Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@04:43:27 GMT

استقبال ابرکوهی‌ها از نمایش «گفت‌و‌گوی آب»

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۲۴۳۳۷

استقبال ابرکوهی‌ها از نمایش «گفت‌و‌گوی آب»

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده، نویسنده و کارگردان نمایش گفت‌و‌گوی آب شب گذشته در حاشیه اجرای این نمایش ضمن قدردانی از همراهی و استقبال پرشور مردم ابرکوه از این نمایش اظهار کرد: این اثر در پنج شب، شش اجرا داشت که در مجموع بیش از سه هزار نفر از قشرهای مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به تماشای آن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام فلاح‌زاده استقبال از این نمایش را فراتر از انتظار دانست و بیان کرد: هر شب به قید قرعه یک کمک هزینه سفر کربلا از محل خیری به تماشاگران اهدا شد.
وی افزود: این نمایش با محور قرار دادن شخصیت و زندگی حضرت ابوالفضل (ع)، گوشه‌ای از واقعه عظیم عاشورا را روایت می‌کند.
این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: در این نمایش برخی لوکیشن‌ها از جمله مراسم ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت ام‌البنین (س)، ولادت قمر بنی‌هاشم (ع)، نمایی از جنگ صفین و ولایت‌پذیری علمدار کربلا، ماجرای آوردن امان‌نامه شمر برای آن حضرت و برادرانش در شب عاشورا، نهر علقمه، خیمه‌ها، فضای شب عاشورا و بعضی از صحنه‌های نبرد بازسازی شده است.
وی اظهار کرد: این نمایش چندرسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است.
این ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ تصریح کرد: در تدوین و نگارش نمایشنامه از نظر و پیشنهاد کارشناسان مذهبی و هنری از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده ـ‌کارشناس برنامه تلویزیونی زلال احکام‌ـ استفاده شده است.
فلاح‌زاده با اشاره به این که نمایشنامه «گفت وگوی آب» سال گذشته رتبه برتر ششمین جشنواره هنر آسمانی قم را کسب کرده، ادامه داد: این اثر با همکاری بچه‌های مسجدی و فعالان فرهنگی شهرستان با بهره‌گیری از توان و تخصص عوامل بومی تولید و اجرا شد.
کارگردان نمایش «گفت وگوی آب» افزود: حدود 80 بازیگر، هنرور و عوامل فنی در اجرای این اثر همکاری داشتند.
فلاح‌زاده با بیان این که محل اجرا و ظرفیت سکوی تماشاگران دو برابر سال قبل بود، ادامه داد: رضایت مخاطبان موجب دلگرمی گروه برای ادامه کار خواهد بود.
وی ادامه داد: سیدحمید پورسید، ابوالفضل صادقیان، عباس عارفی، مصطفی مهدی‌پور، جعفر قاسم‌زاده، محمدحسین مهدی‌پور، حبیب عمیقی، دانیال فلاح‌زاده، محمدحسن صابری، علیرضا زارع، محمد فلاح‌زاده و علیرضا چاکرالحسینی از جمله بازیگران این نمایش هستند.
دیگر عوامل این نمایش را مدیر تولید: حجت‌الاسلام محمدسعید فلاح‌زاده، طراح صحنه و دکور: جلیل فلاح‌زاده، طراح و اجرای نور: میثم درخشنده‌فر، مسئول جلوه‎‌های ویژه: رسول حسینیان، تصویر: مسعود امیدواری، صوت: احسان عمیقی، گریم: حسین محمودی، لباس: کاظم اکرمی و محمدرضا امیدوارپناه، عکاس: عباس فلاح‌زاده و تدارکات: سیدعلی‌اکبر میرحسینی تشکیل می‌دهند.
این ‌کارشناس ارشد ادبیات نمایشی‌ همچنین از تولید و اجرای نمایش میدانی دیگری با موضوع حضرت ابوالفضل(ع) با نام «علمداران» خبر داد و گفت: نمایشنامه در حال تکمیل است و به زودی مراحل تمرین و آماده‌سازی آن در ابرکوه آغاز خواهد شد.
فلاح‌زاده گفت: در این نمایش سعی داریم نشان دهیم اگر علم حضرت عباس (ع) افتاد ولی علمدارانی در طول تاریخ این علم را برداشته‌اند و این مسیر را تا امروز ادامه داده‌اند و تا قیامت نیز علم‌ها برای دفاع از حریم ائمه اطهار (ع) برافراشته خواهند ماند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد گفت و گوی آب نمایش ماه محرم ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۲۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فلاح شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکس پو۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، تصریح کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و افزود: یک هیأت اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6094729

دیگر خبرها

  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • عباس زاده با شعار معروف روی دوش هواداران نساجی!
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ادامه حمایت دولت رئیسی از طرح نور؛ مورد استقبال قرار گرفته
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»