Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رابرگفت: شهرستان رابر از ۲۰۰میلیون دلار در سطح کشور برای آبخیزداری، یک میلیارد و دویست میلیون تومان به خاطر سد بالاترین اعتبار در مرکز استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ منظری رئیس منابع  طبیعی شهرستان رابر عصر گذشته در جمع خبرنگاران  با اعلام ابن خبر گفت: بنا به موافقت و عنایت مقام معظم رهبری در سال جاری ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص داده شده است که از بین  ۱۶ شهرستان استان کرمان ؛ رابر بیشترین اعتبار را برای اجرا و توسعه طرح‌های آبخیزداری دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حوزه آبخیر اسکر، سید مرتضی و پدم آباد افزود: در حوزه آبخیز سید مرتضی  ۴ بند سنگی ملاتی در استان با مساحت  ۷۴۲متر مکعب تعریف شده است؛ که کاربرد این بندها، کنترل سیلاب و تقویت منابع زیر دست و خیلی موارد مفید دیگر می باشد.

منظری گفت: بیومکانیکی در حوزه آبخیز  که اشتغال روستاییان را در بردارد روستاییان و عشایر با مشارکت منابع  طبیعی از فواید این طرح بهره مندخواهند شد.

وی اضافه کرد: در حوزه آبخیز سید مرتضی کل اعتبار ۳۲۵ میلیون تومان و در حوزه آبخیز اسکر که بند گاویونی با توری به  صورت باکس باکس انجام می شود جایی که توان اجرای  پروژه سازه نیست مثلا بالادست حوزه اسکر؛ بند گاو یونی انجام می شود

این مقام مسئول گفت: دو مورد بند سنگی ملاتی در حوزه آبخیر پدم آباد بالای روستای توکل آباد با اعتبار  ۳۷۸ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

وی افزود: کار ما ذخیره سازی آب نیست، کنترل  سیل و تقویت منابع زیر دست مثل قنوات و چشمه ها است . امروزه کارشناسان به این نتیجه  پی بردند که اهمیت آبخیزداری در راههای مقابله با خشکسالی را دو چندان می کند.

مهندس ارجمند  با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در چند سال اخیر از این بحث‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و مانند این‌ها مطرح شد و کارهایی هم انجام گرفت؛ باید این‌ها با جدیت و قوت دنبال شود و این کارها متوقف نماند، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اسفندماه ۹۳ در دیدار مسئولان و فعالان محیط زیست درباره اهمیت خاک تأکید می‌کنند: «قضیّه‌ خاک از قضیّه‌ آب مهمتر است؛ ما مشکل آب هم داریم، مشکل بزرگی هم هست، لکن برای تهیّه‌ آب راه‌های فراوانی وجود دارد؛ برای تهیّه‌ خاک حاصلخیز این راه‌ها دیگر وجود ندارد».

وی  حفظ تقویت سرمایه ها و دارایی ها و معیشتی ساکنین  را  مهم خواند و افزود:  مدت دو ماه از طرف اداره منابع طبیعی کار تحصیگری را در حوزه آبخیز سید مرتضی که  حدودا  ۱۵ آبادی را در بر می گیرد در نزدیکترین  نقاط آبادی ها بند سنگی ملاتی اجرایی می شود.

این تحصیلگر به اهمیت مشارکت دست اندرکاران، مسئولین  و مردم در اطلاع رسانی و آگاه سازی اشاره  کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی