Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مدير کل دامپزشکي سيستان و بلوچستان گفت: تاکنون 15 فقره پروانه پرورش ماهي در قفس با توجه به شرايط آب و هوايي مطلوب اين استان در چابهار صادر شده است.

به گزارش ايرنا دکتر مهدي حسيني روز دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با تبريک هفته دامپزشکي اظهار داشت: طرح پرورش ماهي در قفس يکي از طرح هاي مهم اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود که سيستان و بلوچستان به دليل دسترسي به اقيانوس از ظرفيت بسيار خوبي در اين زمينه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي کنترل صيد بي رويه آبزيان و انواع ماهي، کمک به ذخاير دريايي، توليد ارزان ماهي و صيد بدون مخاطرات دريايي را از جمله مزاياي پرورش ماهي در قفس عنوان کرد.
مدير کل دامپزشکي سيستان و بلوچستان تصريح کرد: طرح توسعه پرورش ماهي در قفس در درياي عمان از سال 93 مطرح و مطالعات آن توسط شرکت مهندسان مشاور دريا با همکاري دانشگاه صنعتي شريف آغاز شد که تا کنون 15 فقره پروانه در اين زمينه صادر شده است.
وي با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه آبزيان در سيستان و بلوچستان گفت: اجراي سيستم مراقبت بيماري هاي اخطار کردني ميگو در مراکز تکثير، مزارع پرورش و طرح بررسي بيماري هايSVC,KHVدر مرکز تکثير ماهيان گرم آبي زهک، سيستم مراقبت بيماري هاي اخطار کردني ميگو در مراکز تکثير، مزارع پرورش و رديابي ويروس بيماري لکه سفيد ميگو در مرکز تکثير و ضدعفوني استخر مظنون و انجام اقدامات مراقبتي پس از تشخيص به منظور حصول اطمينان از سلامت پست لاروها از مهمترين اقدامات در اين حوزه است.
حسيني همچنين با اشاره به اقدامات شاخص اداره کل دامپزشکي سيستان و بلوچستان در سالهاي اخير افزود: اصلاح ساختار قرنطينه هاي دامي و موقعيت واحد ها، افزايش نظارت بر کنترل تردد محموله هاي ورودي و خروجي استان، افزايش نظارت بر صدور کد الکترونيک رهگيري خودروهاي حمل و نظارت بر اقدامات بهداشتي قرنطينه اي و معرفي متخلفان به مراجع قضايي، آنجام آزمايش کرونا ويروس براي تمامي شترهاي مرزي وارد شده، بومي حمل و کشتاري داخل استان از مهمترين اقدامات دامپزشکي در اين مدت بوده است.
وي کاهش دوره قرنطينه دام هاي مرزي به شيوه حداکثر پنج روز براي کشتار و دوره قرنطينه دام مرزي پرواري به پنج روز، افزايش ميزان ورود دام، کاهش تخلفات در قرنطينه هاي دامي، کاهش موارد بروز بيماري هاي دامي استراتژيک بويژه تب برفکي، کاهش قاچاق دام به خارج استان، افزايش ظرفيت پرواربندي ها و توليد گوشت براساس شيوه پنج روزه قرنطينه، اصلاح و به روز رساني شيوه صدور مجوز صادرات و ترخيص محموله ها با هماهنگي کارشناسان سازمان، تفويض اختيار صدور مجوز بهداشتي ترخيص محموله هاي وارداتي و صادرات به اداره دامپزشکي چابهار به منظور تسهيل در خدمات ارائه شده از سوي سازمان دامپزشکي کشور را از ديگر اقدامات مهم در اين حوزه عنوان کرد.
مدير کل دامپزشکي سيستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دامپزشکي در زمينه فرآيند نظارت بر ذبح شرعي در کشتارگاهها گفت: انطباق ذبح و صيد حيوانات، پرندگان و آبزيان با موازين شرعي، توسعه فرهنگ توليد غذاي پاک، تقويت اعتماد امت اسلامي و کسب جايگاه توليد گوشت حلال، نهادينه کردن فرآيندهاي ديني در ذبح و صيد دام پرندگان و آبزيان حلال گوشت در سطح کشتارگاهها و مراکز بسته بندي و فرآوري، توسعه فعاليت هاي تجاري و اقتصادي از طريق توليد محصولات حلال گوشت و بهداشتي، تقويت نظام پاسداشت حقوق حيوانات حلال گوشت از مهمترين اقدامات در اين حوزه بوده است.
وي ادامه داد: همچنين بر اساس فرآيند نظارت ذبح شرعي، ذبح و صيد تمام حيوانات، پرندگان و آبزيان حلال گوشت توسط ناظران شرعي در مراکز کشتار و صيادي نظارت شده تا مصرف ذبيحه و صيد بر اساس احکام اسلامي حليت پيدا کند.
حسيني ظرفيت تعداد کلي کشتارگاههاي صنعتي، سنتي دام، طيور و همچنين بسته بندي گوشت قرمز و ماهي و ميگو را در سيستان و بلوچستان 76 واحد ذکر کرد و افزود: هم اينک به دليل نوسانات ارز 21 واحد از اين مراکز در استان مشغول فعاليت هستند.
وي با اشاره به اقدامات دامپزشکي سيستان و بلوچستان در زمينه مقابله با هاري گفت: با اجراي واکسيناسيون فراگير هاري با همکاري بخش خصوصي تعداد کانون هاي اين بيماري در 6 ماهه نخست امسال به 12 کانون کاهش پيدا کرده است که در مقايسه با مدت مشابه با 27 کانون کاهش 56 درصدي را نشان مي دهد.
مدير کل دامپزشکي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته امسال کانون تب برفکي در اين استان گزارش نشد.
7316**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد