Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما،به نقل از روزنامه کامرسانت،  جدول زمانی تحویل جت های جنگنده چندمنظوره سو-35 روسیه به اندونزی براساس قراردادی دوجانبه، تحت تاثیر محدودیت هایی قرار می گیرد که آمریکا قصد دارد در چارچوب تحریم های ضد مسکو، اعمال کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، کامرسانت به نقل از دو مدیر ارشد صنعت دفاعی روسیه و یک منبع نزدیک به نهاد ریاست جمهوری این کشور گزارش داد آمریکا به اندونزی تضمینی نداده است که این کشور با تحریم های واشنگتن که از جمله معاملات بین المللی روسیه را هدف قرار می دهد، مواجه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این گزارش همچنین آمده است که طرفین قصد دارند در چارچوب این قرارداد از وام یک بانک تجاری روس استفاده کنند ولی هیچ بانکی حاضر نیست درگیر این قرارداد شود زیرا ممکن است به علت همکاری با روسوبورون‌اکسپورت، صادرکننده تجهیزات نظامی روسیه، با تحریم های آمریکا مواجه شود.
یکی از منابع در گفتگو با این روزنامه اعلام کرد: «اوضاع نامطلوب است ولی بحرانی نیست. ما در تماس دائمی با شرکای اندونزیایی خود هستیم، ما به دنبال راهی برای برون رفت از این وضع هستیم».
مقامات آمریکایی در حال بررسی احتمال اعطای معافیت از تحریم ها به برخی کشورها برای خرید تجهیزات نظامی روسیه هستند.
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا ماه اوت از اعضای کنگره خواست این معافیت را به هند، اندونزی و ویتنام اعطا کنند.
ماه اوت، سفیر اندونزی در مسکو در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد جاکارتا پیش بینی می کند ماه اکتبر بر اساس قرارداد دوجانبه، نخستین جت جنگنده سو-35 روسیه را تحویل بگیرد.
با این حال، این دیپلمات ماه سپتامبر در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد اندونزی پیش بینی می کند نخستین هواپیما در اکتبر سال 2019 تحویل داده شود.
ماه ژوئن، سفیر اندونزی گفت این کشور قرارداد بسیار بزرگی با روسیه برای خرید 11 فروند هواپیمای جدید سوخو امضا کرده است.
براساس اعلام وزارت بازرگانی اندونزی، ارزش این قرارداد 1،154 میلیارد دلار است و براساس آن، روسیه از اندونزی کالاهایی به ارزش 570 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسیه اندونزی جت جنگنده سو 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین