Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: يکي از کارهاي مهم اين معاونت تدوين اطلس زنان و خانواده در کشور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معصومه ابتکار عصر يکشنبه در نشست تخصصي ارائه گزارش تحولات جامعه زنان عشايري و روستايي که در مجتمع فرهنگي - ورزشي شهربانو برگزار شد، افزود: اطلس زنان و خانواده سندي مهم و به روز شده و اطلاعات بسيار مهمي از وضعيت زنان و خانواده را دارد که در آن به موضوع زنان در روستا و عشاير نيز پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: يکي از اهداف تدوين اطلس زنان و خانواده ارتقاء وضعيت زنان در روستا و عشاير است و در ماموريتي که مديران کل امور بانون معاونت امور زنان و خانواده رئيس جمهوري در هر استان دارند همکاري با استانداران است تا اين سند در شوراي برنامه ريزي استان ديده و لحاظ شود.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده تاکيد کرد: بايد به وضعيت زنان و مشکلات خاص خانواده ها توجه داشته باشيم و در برنامه ريزي ها و تنظيم بودجه ها اين مساله ديده شود و لازمه آن اطلاع به روز و دقيق از وضعيت روستاها و عشاير و مشکلات و کمبودهاي آنها مي باشد.
ابتکار با اشاره به وضعيت دسترسي زنان به آموزش، ورزش و بهداشت گفت: امروز شاهد شکاف و فاصله هاي دسترسي زنان به اين موارد هستيم و هر استاني بايد براي کم کردن اين فاصله ها برنامه ريزي داشته باشد تا در دولت دوازدهم به يک سري شاخص ها که در ستاد ملي زنان و خانواده در دست تدوين است، برسيم.
وي اظهار داشت: يکي از مباحث مهم در رسيدن به شاخص هاي تعادل در بهره برداري از امکانات کشور در ميان زنان همکاري بين بخشي و تقسيم کار در سطح ملي و استانها است و گزارش ها نشان مي دهد که دستگاه ها به خوبي کار مي کنند و شاخص هاي تعادل جنسيتي نيز به دقيق تر شدن اين برنامه ها کمک مي کند.
*توان افزايي اقتصادي
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: يکي از رويکردهاي مهم اين معاونت موضوع توان افزايي اقتصادي براي زنان ، زنان سرپرست خانوار و بويژه زنان عشاير و روستايي است که با همکاري دستگاه هاي ديگر روي اين موضوع تمرکز داريم.
وي ادامه داد:وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي ارتقاء وضعيت زنان در زمينه آموزش «آي تي» و دسترسي به فناوري اطلاعات با ما همکاري دارد که با توجه به اين که در اکثر نقاط کشور و روستاها دسترسي به اينترنت وجود دارد، مي توانيم به آموزش، مهارت افزايي، شبکه سازي، فروش کالا و بازاريابي کالاهاي زنان روستايي کمک کنيم.
ابتکار افزود: در کنار اين کارها تمرکز جدي ما روي نهادهاي مدني است که با کمک آنها مي توانيم در حوزه عشاير و روستا با کمک تسهيل گران و ساختارهايي که وجود دارد در کنار شبکه هاي مروجين کشاورزي در زمينه هم افزايي بيشتر فعاليت کنيم.
ابتکار با بيان اين که سرعت تحولات در روستاها و جوامع عشايري نسبت به شهرها کم تر است، گفت: اگر چه امروز با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامي شاخص هاي خوبي در روستاها داريم، اما نسبت آن با شاخص هاي کلان کشور فاصله دارد و اين فاصله و مشکلاتي مانند تغيير اقليم و محيط زيست باعث بوجود آمدن پديده مهاجرت شده است.
وي افزود: توجه به روستا و جوامع عشايري و اصلاح الگوي کشاورزي با توجه به تغيير اقليم از مباحثي است که بايد به آن توجه کنيم و براي مقابله با آن از تمام ظرفيت خود استفاده کنيم.
شبس**اجتمام*1193 **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایری لرستان از تولید سالانه ۱۷تن روغن حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد. - اخبار استانها -

هوشنگ نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به وجود یک میلیون و 500 واحد دامی در لرستان، گفت: عشایر 25درصد پروتئین این استان را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه 14هزار خانوار عشایر با جمعیت 83هزار نفر در لرستان زیست می‌کنند، اضافه کرد: عشایر این استان دارای 13 ایل و 15 طایفه هستند.

مدیرکل امور عشایری لرستان اعلام کرد: عشایر این استان هر سال 1000تن پشم، 150 تن عسل و 17 تن روغن حیوانی را تولید و روانۀ بازار مصرف می‌کنند.

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

نورمحمدی با بیان تولید سالانه 12هزار تن گوشت و 29هزار تن فراورده‌های لبنی توسط عشایر لرستان، بیان کرد: عشایر این استان در حوزه‌های فرش، گلیم‌بافی، جاجیم، سیاه‌چادر، گبه، حصیر و نمد فعال هستند.

او با اشاره به کوچ عشایر لرستان، یادآور شد: عشایر در فصل سرما در جنوب این استان، شمال خوزستان و شرق ایلام زمستان‌گذرانی می‌کنند و در ییلاق نیز در مناطق شمالی لرستان اتراق می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان متذکّر شد: ایل‌های بالاگریوه، چگنی، دلفان، بیرانوند، پاپی، حسنوند، سادات، بختیاری و دریکوند مهم‌ترین طوایف عشایری در این استان هستند.

نورمحمدی با اعلام فعالیت عشایر لرستان در بخش گردشگری گفت: عشایر با ایجاد نوروزگاه‌های عشایری و بوم‌گردی نوع زندگی، معیشت، فرهنگ و هنر عشایر این استان را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی