Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- روزنامه الجزایری «الشروق » امروز چهارشنبه در گزارشی در مورد بازار نفت و درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش قیمت آن نوشت: بازار به درخواست ها و فشارهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا بی توجه است و به جای کاهش نفت، قیمت آن طی روزهای گذشته افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، الشروق افزود، قیمت نفت در بازارهای جهانی روز گذشته/سه شنبه/ شاهد افزایش بی سابقه ای طی چهارسال گذشته بود و شاید کسی پیش بینی آن را نمی کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت نفت برنت که قیمت نفت الجزایر نیز بر اساس آن محاسبه می شود، ساعت 16 روز گذشته /سه شنبه/ به 85 دلار و 30 سنت رسید و نفت خام سبک غرب تگزاس هم به 75دلار و 56 سنت رسید.
این روزنامه در ادامه نوشت: درحالی قیمت نفت افزایش بی سابقه ای یافت که دونالد ترامپ با تمام قدرت و نفوذ خود وارد میدان شده بود و بر عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فشار وارد می کرد تولید خود را افزایش دهند تا قیمت نفت کاهش یابد یا حداقل بازار با ثبات باشد.
الشروق افزود: با توجه به سیاست های آمریکا در خصوص ایران و فروش نفت، انتظار می رود قیمت طلای سیاه طی هفته های آینده باز هم افزایش یابد.
'نروبرت روکر » مدیر پژوهش های بازار کالاهای اولیه در بانگ «ژولیوس بایر» سوئیس گفته است، قیمت نفت در آینده نزدیک افزایش می یابد زیرا وضعیت عرضه و تقاضا مناسب نیست و هرگونه کمبود عرضه نفت باعث کاهش نفت در بازار می شود.
کارشناسان بانک 'اچ اس بیس ی » نیز پیش بینی کرده اند طی چهارماه سوم سال جاری قیمت نفت افزایش یابد و به 100 دلار برسد.
این روزنامه الجزایری همچنین به نقل از بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نوشت، رئیس جمهوری آمریکا مسئول افزایش قیمت نفت است و تنها راه ایجاد توازن در بازار نفت، برداشتن قید و بندها در خصوص نفت ایران است.
زنگنه افزود، اوپک توان تولید کافی برای جبران نفت ایران ندارد و در این میان چین و اروپا از کمبود عرضه نفت زیان خواهند دید.
ترامپ دو هفته پیش گفته بود: ما از کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم و آنها بدون ما مدت چندانی در امان نخواهند بود و با این حال همچنان قیمت‌های نفت را بالا و بالاتر می‌برند! ما این را به خاطر خواهیم سپرد. اوپک باید قیمت‌های نفت را اکنون پایین بیاورد.
خاورم **2041**1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازار نفت ترامپ افزايش قيمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟