Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:20:52 GMT

دل نبستن به دیگران راه رستگاری است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۲۹۴۷۳

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 20 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: روی پای خود ایستادن، تکیه بر خود، استقامت و تمایل نداشتن به دشمن از جمله موضوعات بسیار مهمی است که همواره در قرآن بر آن تاکید شده و از برنامه‌های محکم قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خداوند بر پیامبر و امت خویش فرموده که بر آرمان‌ها، سختی‌ها، وظایف، نازیبایی‌ها ایستادگی کنید چرا که پیامبر و امتش را مامور استقامت دانسته است.
حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: نباید تنها بندگی و ارادت خداوند بر زبان‌ها باشد و لازم است خداوند را همواره ناظر اعمال خویش بدانید، چراکه غیر از این، امری بیهوده است.
وی در ادامه بیان کرد: به ظالمان و ستمکران تمایل نداشته باشید و به آن‌ها دل نبندید چراکه همین دل بستن، موجب کمک به آن‌ها می‌شود.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: کسی رستگار خواهد شد که روی پای خود و دین خدا ایستاده و به دیگران دل نبندد، لذا باید توجه داشت که خداوند تنها یاور شما است و کسانی که شما به سراغ آن‌ها می‌روید یاری‌دهنده شما نخواهند بود ‌و هدف آن‌ها غارت اموال و دارایی شما است.
حجت الاسلام نکونام گفت: آمریکا، اروپا و دشمنانی که کمر به نابودی ما بسته‌اند، هرگز به ما کمک نخواهند کرد، لذا می‌بایست روی پای خود بایستیم تا عزت دینی‌مان حفظ شود.
وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه برخی‌ افراد با تهدیدات و محاسبات غلط، به سمت بیگانه‌ تمایل داشته و با ایجاد باورهای نادرست، جامعه را از ایجاد مشکلات اقتصادی و ... ترسانده و دل مردم را خالی می‌کنند، اما مومنان نه تنها نترسیده بلکه به ایمان آن‌ها افزوده می‌شود.
امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان کرد: برخی‌ها با تصویب بعضی مسائل به بهانه عقل‌گرایی و مصلحت راه نفوذ بیگانگان را باز می‌کنند اما لازم است که توجه داشت که راه پیشرفت کشور ما بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری تکیه بر خود و تقویت خود است.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: لازم است در تحلیل‌ها و محاسبات از برنامه‌های قرانی دوری نکنید چرا که بالندگی ما قران، اسلام ناب و اهل بیت است، لذا می‌توان با وحدت، تقویت درون، تقویت دولتمردان، تقویت مسئولان زیر پرچم ولایت و انقلاب قرار گیریم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز جهانی نابینایان، خاطرنشان کرد: توجه به نابینایان از ضرورت‌ها است.
وی با اشاره به روز جهانی استاندارد، تصریح کرد: استاندارد در تمام عرصه‌ها از ضرورت‌های بسیار مهم است و مسئله استاندارد در عرصه‌های علمی، تولیدی، دینی، فرهنگی و اخلاقی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می‌بایست کارها را با الگوهای دینی محک زده و در یک مسیر درست قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام روز پیوند اولیا و مربیان را از مسائل مهم دانست و تاکید کرد: نسل جوان با این پیوند تربیت شده و نباید از آن‌ها غافل شد، لذا لازم است برای فرزندان بیش از هر زمان دل بسوزانید چراکه آن‌ها آینده‌سازان این کشور هستند و آن‌ها اسلام، دین، انقلاب و این کشور را که امانتی در دست ما است را باید به مقصد خواهند رساند.
امام جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: ایشان با وجود مصائب بسیار در زندگی همواره با عزت بوده و پیام عزت بخشی را به جامعه فرستادند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۲۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم