Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - با توجه به حضور و گسترش فعالیت گروه های افراط گریان و تروریست ها در منطقه آسیای مرکزی، قرار است نشست شورای وزرای دفاع کشورهای مشترک المنافع در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بلتا (از کشور بلاروس)، نشست شورای وزرای دفاع کشورهای مشترک المنافع با محوریت 20 موضوع از جمله وضعیت کنونی منطقه آسیای مرکزی و اولویت مبارزه با گروه های تروریستی بین الملل جمع این هفته در شهر تاشکند برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله موضوعات مهم دیگر که قرار است در این نشست میان اعضای کشورهای مشترک المنافع مطرح شود می توان به همکاری های نظامی و چشم انداز سیستم یکپارچه برای نظارت و ارزیابی وضعیت زیست محیطی و شیمیایی منطقه اشاره کرد.
علاوه براین، در نشست مذکور طرح اقدام سال 2019 به منظور توسعه سیستم های مشترک مخابراتی و تقویت نیروهای مسلح عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
لازم به ذکر است، در راستای تصمیم کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای مبارزه با جریان های تروریستی و افراطی در ماه گذشته سمیناری متشکل از نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی برای مبارزه با تامین مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در ترکمنستان برگزار شد.
نمایندگان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست دو روزه سمینار مبارزه با تامین مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی که تحت حمایت سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شد نیز حضور یافتند.
در سمینار شهر عشق آباد مقامات کشورهای آسیای مرکزی بهترین روش های مبارزه با تامین مالی گروه های تروریستی و همچنین تقویت بیشتر همکاری های بین المللی و بین اداراتی را مورد بحث و گفتگو قراردادند.
در این سمینار کارشناسان ملی از کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان برخی از اقدامات کشورهای و تجارب کشورهای خود در مبارزه با گروه های تروریستی را بیان کردند. شرکت کنندگان همچنین بر همکاری بین المللی و شناسایی مسیرهای تامین مالی گروه های تروریستی برای مقابله بیشتر با این گروه های را متذکر شدند.
آساق**ع.ه**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات ازبكستان آسياي مركزي كشورهاي مشترك المنافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید.

علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند

تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» برای کاسبی پول ترور فرزندان ملت و جنایت را در دستور کار قرار داده بود.

همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

مهمترین اقدمات تروریست الیاس قنبرزهی راه اندازی شبکه تروریستی در کورین و زاهدان و انجام بیش از 16 اقدام تروریستی طی دو سال گذشته بوده که به شهادت ده‌ها تن از فرزندان دلیر این مملکت منجر شده است.

همدست  ‌تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصارالفرقان تاکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می داد تعداد کشته ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می داد فقط بر‌ای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت:  در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار ‌فیلم می‌گرفت و ‌‌به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الان که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اشتباه کرده ام برای تمام این کشتارها فقط 11 میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با بیان اینکه تمام کارهایم اشتباه بوده و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آنها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آنها ارتباط گرفت فورا به ماموران اطلاعاتی خبر بدهند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران