Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:20:54 GMT

فوايد 5 ميوه و سبزي نارنجي رنگ

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۰۷۱۰۱

فوايد 5 ميوه و سبزي نارنجي رنگ

خبرگزاري آريا -

بتاکاروتن موجود در سبزيجات تيره رنگ به تقويت سيستم ايمني بدن کمک مي کند
بتاکاروتن، عامل نارنجي شدن برخي ميوه ها و سبزيجات، زماني که وارد جريان خون مي ‌شود، به ويتامين آ تبديل‌ شده و به محافظت از بدن در برابر سرطان و بيماري‌ هاي قلبي‌ عروقي کمک‌ مي ‌کند، سيستم ايمني را تقويت ‌کرده و از چشم ‌ها محافظت ‌مي ‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براي اطمينان از جذب ويتامين آ، سبزيجات نارنجي خود را با مقدار کمي چربي تصفيه ‌نشده سالم مانند کره ارگانيک يا روغن زيتون يا روغن نارگيل تصفيه ‌نشده مصرف‌ کنيد و شاهد 5 خاصيت بهداشتي آنها در بدن باشيد:
افزايش سلامت قلب: به همراه غذا چند عدد هويج خام مصرف کنيد و از ميزان آلفا و بتاکاروتن موجود در آن بهره ببريد. اين آنتي اکسيدان ها با آسيب ‌هايي که از طريق اکسيژن به بدن وارد مي‌ شود مبارزه مي ‌کند. پژوهش ‌ها نشان داده‌ اند ميزان بالاي اين عناصر باعث کاهش خطر مرگ و مير ناشي از بيماري‌ هاي قلبي مي ‌شود.
تقويت سيستم ايمني بدن: ويتامين ب 6 موجود در اين سبزيجات باعث مي‌ شود که سيستم دفاعي بدن پادتن‌ هاي بيشتري توليد کند که با بيماري ‌ها مقابله مي‌ کند. سيب‌زميني شيرين پخته شده 25 درصد نياز روزانه‌ بدن به ويتامين ب 6 را تامين مي کند.

بتاکاروتن عامل نارنجي شدن برخي ميوه ها و سبزيجات زماني که وارد جريان خون مي ‌شود
مبارزه با سرطان سينه: اسيد رتينوئيک يک ماده مشتق شده از ويتامين آ است که در سيب زميني و هويج به وفور يافت مي شود. تحقيقات انجام شده محققان آمريکايي نشان مي دهد که اسيد رتينوئيک به کاهش خطر ابتلا به سرطان سينه کمک مي کند.
منابع سرشار از بتاکاروتن: بتاکاروتن موجود در سبزيجات تيره رنگ به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کرده و منجر به تقويت سيستم بينايي مي شود. زماني که برخي از سبزيجات با اندکي روغن تصفيه نشده سرخ مي‌ شوند ميزان بتاکاروتن آن‌ها چند برابر مي‌ شود. در واقع هويج تفت داده شده در اندکي روغن حاوي 63 درصد و کدو تنبل تفت داده شده حاوي 53 درصد بتاکاروتن است.
محافظت از سلامت چشم ها: کدو تنبل و هويج سرشار از لوتئين و زيگزانتين هستند؛ رنگدانه هاي گياهي که به جلوگيري از ابتلا به آب مرواريد کمک مي کنند. تحقيقان انجام شده ثابت کرده اند که کساني که اين رنگدانه ها را به ميزان بيش از 6 ميکروگرم در روز مصرف مي کنند، با کاهش خطر 18 درصدي ابتلا به آب مرواريد مواجه هستند و آنهم در مقايسه با کساني که ميزان دريافت اين دو رنگدانه در آنها کمتر از 1 ميکروگرم در روز است.
منبع:iec.behdasht.gov.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان

گلخانه سبزی و صیفی هفشجان با حضور احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی، بهادر عبدالغنی فرماندار شهرکرد و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

برداشت ۸ هزار تن سبزی و صیفی جات در چهارمحال و بختیاری

این گلخانه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ متر و با اعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است. 

با افتتاح این گلخانه زمینه اشتغال ۱۲ نفر به صورت مستقیم و بهره مندی ۴ خانوار فراهم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • فواید فوق‌العاده این ویتامین‌ها را بدانید
  • فواید نوشیدن چای که باورتان نمی‌شود
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم