Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از دویچه وله، صدها استاد حقوق در آمریکا در نامه‌ای با انتصاب قاضی پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی این کشور مخالفت کرده‌ و گفته‌‌اند، او در جلسه پرسش و پاسخ عدم صلاحیت خود را نشان داده است.

 

صدها تن از اساتید رشته حقوق در آمریکا در نامه‌ای سرگشاده از مجلس سنا خواسته‌اند، برت کاوانا را به عنوان قاضی جدید دیوان عالی کشور تأیید نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن‌ها در این نامه که روزنامه "نیویورک تایمز" آن را منتشر کرده است، تأکید کرده‌اند که این نامزد پیشنهادی مناقشه‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که با اتهام‌های سوء استفاده جنسی روبروست فاقد صلاحیت و بی‌طرفی لازم برای تصاحب کرسی در دیوان عالی کشور است و این موضوع در جلسه پرسش و پاسخ او در کمیته قضایی سنا مشهود بود.

 

این نامه که پنج‌شنبه ۱۲ مهر (چهار اکتبر) به سنا ارائه شده تاکنون به امضای بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

 

عضویت برت کاوانا در دیوان عالی آمریکا، جمعه گذشته با ۱۱ رأی در برابر ۱۰ رأی به تأیید کمیته قضایی سنای آمریکا رسید. به گفته‌ میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا، قرار است بررسی نهایی عضویت او از جمعه همین هفته آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود روز شنبه رأی نهایی در مورد این نامزد که به "دروغ‌گویی در مورد میزان مصرف نوشیدنی‌های الکلی" نیز متهم است، صادر شود.

 

در حال حاضر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌‌آی) سرگرم تحقیق در مورد اتهام‌‌های سه زن است که کاوانا را به تعرض‌ جنسی و تلاش برای تجاوز در دوران دبیرستان و تحصیلات عالی در دهه ۱۹۸۰ متهم کرده‌اند. کاوانا این اتهام‌ها را رد کرده است.

 

در نامه این اساتید آمده که کاوانا در جلسه پرسش و پاسخ ۲۷ سپتامبر نشان داد که از "خلق و خوی" لازم برای قضاوت در هیچ دادگاهی که به‌طور قطع شامل دیوان عالی نیز می‌شود برخوردار نیست.

 

به گفته آن‌ها، او به جای این که در این جلسه از انعطاف و رواداری لازم برای یافتن جواب‌های درست برخوردار باشد به صورت نامتناسب، برافروخته و جانبدارانه پاسخ داده است.

 

در این نامه همچنین آمده که برت کاوانا به جای این که با توجه به اتهام‌های وارده، جلسه پرسش و پاسخ سنا را تلاشی برای فهم واقعیت بداند آن را "مغرضانه و یک ضربه سیاسی حساب‌شده و از پیش‌تعیین‌شده" تلقی کرده است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ زن دویچه وله آمریکا تجاوز الکل نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۱۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»