Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست،  مرتضی الویری‌ رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در دهمین اجلاس این شورا که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: این حادثه نشان داد که جمهوری اسلامی توانسته است در دریای آشوب زده منطقه امنیت کشور را حفظ کند.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: وقوع این حادثه ایجاب می‌کند که با عوامل حادثه برخورد جدی شود و ریشه‌های آن را خشک کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به جلسات مشترک شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری اظهار کرد: در طول 4 ماه اخیر جلسات منظمی به ابتکار آقای بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری شکل گرفته است که در این جلسات اعضای شورای عالی استان‌ها، معاونین آقای بهرامی در دیوان عدالت اداری و همچنین دو نفر از اعضای شورای شهر تهران حضور دارند.
 
الویری‌ با بیان اینکه در این جلسات بحث‌های کارشناسی دقیقی انجام می‌شود و اختلاف نظرها‌ مورد بحث قرار می‌‌گیرد، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته سلسله‌ جلساتی در سطح مدیران، نمایندگان مجلس، شورای عالی استان‌ها و شورای شهر تهران برگزار شده است. با تفاهمی که با ریاست دیوان شکل گرفته، این جلسات گام مهمی برای هماهنگی در ساختار شده است و تاکنون درباره برخی موضوعات به تفاهم رسیده‌اند.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه دو موضوع دیگر در حال بحث کارشناسی است، افزود: اولین موضوع حذف پارکینگ و موارد مربوط به آن است و دیگری اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌ کاره و رها شده در سطح شهر است.
 
وی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر درباره عوارض و حدود آن کار کارشناسی مشترک انجام خواهد شد و به کمیسیون‌های مربوطه در مجلس ارسال می‌شود گفت: با توجه به حضور نمایندگان دستگاه قضایی لازم است ساز و کاری اتخاذ شود تا نظرات دیوان مورد توجه قرار گیرد.
 
در این اجلاس بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری و همچنین مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران حضور دارند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی استان ها عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود