند، می توانند ما را در اجرای بهتر این طرح یاری کنند.

دکتر خباز افزود: در دینی که با خواندن آغاز شده است، شایسته نیست افراد بیسواد را شاهد باشیم و باید شرایط استان را از وضع موجود به وضع مطلوب در حوزه سواد آموزی تغییر دهیم.

وی هم چنین توجه به شورای آموزش و پرورش استان را خواستار شد و تصریح کرد:اگر تمامی مصوبات شورای آموزش و پرورش پیگیری شود، شاهد آثار و برکات بسیاری در آینده خواهیم بود.

دکتر خباز توجه به امر توسعه و رشد کشور را منوط به توجه به مقطع پیش دبستانی دانست و گفت: برای تسریع در رشد یک کشور باید از مقاطع پایین تحصیلی به ویژه مقطع پیش دبستانی کار را آغاز کرد تا شاهد بیشترین بهره وری در حوزه آموزش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در رشد و بالندگی این کشور به هر میزانی که تلاش و کوشش کنیم به نوعی به دانش آموزان، کشور و ماندگاری این نظام کمک کرده ایم لذا مجموعه ای همچون آموزش و پرورش بسیار متفاوت تر از بقیه دستگاه هاست که می تواند در ارتقای کیفیت آموزش نقش مهمی را ایفا کند.

گفتنی است در ادامه این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور از دستگاه های برتر در امر سواد آموزی تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان بهره وری خراسان شمالی رشد معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر