Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضمن انتقاد از اظهارات اخیر احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری تأکید می‌کند: نسبت دادن جاسازی مواد منفجره در ساک حجاج به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از 33 سال بدون هیچ مستنداتی نه اقدامی اخلاقی و نه عقلانی است.

اخیرا حجت‌الاسلام احمد منتظری در مصاحبه با برنامه «خشت خام» این ادعا را مطرح کرده بود که ماجرای جاسازی مواد منفجره در ساک زائران حج، توسط سید مهدی هاشمی، برادر داماد آیت‌الله منتطری که در سال 1366 به جرم قتل آیت‌الله شمس آبادی و افراد دیگر اعدام شد، انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این ماجرا را به شش پاسدار نزدیک به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت می‌دهد.

منتظری در این باره در گفت‌و‌گو با ایرناپلاس بر این ادعا پافشاری کرد، اما از اینکه این اشخاص چه کسانی بودند یا به دستور آیت‌الله هاشمی این اقدام را کرده‌اند یا نه، اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. او در عین حال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را به عنوان مطلع معرفی می‌کند اما شمخانی نیز این ماجرا تکذیب می‌کند.

در این حال، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این ادعا، طی نامه‌ای که در اختیار ایرناپلاس قرار داده است، خطاب به احمد منتظری از این ادعای او انتقاد کرده و به او پاسخ داده استو

وی در این نامه می‌گوید: پرواضح است نسبت دادن این اقدام که توسط عده‎ای خودسر انجام شده و گزارشات رسمی آن نیز موجود است به‎صورت آگاهانه به نظام جمهوری اسلامی در سطح رئیس مجلس وقت و فرمانده جنگ آن‎هم پس از 33 سال و در اوج تنش‌های منطقه‎ای، بدون هیچ مستنداتی نه اقدامی اخلاقی و نه عقلانی است.

وی در بخش دیگری از این نامه تأکید می‌کند: ادعای مطرح شده بر مبنای شنیده شما از فردی که ابوی گرامی اظهار نموده‌اند، نمی‎تواند پایه‎ای محکم برای چنین تهمت‎هایی باشد. مخصوصا اینکه این اقدام خودسرانه کاملا برخلاف مشی اصولی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در تعامل با جهان و تنش‌زدایی بویژه در جهان اسلام بوده است و به کار بردن واژه تیم آقای هاشمی برای چند نیروی خودسر نیز صحیح به‌‌ نظر نمی‎رسد، زیراکه در آن مقطع آیت‎الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت فرماندهی جنگ را از سوی امام خمینی به عهده داشته و تمامی نیروهای مسلح تحت فرماندهی ایشان بوده است.

هاشمی همچنین به ارادت و علاقه مرحوم آیت‌الله هاشمی به مرحوم آیت الله منتظری می‌پردازد، تأکید می‌کند: در فروردین 1368 با درخواست مؤکد و حتی توأم با اشک از حضرت امام(ره)، ایشان را از انتشار نامه تند خود به آیت‎الله منتظری منصرف نموده‌اند. اکنون این علاقه و ارادت همچنان در خانواده هاشمی رفسنجانی نسبت به آیت‌الله منتظری و خانواده ایشان پابرجاست و خالصانه از شما درخواست می‌نماییم که مراقبت کنیم بزرگانی چون آیت‌الله منتظری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ... البته انقلاب و ایران تضعیف و متهم نشوند.

فرزند آیت الله هاشمی درباره اطلاع دریادار شمخانی از جزئیات ماجرا و تکذیب آن از سوی ایشان این پرسش را مطرح می‌کند که با کدام گواه و شاهد و سند، در شرایط چنین حساسی می‎توان اتهامی چنین سنگین را متوجه کشور و مدیر مرحوم آن نمود؟!

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آيت الله هاشمي رفسنجاني آيت الله منتظري دهه شصت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید اهتمام جدی مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی گفت: برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تامین منابع صورت بگیرد.

ابوطالب شفقت شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سال جاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه باید تبصره‌های قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کنند و سهم کلیه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خود را از قانون بودجه احصا کنند و سازمان مدیریت موظف است با اولویت پروژه‌های استانی نیمه تمام جمع‌بندی کند که بتوانیم برای جذب منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان

شفقت با اشاره به راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در استان گفت: به زودی یک نفر در استان به عنوان مسئول تامین منابع در استان و تهران معرفی خواهد شد، که متعاقب این امر، دستگاه‌ها موظف هستند یک نفر را به عنوان مسئول تامین منابع خود برای پیگیری و تسهیل امور معرفی کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برای جبران عقب‌افتادگی‌های استان باید تامین منابع صورت بگیرد افزود: بدون تامین منابع،  امکان انجام مدیریت جهادی برای اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ نیست.

صرف هزینه‌های تملک دارایی دستگاه‌ها حداکثر تا پایان تیرماه 

شفقت با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان هزینه‌های باقی‌مانده تملک دارایی را حداکثر تا ۳۱ تیرماه هزینه کنند، افزود: با توجه به مهلت قانونی خرج‌کرد تملک دارایی تا ۳۱ شهریور در این صورت می‌توان از وزارتخانه‌ها درخواست منابع کرد.

تاکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها

 استاندار لرستان با تاکید بر پاسخ‌گویی سریع بر استعلام‌های قانونی دستگاه‌ها گفت: پاسخ کارشناسی برای رد استعلام و سرعت عمل برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها برای پیشبرد امور در استان ضروری است.

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کلیدی‌ترین جلسه استان است

استاندار لرستان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را مهم‌ترین و کلیدی‌ترین جلسه استان برشمرد و افزود: حضور تمام اعضا در این جلسه الزامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش