Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:16:14 GMT

با پیتزا وزن کم کنید!

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۱۲۱۶

با پیتزا وزن کم کنید!

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک رژیم غذایی جدید برای کاهش وزن به افراد اجازه می‌دهد که در شب نان و ماکارونی و پاستا مصرف کنند. این رژیم مدعیست که کاهش وزن با حفظ توده عضلانی علیرغم مصرف این مواد غذایی ممکن است. با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که این رژیم غذایی ممکن است موثر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رژیم، Carb backloading نامیده شده است. در این رژیم فرد در طول روز باید مقدار کمی کربوهیدرات دریافت کند اما در عوض در شب هنگام و پس از یک تمرین سخت مجاز به دریافت کربوهیدرات است.

این رژیم غذایی براساس رابطه میان کربوهیدرات‌ها و تولید انسولین طراحی شده است.

امی ساترازمیس، متخصص تغذیه به مجله Shape گفت: رژیم Carb backloading بر اساس این واقعیت است که حساسیت انسولین در ساعات اولیه روز بالاتر است. همین موضوع موجب جذب و ورود کربوهیدرات به عضلات و بافت چربی می‌شود.

طبق دستورالعمل این رژیم غذایی، شما در شب، پس از یک تمرین، می‌توانید هر کربوهیدراتی را که می‌خواهید مصرف کنید. زیرا در شب از کربوهیدرات‌ها به عنوان سوخت ماهیچه‌های شما استفاده می‌شود.

برخی از مطالعات از اثربخشی این رژیم غذایی حکایت دارند اما شواهد چندانی از تاثیر این رژیم غذایی بر کاهش وزن وجود ندارد.

در یک مطالعه 78 پلیس در 6 ماه مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان داد پلیس‌هایی که رژیم Carb backloading داشتند، در کاهش وزن، کوچک کردن شکم و کاهش میزان چربی بدن، عملکرد بسیار بهتری داشتند.

به گفته یک متخصص تغذیه، این موضوع ممکن است به دلیل شباهت این رژیم غذایی به رژیم غذایی کتو باشد. رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات را محدود و از این راه زمینه‌ساز کاهش سریع وزن می‌شود.

با این حال، کوین به ایندیپندنت می‌گوید: کربوهیدرات سوخت اصلی عضلات و ماهیچه‌های بدن است. عضلات محروم از کربوهیدرات می‌تواند خستگی را به ویژه در ورزشکاران یا افراد دارای فعالیت جسمی زیاد، تشدید کند.

به گفته برخی محققان، دور نگه داشتن ماهیچه‌ها و عضلات از سوخت مورد نیاز خود، احتمال شکست استفاده از رژیم غذایی برای کاهش وزن را افزایش می‌دهد. یکی از محققان به ایندیپندنت می‌گوید: این یک رژیم غذایی مناسب نیست. در این رژیم بدن شما از دریافت انواع کربوهیدرات محروم می‌شود. در این رژیم شما تنها در شب اجازه مصرف کربوهیدرات دارید که آن هم می‌تواند از میزان لازم فراتر برود.

در این رژیم از آنجا که شما مجاز به مصرف پاستا در شب هستید، کالری و کمیت غذا هنوز مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید.

جراد اندرسون از متخصصان فیزیتراپی ورزشی پزشکی به ایندیپندنت می‌گوید: اگر شما بدون انجام هیچگونه حرکات ورزشی تنها منتظر هستید تا در شب هنگام کربوهیدرات مصرف کنید، باید بگویم فرقی به حالتان نخواهد کرد. کربوهیدرات در هر صورت کربوهیدرات است. اصلا مهم نیست در چه زمانی از روز آن را مصرف کنید.

برای بارگیری مجدد کربوهیدرات تا حدی باعث کاهش وزن می شود، کار کردن باید مورد نیاز باشد، همانطور که مقدار مناسب کربوهیدرات مصرف می کنید.

رژیم Carb backloading تا حدی به کاهش وزن منجر می‌شود. اما درکنار آن حتما باید تمرینات ورزشی را انجام دهید و تغذیه مناسب را نیز فراموش نکنید.

طبیعتا ایده مصرف نان در شب و کاهش وزن جذاب است. اما حفظ تعادل میان میزان کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین در طول روز یک رویکرد سالم‌تر و قابل اطمینان‌تر است.

انتهای پیام/

تاثیر مصرف کربوهیدرات در کاهش وزن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!

کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.».

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند