Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:28:02 GMT

85 هزار تن سيب در اشنويه برداشت مي شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۳۷۰۵۸

85 هزار تن سيب در اشنويه برداشت مي شود

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- رييس جهاد کشاورزي اشنويه گفت: امسال 85 هزار تن انواع سيب از سطح پنج هزار هکتار از باغ هاي بارور اين شهرستان برداشت مي شود.

سيدانور حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه برداشت اين محصول از 25 شهريور آغاز شده است، افزود: برداشت سيب به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت و در اين مدت روزانه به طور متوسط براي چهار هزار نفر اشتغال ايجاد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سال گذشته 125 هزار تن سيب از باغ هاي اشنويه برداشت شد که امسال به علت سرمازدگي پيش بيني مي شود محصول سيب اين شهرستان با 40 هزار تن کاهش همراه باشد.
وي با اشاره به اينکه اشنويه رتبه چهارم در توليد محصول سيب را در آذربايجان غربي داراست، گفت: هم اکنون 28 واحد سردخانه با ظرفيت 90 هزار تن آماده ذخيره سازي محصول سيب باغداران است و پنج واحد سردخانه ديگر با ظرفيت 20 هزار تن نيز در حال احداث است.
رييس جهاد کشاورزي اشنويه افزود: با احداث 15 واحد سردخانه جديد، در چند سال اخير ظرفيت ذخيره سازي سيب از 30 هزار تن به 90 هزار تن افزايش يافته است.
حسيني سطح باغ هاي اين شهرستان را 11 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از اين ميزان هفت هزار و 500 هکتار را باغ هاي سيب بارده و غيربارده با ارقام غالب رد و گلدن دليشيز تشکيل مي دهد.
وي اضافه کرد: بخشي از سيب توليدي اين شهرستان به دليل کيفيت بالا و ماندگاري خوبي که دارد علاوه بر ساير استان ها به کشورهاي روسيه، عراق و پاکستان نيز صادر مي شود.
به گزارش ايرنا، شهرستان اشنويه از جمله شهرهاي مرزي آذربايجان غربي است که با داشتن يکهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دريا يکي از مناطق حاصلخيز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزي به شمار مي رود. 
شرايط ويژه آب و هوايي، اشنويه را به يکي از قطب هاي مهم باغداري آذربايجان غربي تبديل کرده است به طوري که علاوه بر محصول با کيفيت سيب اين شهرستان، محصول گيلاس آن نيز در داخل و خارج از کشور مشتريان فراواني دارد.
اشنويه در 65 کيلومتري اروميه و در مرز ايران، عراق و ترکيه قرار داشته و بيش از 74 هزار نفر جمعيت دارد.
9870/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۳۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان درحال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد دو مدرسه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئوف برهانی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر و در حوزه‌ آموزش و پرورش  این شهرستان هزینه شده است.

برهانی، در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

در پایان نشست از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان