Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: نشستی با حضور دانشگاه‌های اتحادیه اروپا با موضوع " مهاجرت" در ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره بر ضرورت افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخلی تاکید کرد و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند که حدود ۲۵ هزار نفر از این دانشجویان در دانشگاه‌های وزارت علوم، ۱۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد، ۲۵۰۰ نفر در وزارت بهدشت و حدود ۱۷ هزار دانشجو نیز در جامعه المصطفی مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیق، توجه به دوره‌های فنی و حرفه‌ای و در نهایت بین‌المللی سازی آموزش عالی سه سیاست اصلی وزارت علوم در سال جاری است که ما در حال حاضر حدود یک و ۹ دهم علم جهانی را تولید می‌کنیم و نیازمند هستیم این تولیدات را به حدود ۹ درصد افزایش بدهیم و در تعاملات بین‌المللی نیز بتوانیم علم دنیا را به داخل کشور برسانیم.

سالار آملی همچنین به اولویت سیاست‌های بین‌المللی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: کشور‌های مسلمان و جبهه مقاومت در اولویت سیاست‌گذاری‌های بین المللی قرار دارند که ما می‌توانیم دانش خود را به این کشور‌ها منتقل و دانشجو جذب کنیم. ضمن اینکه کشور‌های استراتژیک دیگری نظیر آلمان، اتریش، فرانسه و ایتالیا نیز ارتباطات گسترده‌ای با دانشگاه‌های کشور دارند و باید ارتباطات ما در عرصه علم دانش با این کشور‌ها نیز افزایش پیدا کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد: اخیرا هیات فرانسوی در ایران حضور داشتند که دوره‌ها مربوط به هنر و فنی و حرف‌های را برگزار کردند و ما برای اواخر مهر و اوایل آبان ماه آینده نشست بسیار مهمی را با حضور دانشگاه‌های اتحادیه اروپا در خصوص مهاجرین خواهیم داشت که این نشست در ایران برگزار می‌شود. ضمن اینکه ارتباطات ما با کشور‌های مختلف در عرصه علمی و آموزشی با جدیت ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجو خارجی جذب دانشجو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۹۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست مشترک با رئیس انجمن نانوفناوری ایران در محل این دانشگاه گفت: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

او افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار مطلوب بوده است.

 سپس رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در تاریخ‌های دهم و یازدهم بهمن‌ماه سال جاری به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

مالک نادری اعلام کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران