Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان مجوز بررسی کامل و دقیق اسناد واتیکان در مورد کم و کیف ارتقا مقام «تئودور مک کاریک» کاردینال پیشین آمریکایی را به رغم متهم شدن به رسوایی اخلاقی، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، واتیکان امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسیر حقیقت را به هر کجا که ممکن است منتهی شود، دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه واتیکان به اتهام های مطرح شده مبنی بر اطلاع شخص پاپ از اتهام های جنسی به کاردینال پیشین آمریکایی در سال 2013، اشاره ای نشده است. پاپ گفته است که یک کلمه در مورد آن اتهام ها سخنی نخواهد گفت.
براساس این گزارش، واتیکان از سال 2000 می دانست که دانشجویان رشته های مذهبی گزارش داده بودند که مک کاریک آنها را برای برقراری رابطه جنسی تحت فشار قرار داده است.
خبرگزاری رویترز نیز با استناد به سندی منتشر شده گزارش داد که سفیر پیشین آمریکا در واتیکان گفته است پاپ فرانسیس طی چند سال از ماجرای رسوایی اخلاقی کاردینال پیشین آمریکایی خبر داشته، اما اقدامی در مورد آن انجام نداده است.
مک کاریک به نخستین کاردینال تثبیت شده در اذهان بدل گشت که به دلیل رسوایی اخلاقی از سمت خود در رهبری کلیسا برکنار شد.
وی یکی از رهبران مذهبی متخلفی است که با رسوایی اخلاقی، به بحث و جدل در مورد حضور مردان همجنس باز در میان کشیشان کلیسای کاتولیک رم دامن زده است.
لغزش مک کاریک، کلیساهای آمریکا را در بهت و حیرت فرو برد، زیرا وی طی دهه ها یکی از رهبران مذهبی محترم و معتمد پاپ ها و روسای جمهوری این کشور بود.
برخی شخصیت های محافظه کار در کلیساهای آمریکا خواستار پاکسازی کلیساها از همه کشیش های همجنس باز شده اند، با توجه به اینکه گمان می رود که تعداد این افراد زیاد باشد و تعداد کمی از آنها گرایش های جنسی شان را آشکار کرده باشند.
واتیکان در سال 2005 اعلام کرد که حتی همجنس بازان مجرد نباید به مقام کشیشی دست یابند. واتیکان همچنین از رهبران کلیساها خواست از میان افرادی که تجربه همجنس گرایی دارند، متقاضی دانش اندوزی نپذیرند.
برخی چهره های محافظه کار در کلیساهای آمریکا با یادآوری اینکه حدود 80 درصد از قربانیان جنسی، مرد بوده اند، بر پاکسازی کلیساها از کشیش های همجنس باز تاکید کرده اند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پاپ فرانسيس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آکسیوس، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.
اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند