Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی"، رباتی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با حرکت روی پوست کاربر، بدن او را معاینه کند.

 پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی" (MIT)، یک ربات به اندازه کف دست ابداع کرده‌اند که روی پوست انسان می‌خزد. این ربات موسوم به "اسکین‌بوت" (Skinbot)، پا‌های مکنده‌ای دارد که به آن کمک می‌کنند مانند زالو به بدن بچسبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"آرتم دمنتیو" (Artem Dementyev)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ام. آی. تی گفت: هدف ما، ابداع یک ربات پوشیدنی بود که بتواند با حرکت روی بدن کاربر، به او کمک کند. این ربات که با کمک پا‌های مکنده خود، مستقیما به پوست می‌چسبد، نخستین رباتی است می‌تواند روی بدن حرکت کند.

شاید عملکرد اسکین‌بوت، مانند حیوانات خانگی رباتیک به نظر برسد، اما دمنتیو باور دارد که این ربات می‌تواند کاربرد‌های پزشکی داشته باشد.

وی افزود: من، اسکین‌بوت را مانند پزشکی می‌بینم که می‌تواند در خانه به کاربران کمک کند. این ربات، یک میکروسکوپ دارد که پوست را بررسی می‌کند. اسکین‌بوت می‌تواند روی پوست بخزد و نشانه‌های بیماری‌های مانند سرطان و یا مشکلات پوستی را جستجو کند. این ربات، قسمت‌های گوناگون پوست را به دقت می‌شناسد و می‌تواند تغییرات را به مرور زمان ثبت کند.

اسکین‌بوت با حرکت کردن روی بدن، ویژگی‌های آن را بررسی می‌کند. به علاوه، پا‌های مکانیکی آن، حلقه‌های فلزی دارند که می‌توانند نشانه‌های زیستی مانند ضربان قلب و فعالیت عضله را تشخیص دهند.

این ربات، هنوز در مراحل ابتدایی بررسی به سر می‌برد و برای حل مشکلات فنی آن، باید آزمایش‌های بسیاری انجام شوند.

مقاله این پژوهش، در مجله " Proceedings of the ACM" به چاپ رسید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد

امروز ٨ اردیبهشت ماه ١٤٠٣شرکت خودروسازی چینی چری با همکاری شرکت AiMOGA ربات مورنین را در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، این ربات چری، «مورنین» (Mornine) نام دارد و وظیفه آن بهبود خدمات در نمایندگی‌های فروش برند چری است که می تواند تمامی اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهد و در مراحل بعدی تبدیل به دستیار انسان‌ها در انجام کارهای روزانه و راهنمای کتابخانه ها باشد. 

این ربات در مرحله نخست در چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما قرار است به کشورهای دیگر نیز فروخته شود.

در حال حاضر زبان این ربات انگلیسی است که در آینده زبان های دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.


انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • ببینید | ربات شاطر
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟