Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@19:12:52 GMT

۸ حامی دولت، همسو با علم الهدی!

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۳۹۲۷

۸ حامی دولت، همسو با علم الهدی!

خرداد: ۸ نماینده لیست امید، در رای به الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، همسو با دستور‌های امام جمعه مشهد عمل کردند!
به گزارش خرداد ،پیش از این فراکسیون امید از جذب نمایندگان مستقل به این فراکسیون خبر داده بود. نتایج انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم این گمانه را تقویت کرد که تعداد قابل توجهی از نمایندگان مستقل به فراکسیون امید پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مقابل نمایندگان امیدی هم بودند که در تداوم فعالیت خود در مجلس، از فراکسیون امید دورتر شدند. از جمله هشت نماینده‌ای که هنگام رای به لوایح مربوط به FATF، در میان مخالفان پیوستن ایران به این کنوانسیون قرار گرفتند و در این مورد همسو با حجت الاسلام احمد علم الهدی عمل کردند:

اصغر سلیمی از سمیرم یکی از این افراد است. در شهر سمیرم اصلاح‌طلبان با وجود بستر مناسب، در دور اول نامزدی معرفی نکردند اما در دور دوم از اصغر سلیمی حمایت کردند. او سابقه عضویت در شورای شهر سمیرم را هم دارد. با این حال سلیمی همیشه فاصله خود را با اصلاح‌طلبان مجلس حفظ کرده است. سلیمی چند ماه قبل هم تلاش کرده بود انتخابات شوراها زیر نظر شورای نگهبان برگزار شود.

نبی هزار جریبی یکی دیگر از افراد با مواضع ژله‌ای است. او هم از استان اصلاح‌طلب خیز گلستان وارد مجلس شده است. پدر او از نمایندگان مجلس ششم بود که در سانحه سقوط هلی کوپتر از دنیا رفت. او به خاطر مواضع خاصی که داشت در دور اول در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان قرار نگرفت اما رای بالایی به دست آورد. او دور دوم در فهرست امید قرار گرفت و محمدرضا عارف هم برای حمایت از او به گرگان سفر کرد و با حمایت قاطع اصلاح طلبان، به خانه ملت رفت.

روح الله بابایی، اصلاح‌طلب‌ترین چهره این فهرست است. او از نزدیکان قدرت الله علیخانی است و بعد از رد صلاحیت علیخانی، با همرامی او وارد انتخابات قزوین شد و از همان روز اول هم در فهرست اصلاح طلبان قرار داشت. با وجود اینکه علیخانی، منتقد رفتار مجلس ششم بود اما در سیاست خارجی عموما همسو با مرحوم هاشمی و حسن روحانی بوده است.

محمدرضا صباغیان نماینده بافق نیز در دور اول در فهرست اصلاح‌طلبان نبود اما دور دوم قرار گرفتنن اسم او در کنار اسم سیدمحمد خاتمی کمک کرد تا وارد خانه ملت شود. او پیش از این هم مواضع زیادی را بر خلاف مواضع اصلاح طلبان مطرح کرده بود و زیاد به حضور در جلسات فراکسیون امید، روی خوش نشان نمی‌داد.

حمید کاظمی در انتخابات پلدختر استان لرستان، با اینکه در لیست امید قرار نداشت اما در شعارها و برنامه‌های خود، اصرار داشت که از دولت حمایت کند و با شعار اعتدال وارد انتخابات شده است. اسم او هم در میان مخالفان تصویب لوایح دولتی مبارزه با پولشویی دیده می‌شود.

علی گلمرادی چهره دیگری است که در دور دوم انتخابات، به صورت غیر رسمی مورد حمایت بعضی از گروه‌های اصلاح طلب بود. او شهردار سابق بندر امام خمينی و بندر ماهشهر بود اما در دور دوم انتخابات، در رقابت با حبیب آغاجری (جبهه پایداری) مورد حمایت شدید جریان اصلاح‌طلب قرار گرفت. او ارتباط نزدیکی با فراکسیون مستقلان دارد.

حسن سلیمانی هم که از نمایندگان اصولگرای مجلس ششم بود، در مجلس دهم مورد حمایت برخی طیف ها، به خصوصحزب اعتدال و توسعه قرار گرفت و وارد مجلس شد. او سابقه چند دوره نمایندگی مردم کنگاور را در مجلس دارد. 

شهاب نادری هم دیگر نماینده کرمانشاه بود که در انتخابات زیاد از نام روحانی و شعارهای اصلاح طلبانه صحبت می‌کرد اما بعد از انتخابات ارتباط نزدیکی با فراکسیون امید نداشت و سعی کرد چهره یک نماینده اصولگرا را به خود بگیرد.

 

 

منبع:رویداد 24

برچسب ها: دولت ، نماینده لیست امید ، تامین مالی تروریسم

منبع: خرداد

کلیدواژه: دولت نماینده لیست امید تامین مالی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجلس دوازدهم از نگاه تحلیلگران مجلسی بدون اکثریت مطلق و متشکل از چند فراکسیون خواهد بود، اتفاقی که در نتیجه اختلاف بین اصولگرایان و خالی بودن میدان رقابت انتخابات از حضور اصلاح طلبان و اعتدالیون رخ داده است.

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به این نکته اشاره می‌کند و می‌گوید اصولگرایان از همین حالا با هم به اختلاف برخوردند.

او منتقد نحوه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم است و می گوید؛«در نتیجه این انتخابات منتقدین وارد مجلس نشدند و دور از انتظار است که گروه‌های منتقد در مجلس دوازدهم تشکیل شوند.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه را می‌خوانید:

********

*آقای هروی! پیش بینی می شود مجلس آینده یک مجلس بدون اکثریت با فراکسیون های متعدد باشد، چند فراکسیونی شدن مجلس دوازدهم، چه مزایا و یا معایبی می‌تواند داشته باشد؟

یکی از پیش‌بینی‌هایی که برای مجلس دوزادهم می‌شود انجام داد این است که این مجلس مانند مجالس گذشته شاخصه‌های فراکسیونی روشنی نداشته باشد، علت هم این است که اکثر نمایندگان یک دست وارد مجلس شدند وامکان تفکیک سیاسی در بحث جبهه‌های مختلف و یا فراکسیون‌های مختلف وجود ندارد.

از طرفی به دلیل اینکه انتظارات مردم افزایش پیدا کرده، شکاف بین فراکسیون‌ها بیشتر شده، براساس رایزنی‌های صورت گرفته توسط دوستان ما در مجلس شاهد این نکته هستیم که حتی فراکسیون مستقلین که در مجلس سابق هم فراکسیون اقلیت بود، در مجلس دوازدهم هم شاکله روشنی نداشته باشد و از همین ابتدا ملاحظات سیاسی در مورد هیئت رئیسه مجلس آغاز شده است.

در هیچ دوره ‎ای از مجلس تا این اندازه شاهد شدت و ضعف در بحث فراکسیون‌ها و تفکیک گروه‌های سیاسی در مجلس نبودیم، شاید این هم به دلیل همان یکدست شدنی است که متأسفانه در این دوره از مجلس شاهد هستیم.

در مجلس یازدهم فقط فراکسیون مستقلین از دولت انتقاد می‌کرد

در مجلس‌های گذشته شاهد این بودیم که فراکسیون‌های سیاسی متفاوتی با جمعیت نسبتاً متعادل وجود داشتند اما در مجلس یازدهم مشخص شد که غیر از فراکسیون مستقلین که حدود ۵۰ نفر عضو آن بودند، فراکسیون دیگری برای نقد وضعیت موجود و اقدامات دولت نقشی ایفا نکرد. لذا انتظار از مجلس دوازدهم این است فراکسیون نقاد که بتواند عملکرد دولت یا سایر قوا را به نقد بکشاند، نداشته باشیم و این جای تأسف دارد.

*یعنی مجدداً شاهد مجلس ناظر بر رفتار دولت نخواهیم بود...

مهندسی انتخابات عملاً به سمتی رفت که مجلس را به فضای مورد نظر دولت هدایت کرد. بنابراین به نظر می‌رسد مجلس دوازدهم در بحث تصویب لوایح اصطکاکی با دولت نداشته باشد.

نفوذ تندروهای خارج از پارلمان بر تصمیمات درون پارلمانی؟

*شنیده می‌شود چهره‌های تندرو نظیر رائفی‌پور به منتخبین مجلس دوازدهم خط‌دهی می‌کنند، نفوذ تندروها را در مجلس دوازدهم چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جریان رائفی‌پور نشان داد که مجلس از بیرون هدایت و مدیریت می‌شود و این آفت بزرگی بر دامن مجلس دوازدهم است که بخواهد این نقیصه را پوشش دهد. آنچه مسلم است این نکته است که شرایط مجلس دوازدهم به خصوص با حضور تندروها، احتمال اینکه گروه‌هایی خارج از مجلس هدایت برخی از مصوبات یا تحرکات داخلی مجلس را بدست بگیرند، بیشتر از گذشته شده است، به همین دلیل به نظر می‌رسد نقد دولت در مجلس دوازدهم به شدت کمتر از مجلس یازدهم می‌شود.

*آقای هروی! در چنین فضایی فکر می کنید مستقلین در مجلس توانایی چانه‌زنی در مباحث مختلف از جمله برای کسب کرسی‌های هیئت رئیسه را دارند؟

همه تلاش این است که فراکسیون مستقلین شکل بگیرد که بتواند به عنوان جبهه مقابل تندروها حضور داشته باشد و فعالیت کند و همه انتظارات از همین فراکسیون خواهد بود.

به عبارت دیگر انتظار ما از مجلس دوازدهم این است که بتواند خواسته‌ها و رضایت عمومی مردم را جلب کند اما بر شاکله چنین مجلسی این نور رستگاری را نمی‌توان مشاهده کرد.

چالش بین اصولگرایان بر سر کرسی ریاست مجلس

*گفته می‌شود ریاست قالیباف بر مجلس از بیرون نیز حمایت می‌شود، ارزیابی شما از وضعیت قالیباف در مجلس دوازدهم به چه صورت است؟

متأسفانه چالش‌ها بر سر انتخاب رئیس مجلس حتی پیش از انتخابات مجلس آغاز شده بود و این قضیه همچنان ادامه دارد، کما اینکه جلسات و نشست‌های اصولگرایان حاکی از این است که در اردوگاه اصولگرایان هم بر سر ریاست و نائب رئیسی مجلس چالش‌های جدی وجود دارد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899114

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت