Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@21:33:18 GMT

بمباران ۲ بیمارستان در غرب یمن

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۸۰۲۸

بمباران ۲ بیمارستان در غرب یمن

رکنا: وزارت بهداشت یمن از تخریب کامل ۲ بیمارستان شهر «الدریهمی» استان الحدیده واقع در غرب این کشور بر اثر حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی خبر داد.

وزارت بهداشت یمن پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌ها و ناوهای ائتلاف سعودی، از هوا و دریا شهر الدریهمی استان الحدیده را بمباران کردند که به تخریب کامل ۲ بیمارستان این شهر منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این ۲ بیمارستان در حالی بمباران شدند که در آن، تعداد زیادی بیمار و کادر پزشکی حضور داشتند.

مسئولان بهداشتی یمن می‌گویند که در این حملات هوایی و دریایی، یک آمبولانس در بیماستان عمومی و شماری از منازل شهروندان هدف قرار گرفت.

شبکه المسیره گزارش داد، در حملات هوایی پنجشنبه‌شب یک بیمارستان عمومی و یک زایشگاه هدف قرار گرفته است و هنوز تلفات ناشی از آن معلوم نیست.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن به المیادین گفت که ائتلاف سعودی بیمارستان عمومی الدریهمی را به طور کامل تخریب کرد.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده است که با گذشت بیش از چهار ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن چندی پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود، «الحدیده موقعیت سوق الجیشی برای ما دارد و به همین دلیل هرگز به ائتلاف سعودی اجازه اشغال آن را نخواهیم داد.»

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال و نیم است که آغاز شده و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اخیرا آماری را درباره تعداد تلفات جنگ در یمن به نقل از یک نهاد مستقل و مطالعاتی به نام «ACLED» منتشر و در آن اعلام کرد که تعداد تلفات دستکم به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

134 سال زندان به خطر تجاوز به سگ، گربه و یک دختر 13ساله + عکس تجاوز به زن باردار همسایه در حیاط خانه اش+عکس مرد اعدامی از زن بی حیایش گفت این جنازه چرا در وسط جاده رها شده بود؟! + فیلم فیلم وحشتناک از نصف شدن هواپیمای مسافربری هنگام فرود این موتور سوار را می شناسید؟! / او در آذربایجان غربی سگی را شکنجه داد! + فیلم نمی دانستم مادرم با دوست پدرم ازدواج کرده است ! نجات جان دروازه بان توسط فوتبالیست باهوش در 18 قدم زمین فوتبال+ فیلم فیلم لحظه کشته شدن شاه اینستاگرام / او هنگام جان دادن مادرش را صدا می زد !+ عکس 16+ دختر بنز سوار مرد 45 ساله را به قتل رساند + عکس اعتراف عجیب جوانی که با یک سرنگ خونی به مدرسه دخترانه تاکستان رفت + حزئیات کریه ترین قاتل زن را ببینید / 8 زن در دام چهره وحشتناک او گرفتار شده بودند+عکس نبرد دیدنی کروکودیل و شیر + فیلم اعدام آرش در کرج واکنش عجیب آقای بازیگر به ادعاهای همسر سابقش + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پزشکی سیاسی اخبار حوادث بیمارستان یمن هوایی تخریب حملات عکس فیلم ایران شیطان زن وحشتناک مرد قتل اعدام زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین

تصاویری از برخورد پلیس‌های سعودی هنگام عکس گرفتن یک زائر با پرچم فلسطین مقابل کعبه منتشر شده است.

کد خبر 750782

دیگر خبرها

  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • فیلم| لحظه بمباران خانه‌ای در محله الصبره در غزه
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه
  • فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان