Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:19:08 GMT

ژاپن 62 هواپیمای جنگی از آمریکا می خرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۰۱۶۸

ژاپن 62 هواپیمای جنگی از آمریکا می خرد

پکن- ایرنا- وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد قصد دارد با هدف تقویت ناوگان دفاعی خود، در سال های آینده 62 هواپیمای جنگی از جمله 20 جنگنده اف 35 از آمریکا خریداری کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ژاپن تودی روز یکشنبه اعلام کرد ژاپن قرار است این خریدهای نظامی را ظرف پنج سال آینده و با هدف تقویت توان دفاعی کشور در برابر چین و نقض حریم هوایی این کشور توسط پکن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دفاع ژاپن روز گذشته اعلام کرد جت های نیروی هوایی دفاع از خود این کشور در 6 ماه گذشته 345 بار برای مقابله با هواپیماهای چینی که ممکن بود حریم هوایی ژاپن را نقض کنند به پرواز درآمدند.
در این گزارش آمده است جت های ژاپنی در 6 ماه گذشته 58 بار برابر با 20 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل برای مقابله با هواپیماهای چینی به پرواز درامده اند که بیانگر تنش های هوایی دو کشور است.
وزارت دفاع ژاپن به منظور خرید تجهیزات و تسلیحات موشکی پیشرفته از آمریکا، بودجه دفاعی 47 میلیارد دلاری برای سال مالی 2019 میلادی پیش بینی کرده است.
این در شرایطی است که وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است در صورت خریدهای بیشتر و تمرکز دولت بر برنامه های نظامی برای مقابله با چین و کره شمالی، احتمالا این رقم باز هم افزایش خواهد یافت.
تقویت نیروی هوایی با مجهز کردن جنگنده های اف 15 و تحقیق بر روی موشک های فوق سرعت برای حراست از جزایر دور افتاده ژاپن و همچنین تقویت دفاع سایبری و فضایی به دستور 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن، از دیگر برنامه های وزارت دفاع در بودجه دفاعی مذکور است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ژاپن جنگنده اف 35 امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • داعش در افغانستان از بین رفته است