Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:59:57 GMT

آغاز جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۰۹۶۶۳

آغاز جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر

سیزدهمین دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) امروز چهارشنبه با حضور شماری از مسئولان و مشاعره کنندگانی از 8 استان در بوشهر آغاز شد . نام نویسی380 نفر  در جشنواره ملی مشاعره رضوی

«حمیده ماحوزی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آئین گفت: جشنواره ملی مشاعره رضوی به دلیل اجرای زنده آن نسبت به دیگر جشنواره ها متمایز است، زیرا این جشنواره از ابتدای شروع تا انتهای آن با شور و نشاط و هیجان و شادابی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره بعد از سیزده دوره به درجه بلوغ رسیده و طرفداران زیادی به خود جلب کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در جشنواره امسال 380 نفر نام نویسی کرده بودند که از این مجموع 57 نفر برگزیده و به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

ماحوزی عنوان کرد: در این رویداد فرهنگی و هنری علاوه بر اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی به 8 نفر برتر هر گروه، نفرات دوم گروه ها نیز مورد تقدیر قرار می گیرند. در جشنواره ملی مشاعره رضوی  مشاعره کنندگانی از استان های تهران، اصفهان، همدان، کرمانشاه، لرستان، فارس، زنجان و بوشهر حضور دارند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس در گفتگو با خبرنگاران اظهار  کرد: ۵۳۶  اثر به زبان ترکی به دبیرخانه هجدهمین  جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجان ارسال شده است، که از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل کشور و استان‌های مختلف و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی از جمله ترکیه، آلمان، جمهوری، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

رامین پورعباس ادامه داد: ۶۰ نفر از شاعران از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی می گوید: ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیر خانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس  مراسم اختتامیه این جشنواره از شبکه جهانی سحر ترکی پخش خواهد شد و همچنین ارتباط زنده با حرم قدس رضوی در جشنواره انجام خواهد شد.

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی ۲۶ اردیبهشت ماه در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد