Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهرام پارسایی»، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره آخرین اخبار تشکیلاتی فراکسیون امید و اخبار مبنی بر استعفاء برخی اعضاء از این فراکسیون گفت: تا امروز هیچ کس از فراکسیون امید استعفا نداده است و حتی آقای حضرتی تنها در فضای مجازی بحث استعفا را مطرح کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ دستورکاری مبنی بر اعلام وصول استعفاء آقای حضرتی در فراکسیون مطرح نشد.

فراکسیون امید چند نفر است؟

پارسایی درباره فضاسازی ها علیه فرکسیون امید تصریح کرد: آمار همیشگی فراکسیون 108 نفر است که بارها اعلام شده و در مراحل مختلف رای گیری نیز این عدد قابل لمس و مشاهده بوده است.

وی ادامه داد: بعضی در حال القای این موضوع به جامعه هستند که فراکسیون با این آمار در مجلس می تواند هرکاری انجام دهد اما انجام نمی دهد در حالی که مجلس 290 رای دارد و فراکسیون امید 110 رای دارد.

سخنگوی فراکسیون تصریح کرد: من تاکید دارم که در طی فعالیت فراکسیون امید کوتاهی صورت نگرفته البته ممکن است در هماهنگی ایراداتی باشد.

ارزیابی از کار تشکیلاتی فراکسیون امید در مجلس دهم

پارسایی در ارزیابی از کار تشکیلاتی فراکسیون امید در مجلس دهم، گفت: من تصور می کنم فراکسیون امید در امور کار تشکیلاتی در برخی موارد خوب عمل کرده و البته هنوز جای پیشرفت و تقویت نیز دارد.

وی با تاکید بر این که فراکسیون امید کم کاری و کم فروشی نکرده است، ادامه داد: در برخی جاها برخی رای خود را جزیی از حق نمایندگی خود می دانند و ممکن است این موضوع با کار سیاسی و تشکیلاتی منافات داشته باشد.

اگر هیات نظارت بر انتخابات شوراها از اعضای فراکسیون امید نبودند، کل اقلیت های مذهبی رد صلاحیت می شدند

پارسایی در این خصوص گفت: نمونه واضح کارکردی فراکسیون عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراها و کمیسیون ماده 10 احزاب  بوده است که حضور نمایندگان فراکسیون امید توانست بابی در دفاع از حقوق شهروندی باشد

وی ادامه داد: موضوع سپنتا نیکنام که تا این اندازه در کشور صدا داد و حتی در دنیا رسانه ای شد اگر هیات نظارت بر انتخابات شوراها به جز از اعضای فراکسیون امید بودند کل اقلیت های مذهبی رد صلاحیت می شدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نمایندگان فراکسیون امید و البته دیگر نمایندگان دغدغه های حوزه انتخابیه خود را دارند و این دغدغه ها از تمرکز بر کار نظارت و تقنینی می‌کاهد.

وی افزود: در همین راستا به آقای دکتر عارف پیشنهاد داده ایم، می توانیم مشاوره هایی بگیریم تا در پیشبرد برنامه ها کمک و جبران کمبود وقت نمایندگان صورت گیرد.

روابط عمومی فراکسیون امید قوی نیست

سخنگوی فراکسیون امید همچنین با تاکید بر لزوم تقویت کارکردهای روابط عمومی این فراکسیون گفت: اطلاع رسانی و دبیرخانه و روابط عمومی فراکسیون امید آن اندازه که باید قوی باشد، نیست.

وی تاکید کرد: ارتباط فراکسیون امید با جریان اصلاحات چه بدنه مردمی و چه لیدرهای جریان باید بیشتر باشد

پارسایی در پایان بیان کرد: ما نقص را می پذیریم و در اصلاح نظرات را جویا می شویم اما در بسیاری از موارد می بینیم که فقط تخریب و انتقاد و گلایه نصیب ما می شود.

خبرنگار: گوهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات حقوق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجلس شورای اسلامی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری یکشنبه ۹ اردیبهشت در همایش روز شوراها که در محل سالن شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: شرط لازم برای انجام رسالت شوراها انسجام فکری و تشکیلاتی است که منتج به تصمیمات اثرگذار برای مردم خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با پراکندگی و افتراق فکری توفیقی به صورت فردی ایجاد نخواهد شد. طبیعی است که شرط اول موفقیت انسجام فکری است و برای این انسجام فکری نیاز به مبانی داریم بر اساس مبانی اعتقادی، رویکرد فکری و اعتقادی پیدا بکنیم.

وی با بیان اینکه شوراها نماینده مردم هستند، اظهار کرد: اعضای شوراها در شهر و روستا باید یک درک مشترک از شرایط مجموعه خود و مردم داشته باشند.

نظری اذعان کرد: قانون ظرفیت تشکیلاتی را در کشور فراهم کرده برای این که مردم در مدیریت امور خود حداکثر مشارکت را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شوراها از نظر حقوقی و ظرفیت تشکیلاتی یک مجموعه مترقی، با نگاه بلند، مردمی و افتخار آمیز هستند که می‌طلبد محصول و آورده‌ای برای مردم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور و استان داریم اما این‌ها باید به فعلیت تبدیل بشود و اصل استفاده از ظرفیت‌های درونی همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

نظری با اشاره به اهمیت نگاه به درون ادامه داد: با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و بسیج کردن آن‌ها بسیاری از مشکلات قابل حل است.

گفتنی است؛ در انتهای این همایش تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 6091415

دیگر خبرها

  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند