Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@02:34:45 GMT

با این‌ ترفندها‌ی جادویی وزن‌ کم‌ کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۸۰۱۴

با این‌ ترفندها‌ی جادویی وزن‌ کم‌ کنید


دوباره رژیم گرفته‌اید؛ اما می‌دانید که این‌بار هم نمی‌توانید سر حرف‌تان بمانید؟ دهان‌تان با دیدن همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده یا یک لیوان نوشابه آب می‌افتد؟ وسوسه شدن در برابر غذاها و خوراکی‌ها، مسئله‌ای است که همه آدم‌ها، حداقل یک‌بار در عمرشان آن را تجربه کرده‌اند.

جسم و روان شما، دست‌به‌دست هم می‌دهند تا نتوانید از پیتزایی که در منوی رستوران جا خوش کرده بگذرید و به خوردن چند برگ کاهو اکتفا کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس چه باید بکنید؟

آرام‌آرام کشمش بجوید

وارد شدن کشمش یا همان انگور نیمه‌خشک به معده شما یکی از راه‌های موثر برای کنترل اشتهای‌تان است. وقتی کشمش‌های شیرین را آرام‌آرام می‌جوید، بدن‌تان ولع کمتری برای حمله کردن به هله‌هوله‌ها پیدا می‌کند. به‌همین‌دلیل محققان توصیه می‌کنند که برای کنترل اشتهای‌تان، کشمش را روی زبان‌تان مزه‌مزه کنید و سعی کنید که با زبان خود، بافت‌های این هله‌هوله سالم را بررسی کنید. به گفته آنها، از زمانی که کشمش به دهان شما وارد می‌شود، تا زمانی که به معده‌تان راه پیدا می‌کند، باید حداقل پنج‌دقیقه طول بکشد و مغز خوش‌اشتهای شما در همه این لحظات، سرگرم کشف طعم و بافت کشمش باشد. به گفته محققان، این کار تنها راهی برای فراموش کردن گرسنگی نیست، بلکه ضربان قلب و سرعت تنفس شما را کاهش می‌دهند و با پایین آوردن سطح اضطراب‌تان، احتمال پرخوری و هله‌هوله خوری را پایین می‌آورد.

خودتان را با کالری گول نزنید

بله! 70 کالری، 70 کالری است؛ اما اینکه آن را با خوردن یک عدد سیب یا یک عدد شیرینی به دست بیاورید، می‌تواند بر وضعیت شما تاثیری قابل‌توجه بگذارد. گرچه شمردن کالری‌ها، یکی از راه‌های کاهش وزن است؛ اما به باور گروهی از محققان، آسان‌ترین و عملی‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، انتخاب مواد غذایی سالم است. اگر در شروع برنامه کاهش وزن‌تان، توان کمتر خوردن را ندارید، لااقل از هله‌هوله خوردن دست بردارید. گرسنه مانده‌اید؟ اشکالی ندارد! به‌جای شکلات یا چیپس، یک کاسه ماست بخورید.

بدن‌تان را شعله‌ور کنید

شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که معتقدند با خوردن آب هم چاق می‌شوند؟ گرچه بسیاری از متخصصان این ادعا را رد می‌کنند؛ اما برخی دیگر معتقدند که پایین بودن سوخت‌و‌ساز بدن شما، می‌تواند عارضه‌ای شبیه آنچه‌که گفتیم را ایجاد کند. برای جلوگیری از این وضعیت، باید با مصرف برخی مواد غذایی، سوخت‌وساز بدن‌تان را افزایش دهید. افزودن فلفل قرمز به غذاها یا اضافه کردن زنجبیل تازه یا پودرشده به غذاهای‌تان، ازجمله راه‌های موثر برای افزایش سوخت‌وساز بدن است.

صبح، ظهر، شب، پروتئین بخورید

شما باید در هر سه وعده اصلی غذایی، به بدن‌تان پروتئین برسانید تا در طول شبانه‌روز، عضلات‌تان ورزیده، قدرتمند و سالم شوند و چربی‌های مزاحم، کمتر در بدن‌تان انباشته شود. مصرف میزان کافی پروتئین، یکی از چالش‌های بزرگ تغذیه‌ای است که ذهن اغلب افراد را به خود درگیر می‌کند. گرچه در سال‌های اخیر، مکمل‌های پروتئینی رنگارنگ، در داروخانه‌ها جا خوش کرده‌اند؛ اما به گفته متخصصان، تا زمانی که امکان تامین نیازهای بدن‌تان با مواد غذایی سالم و تازه وجود دارد، نباید سراغ مکمل‌ها بروید.

درست است که مصرف زیاد گوشت قرمز، به سلامت قلب و مغز شما آسیب می‌زند؛ اما برای سالم ماندن، نباید این ماده غذایی محبوب را برای همیشه کنار بگذارید. به گفته متخصصان، بدن شما برای صرف انرژی و سالم ماندن، به میزان قابل‌توجهی پروتئین نیازمند است و کمتر ماده غذایی، به‌‌اندازه گوشت در خود پروتئین جا داده است. گوشت گاو، گوشت مرغ و همچنین شیر، پنیر و تخم‌مرغ میزان زیادی پروتئین دارند.

اما اگر تصمیم قطعی‌تان را برای گیاه‌خواری گرفته‌اید هم نگران نباشید. شما با خوردن دانه‌های مغذی مثل لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و سبزیجات می‌توانید این نیاز بدن خود را تامین کنید.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چربی سوزی مواد غذایی سالم کالری سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

بدن ما با فعالیت زنده است و مملو از پروتئین‌هایی است که در غشا‌های چربی گیر کرده‌اند یا داخل و خارج از سلول‌های آبکی شناور هستند. اکنون دانشمندان برای اولین بار رقص این دو را به تصویر کشیده‌اند: یک تانگوی مایع حاوی پروتئین‌ها و چربی‌هایی که به‌طور معمول در سلول‌ها حرکت می‌کنند.

به گزارش دیجیاتو، «کیان چن»، دانشمند و مهندس مواد در دانشگاه ایلینویز (UIUC) می‌گوید: «ما فراتر از گرفتن عکس‌های فوری، که ساختار را نشان می‌دهند، اما دینامیک ندارند، پیش می‌رویم تا به‌طور مداوم مولکول‌ها را در آب، یعنی وضعیت اصلی آن‌ها ثبت کنیم. ما واقعاً می‌توانیم ببینیم که چگونه پروتئین‌ها پیکربندی خود را تغییر می‌دهند. یا در این مورد مشاهده کنیم که چگونه کل ساختار خودآرایی شده پروتئین-لیپید در طول زمان نوسان می‌کند.»

روش تصویربرداری

این تیم با بهینه‌سازی یک تکنیک تصویربرداری پرکاربرد به نام «میکروسکوپ الکترونی عبوری»، رقص پر جنب و جوش «نانودیسک» پروتئین غشایی را در مایع به تصویر کشیدند. این نانودیسک‌ها از پروتئین‌هایی تشکیل شده‌اند که در یک دولایه لیپیدی قرار گرفته‌اند که شبیه غشای سلولی است.

این تیم روش خود را «فیلم‌برداری الکترونی» نامیده‌اند و داده‌های ویدیویی را با با مدل‌های رایانه‌ای که درمورد نحوه حرکت مولکول‌ها بر اساس قوانین فیزیک بود، مقایسه و تایید کرده‌اند.

تصور می‌شد که حرکت پروتئین‌های متصل به غشاء، با توجه به گونه‌ای که لیپید‌ها آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، نسبتاً محدود باشد. با این‌حال، برهم‌کنش‌های بین پروتئین‌ها و لیپید‌ها در فواصل بسیار بزرگ‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، مشاهده شد.

پروتئین‌های غشایی سلول، حسگر‌ها و گیرنده‌های سیگنال هستند؛ بنابراین این تکنیک می‌تواند به پیشرفت‌های عظیمی در درک ما از نحوه عملکرد آن‌ها منجر شود.

با تکنیک‌های موجود، پروتئین‌ها معمولاً به‌سرعت منجمد یا متبلور می‌شوند، بنابراین حرکت نمی‌کنند و تصویر را مات می‌کنند. یا توسط پرتو ایکس و پرتو الکترون که برای تصویربرداری استفاده می‌شود، آسیب می‌بینند. اما این روش یک تصویر بی‌جان از یک پروتئین ساکن ارائه می‌کند که معمولاً تا و خم می‌شود و دانشمندان را قادر می‌سازد تا بر اساس ساختارش استنباط کنند که چگونه با مولکول‌های دیگر تعامل می‌کند.

برخی از تکنیک‌های تصویربرداری، از یک برچسب مولکولی فلورسنت برای ردیابی مولکول‌ها در حین حرکت، به جای تماشای مستقیم پروتئین استفاده می‌کنند.

در این مورد، محققان یک قطره آب را در داخل دو ورقه نازک گرافن حبس کردند تا از خلاء میکروسکوپ الکترونی محافظت کنند. در این قطره آب، نانودیسک‌هایی از پروتئین‌ها و لیپید‌های بدون برچسب وجود داشت که تیم توانست «رقصیدن مولکول‌ها» را مشاهده کند.

مشاهده رقص مولکول‌ها کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشمندان علم مواد حداقل یک دهه تلاش کرده‌اند تا از فعالیت مولکول‌های بیولوژیکی در مایعات فیلم‌برداری کنند. اما نتوانستند به وضوح، دینامیک پروتئین پیوسته را مشاهده کنند.

با برخی تغییرات دقیق در رویکرد، چن و همکارانش مجموعه پروتئین-لیپیدی خود را برای چند دقیقه، نه چند میکروثانیه، تصویر کردند. نکته مهم این است که آن‌ها سرعت نفوذ الکترون‌ها به نمونه را کاهش دادند و روی داربست گرافن کار کردند تا با موفقیت از مجموعه پروتئین-لیپیدی فیلم‌برداری کنند.

«جان اسمیت»، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی مواد UIUC، نویسنده اول مقاله، می‌گوید: «درحال حاضر، این واقعاً تنها راه آزمایشی برای فیلمبرداری از این نوع حرکت در طول زمان است. زندگی در مایع، در حرکت است. ما در تلاش هستیم تا به بهترین جزئیات این ارتباط از روشی تجربی دست یابیم.»

در مورد سایر تلاش‌ها، تکنیک‌های تصویربرداری بهبودیافته، جزئیات باورنکردنی را درمورد انواع اتفاقات میکروسکوپی آشکار می‌کنند. از تماشای نحوه شکل‌گیری پوشش بیرونی ویروس گرفته تا گیراندازی پروتئین‌هایی که به صورت توده در بیماری‌هایی مانند آلزایمر متلاشی می‌شوند.

اکنون هوش مصنوعی را به این ترکیب اضافه کنید تا شکل سه بعدی هر پروتئین شناخته شده برای علم را پیش‌بینی کنید. به‌نظر می‌رسد که دوره جدیدی از تحقیقات بیولوژیکی آغاز شده است.

این تحقیق در Science Advances منتشر شد.

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی