Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تقدیر از واحد امور گردشگری آستان مقدس حضرت علی بن حمزه(ع) شیراز در جذب گردشگر گفت: در کشور ۹۷۰ بقعه میراثی داریم که فعالیت ‌های انجام ‌شده در این امامزاده می ‌تواند الگو برای سایر بقاع متبرکه میراثی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام‌ علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز (16 مهر) در بازدید از آستان مقدس علی بن حمزه (ع) شیراز و در محل امور بین ‌الملل این امامزاده با بیان این‌که این بزرگوار از منزلت و مقام فوق ‌العاده‌ای برخوردار و شهادت ایشان گواهی بر این مسئله است، گفت: مجموعه و بنای این مکان مقدس بیش از یک هزار و یکصد سال قدمت دارد و به همین دلیل، هم یک مجموعه دینی و مذهبی و هم مجموعه‌ ای تاریخی و میراثی به‌حساب می ‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ندیده‌ ام که امامزاده ‌ای در کشور اینگونه برای حضور و ورود گردشگرها و توریست‌ ها برنامه‌ ریزی کرده باشد، اضافه کرد: اگر با حفظ مسائل شرعی و آداب و احترام بقعه، امکان بازدید گردشگران خارجی از این اماکن فراهم شود و این محل‌ ها را بشناسند، اثر خوبی دارد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این فعالیت ‌ها باید منعکس شود، اظهار داشت: باید با گردشگران صحبت و حرف آن‌ ها شنیده شود و با توجه به علاقه‌ مندی آنها، می‌ توان از این مسئله به‌ خوبی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه در سطح کشور 970 امامزاده تاریخی و میراثی داریم و اگر چنین کاری باب شود امری مهم و اثرگذار است، اضافه کرد: گفتگوهایی که با برخی از شرکت‌ کنندگان خارجی مسابقات بین ‌المللی قرآن داشتم و آنان از اسلام هراسی و ایران هراسی سخن می‌گفتند که برخی‌ها قبل از سفر مطرح و حتی بعضی ‌ها افراد را از این سفر منع می‌ کردند.

 

این مقام مسئول با بیان این‌که دغدغه ‌های آنان بعد از آمدن به ایران و دیدن واقعیت‌ ها رفع شده بود، گفت: مواردی هم مشاهده می ‌کنیم که برخی از خارجی ‌ها در بازدید از اماکن مذهبی، عنوان می‌ کنند که چرا چنین جاهایی را به آنها نشان نمی ‌دهیم و یا این که با تعجب می‌ گویند که چرا از خودمان در مقابل اسلام هراسی و ایران هراسی دفاع نمی ‌کنیم و معرفی و نشان دادن چنین اماکنی به گردشگران خارجی، وجهه بین ‌المللی بسیار خوبی در بعد دینی و مذهبی برای جمهوری اسلامی، ملت ایران و کاهش اسلام هراسی دارد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، سید حسین ذوالانوار، رئیس هیئت ‌امنای حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز هم در این بازدید بابیان بخش‌ هایی از فعالیت‌ های واحد امور بین‌ الملل این آستان، اظهار داشت: روزانه حدود 200 گردشگر خارجی از این بقعه متبرکه بازدید می‌ کنند که می توانند هر کدام مبلغان خوبی برای ارسال پیام انقلاب و اسلام در کشورهای خودشان باشند.

 

ذوالانوار افزود: در هنگام بازدید گردشگران، افرادی آگاه به علوم دینی و آشنا به زبان‌ های مختلف، از آنان پذیرایی و با آ‌نها گفتگو می‌ کنند و به معرفی اسلام می‌ پردازند.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنگره بین المللی امام سجاد ع تعطیلی مدارس نیروی انتظامی دولت شیراز سیل در گیلان سردار اشتری دادگاه لاهه اردبیل حضرت علی بن حمزه ع سازمان اوقاف وامور خیریه اوقاف و امور خیریه فارس رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۶۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌جنوبی بر تسریع در روند جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _جلسه قرارگاه طرح ربیع استان خراسان جنوبی در راستای اجرایی کردن طرح جمع‌آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز به کشور مبدأ در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار شد.

محسن صفایی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: سال گذشته بیش از نیمی از اتباع خارجی غیرمجاز از کشور خارج شده‌اند.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط در سال‌جاری نیز طبق سنوات گذشته برنامه مدون همراه با سیر مراحل و زمان‌بندی چگونگی شناسایی و جمع‌آوری به تفکیک شهرستان‌های تابعه استان را در قالب قرارگاه استانی طرح ربیع در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 751061

دیگر خبرها

  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار