Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ضوابط در شهرهای تاریخی ممنوعیت ساخت و ساز دارد و اجازه نخواهیم‌ داد برخی‌ها ضوابط را دور بزنند‌. ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ استانها زنجان نظرات

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان در پاسخ به اظهارات شهردار سلطانیه مبنی بر مخالفت میراث فرهنگی برای ساخت و ساز و داشتن درآمد اظهار داشت: شهر سلطانیه یک‌شهر تاریخی است و در سازمان یونسکو ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه در زمین‌های کشاورزی اجازه تغییر کاربری داده نخواهد شد، گفت: حتی زمین‌هایی که دارای کاربری مسکونی هستند اجازه ساخت ساختمان‌های چند طبقه داده نخواهد شد تا به منظر گنبد سلطانیه آسیب نرسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه برج ایفل که دارای حدود 110 سال قدمت است در شهر پاریس اجازه ساخت و ساز در اطراف برج داده نمی‌شود و چطور آقایان انتظار دارند مجوز ساخت و ساز در اطراف گنبدی داده شود که بیش از 700 سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون که شهر سلطانیه حدود 7 هزار و 500 نفر جمعیت دارد به قدری زمین دارای کاربری مسکونی وجود دارد که تا 15 هزار جمعیت را پشتیبانی می‌کند.

رحمتی با تاکید بر اینکه در اطراف شهر زمین‌های دارای کشاورزی فقط برای کشاورزی است و به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز در آن زمین‌ها نخواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای تاریخی دارای ضوابط محدودیت ساخت و ساز وجود دارد، گفت: نمی‌توانیم خطر خراب شدن اثر بزرگ‌تاریخی گنبد سلطانیه داده شود.

این مسئول در ادامه  با بیان اینکه آقایان به دنبال ساخت و ساز در زمین‌های دارای کاربری کشاورزی است، گفت: اجازه دور زدن ضوابط را نخواهیم داد.

وی در ادامه گفت: اداره میراث فرهنگی در سلطانیه اداره دارد و خانم عسگری مسئول اداره شهرستان سلطانیه است.

رحمتی گفت: برخی‌ها زمین‌هایی در سلطانیه دارند که بر روی عرصه‌های میراث فرهنگی قرار دارد و باید مالکیت آن‌ها به زودی مشخص شود.

انتهای پیام/ش

R41375/P1377/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۰۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد