Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا : معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور، از صدور حکم ۷ ماه حبس برای حسن عباسی به اتهام توهین به رییس جمهور و وزیر راه خبر داد و گفت: این حکم قطعی است و بزودی اجرا می‌شود.

به گزارش رکنا، علیرضا آذربایجانی در این باره اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته افرادی که اهل سخنرانی هستند و بعضاً از نمایندگان مجلس یا کسانی که به شکل‌های مختلف در دانشگاه‌ها و مراسم‌های مختلف حاضر می‌شوند مطالب کذبی علیه هیأت دولت یا رییس جمهور مطرح کرده و می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما سعی کردیم همیشه با اغماض از کنار این مسائل بگذریم اما بعضاً مواردی پیش می‌آید که سخنرانان محترم در صحبت‌هایشان رسماً نشر اکاذیب یا توهین به مقامات اصلی حکومتی می‌کنند.

وی افزود: از جمله این افراد آقای حسن عباسی هستند که ایشان بسیار علاقه‌مند به صحبت و سخنرانی در مجموعه موضوعات متفرقه است که در بسیاری از ‌آنها هم هیچ تخصصی ندارد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵ به دلیل توهین‌های مکرری که ایشان مطرح می‌کرد ناگزیر شدیم طرح شکایت کنیم که این موضوع تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» صورت گرفت.

آذربایجانی یادآور شد: این پرونده در جریان رسیدگی قرار داشت و شکایتی از وزیر راه و شهرسازی هم به این مجموعه اضافه شد و بعد از تحقیقات مفصلی که در دادسرا صورت گرفت در نهایت در خصوص موضوع «توهین» با کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع شد.

وی گفت: باز هم ما در این فاصله سعی کردیم ببینیم که اگر ایشان در صحبت‌های بعدی این رفتار را خاتمه می‌دهد و توهین نمی‌کند پرونده را پیگیری نکنیم، اما متأسفانه ادامه این روند ما را ناگزیر به پیگیری این موضوع کرد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس جمهور، اظهار کرد: حسن عباسی در دادگاه بدوی در ارتباط با «توهین‌»های مکرر محکومیت پیدا کرد اما در خصوص «نشر اکاذیب» دادگاه بدوی برای ایشان حکم برائت صادر کرد که با تجدید نظرخواهی ایشان از رأی محکومیت، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت و بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدید نظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون Law مجازات، ایشان را به ۵ فقره حبس ۷ ماهه محکوم کرد.

آذربایجانی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات وقتی کسی بابت یک اتهام به محکومیت‌های متعدد محکوم می‌شود یکی از مجازات‌های او که مجازات اشد است در مورد ایشان اعمال می‌شود، بنابراین از مجموعه ۵ مورد حبس ۷ ماهه، یک مورد یعنی یک حبس ۷ ماهه برای آقای حسن عباسی قطعیت پیدا کرده که عنقریب هم اجرا خواهد شد.

وی گفت: رأی محکومیت از سوی شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران در مهرماه سال ۹۷ صادر و چون در مقام تجدید نظر از رأی بدوی صادر شده، رأی قطعی و لازم‌الاجراست که ظرف چند روز ‌آینده اجرا خواهد شد.

آذربایجانی تصریح کرد: معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار کرد: معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسئول پیگیری امور اجرایی حقوقی است و در زیرمجموعه این معاونت یکی از امور، امور دعاوی است که امور دعاوی نهاد ریاست جمهوری متکفل رسمی پیگیری این پرونده بوده است.

وی افزود: امیدواریم که برای کسانی که مرتب با تشویش اذهان عمومی و توهین‌های مکرر این این اقدامات را انجام می‌دهند تنبه ایجاد شود و این رویه را خاتمه دهند.

آذربایجانی گفت: آیه ۱۰۸ سوره انعام تصریح می کند که ما حتی به دشمنانمان هم نباید توهین کنیم اما متأسفانه شاهد این روند هستیم که به مسئولین دلسوزی که در ۲۴ ساعت گاهی تا ۱۶ ساعت در حال فعالیت هستند به ناحق و کذب توهین می‌شود. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعدام بی سر و صدای امیر و همدستش در زندان کرج این خانم مجری عجیب ترین اجرای تلویزیونی را داشت! + عکس مرگ تلخ زن ایرانی به خاطر 100 هزارتومان هزینه درمان + فیلم این رستوران که غذای مجانی می دهد + عکس کشف اسکلت خون آشام 10 ساله! + عکس مرگ یک زن ایرانی از بیماری فقط بخاطر 100 هزار تومان + فیلم جنجالی بابای پانته‌آ برای شب جمعه فرزاد نقشه شومی داشت! / چشمان دختر برق می زد! نازنین عاشق فیروز شد! / آنها چرا خانه به خانه می شدند! تجاوز آقای دکتر به دختر 16 ساله + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرگ روباهی که کله اش داخل سطل ماست گیر کرد! + عکس تلخ نصب پرچم رژیم صهیونیستی در رستوران هفت خوان شیراز! تکه تکه شدن زن ۳۵ ساله‌ در دستگاه خرمن کوب / در نیشابور رخ داد خواننده سرشناس ایرانی پس از 16 سال مجوز گرفت! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قانون Law حبس حقوقی ماه توهین وزیر عکس ایران زن روزنامه فیلم تهران قتل پرونده یک زن تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود


به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا،فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود، و با داستان هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد. در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده هایی پیچیده‌تربا موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سید محمد حسینی است.

گفتنی است در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد. سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» از هفته آینده پنجشنبه و جمعه‌ها میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • «آقای قاضی» به شبکه دو می آید
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان