Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید قدیری گفت:ایران امروز هجدهمین کشور تولید کننده خوراک دام در دنیا شناخته می شود.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز : در حال حاضر افزون بر ۸۰ تا ۹۰ درصد از مواد اولیه تولید خوراک دام به سبب مشکلاتی همچون کم آبی و اقلیمی از خارج وارد و مورد مصرف قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به مصرف سالانه ۲۰ میلیون تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور اظهارداشت: از این میزان خوراک بیش از ۱۱ میلیون تن در واحدهای صنعتی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: تولیدات صنایع خوراک دام در کشور روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: بازار خوراک دام به دلیل مباحث کمی و کیفی هر روز نسبت به گذشته از رونق بهتری برخوردار است.

موافق قدیری اظهارداشت: فرآوری غذای دام به شکل علمی و اصولی موجب کاهش قیمت، خوش مزگی، افزایش کیفیت و بازار پسندی محصولات پروتئینی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میانگین قیمت نهاده های دامی وارداتی مانند ذرت در حال حاضر یک هزار و ۲۸۷ تومان، کنجاله سویا دو هزار و ۵۵۶ تومان و جو یک هزار و ۳۷۷ تومان است.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان همچنین در خصوص قیمت خوراک صنعتی و آماده مصرف دامی نیز به رادیو اقتصاد افزود: متوسط نرخ کنسانتره دامی یک هزار و ۴۸۰ تومان، خوراک مرغ تخمگذار و گوشتی به ترتیب یک هزار و ۵۸۰ و دو هزار تومان است.

وی ادامه داد: ایران یک کشور واردکننده در عرصه نهاده های دامی است بنابراین سیاست های کشور باید با سیاست های جهانی مطابقت داشته باشد.

موافق قدیری گفت: پیشروی اقتصاد کشور باید به سمتی باشد تا بتواند نوسانات قیمتی در بحث تامین نهاده ها و مواردی از این دست را پوشش دهد.

وی افزود: قدرت درآمد و سرانه مصرف محصولات پروتئینی در مملکت باید به قدری بالا باشد که نوسانات این چنینی خیلی به چشم مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شیر، گوشت و تخم مرغ جلوه گری نکند.

رادیو اقتصاد

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ACS برچسب ها: دامداری ، خوراک دام ، دام و طیور ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دامداری خوراک دام دام و طیور بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۱۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور