Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@09:59:05 GMT

صبحانه های رژیمی برای چاق ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۳۱۸۱

صبحانه های رژیمی برای چاق ها

رکنا: صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و این قبیل صبحانه ها برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند توصیه می شود.

 وعده صبحانه معمولاً شامل یک یا چند نوع نوشیدنی (چای، قهوه، آب پرتقال و…)، لبنیات (پنیر، خامه و…) و غلات مثل نان است که ممکن است با دانه‌های روغنی یا میوه‌ها نیز همراه می شود. افرادی که دنبال کاهش وزن هستند بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه و یک برنامه ویژه صبحانه رژیمی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صبحانه شامل مقداری مواد مغذی برای کسب کالری و در عین حال طی کردن روند برنامه کاهش وزن می باشد. ۵ خوراکی که می توان در این دسته قرار بگیرند به این ترتیب هستند :

تخم مرغ

تخم مرغ یک خوراکی سالم و خوشمزه است. مطالعات نشان داده، خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه موجب کاهش احساس ناراحتی، کاهش مصرف کالری در وعده غذایی و کمک به حفظ قند خون و انسولین می شود.در یک مطالعه مشخص شد مردانی که برای صبحانه تخم مرغ می خوردند، در طول روز رضایت بیشتری داشتند و نسبت به کسانی که فقط سبزیجات خورده بودند، کمتر کالری از دست دادند.

علاوه بر این، زرده تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسنتین هستند. این آنتی اکسیدان ها باعث جلوگیری از اختلالات چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا می شوند. تخم مرغ همچنین یکی از بهترین منابع کولین، یک ماده مغذی بسیار مهم برای سلامت مغز و کبد است. اگر چه دارای کلسترول بالاست، تخم مرغ در بسیاری از افراد سطح کلسترول را افزایش نمی دهد. در واقع، خوردن تخم مرغ کامل ممکن است با تغییر شکل کلسترول “مضر”، افزایش کلسترول “مفید” و بهبود حساسیت به انسولین موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود.

خلاصه اینکه تخم مرغ دارای پروتئین بالا و مواد مغذی مهم است و به کاهش کالری دریافتی کمک می کند.

مصرف ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک، خوشمزه و تغذیه کننده است. این ماست بیشتر حاوی پروتئین و مطالعات نشان داده شده است که پروتئین آن احساس گرسنگی را کاهش داده و دارای اثراتی بالاتر از چربی یا کربوهیدرات است.ماست و سایر محصولات لبنی می توانند به کنترل وزن کمک کنند، زیرا سطح هورمون هایی را از جمله PYY و GLP-1 افزایش می دهد.این ماست ها به سلامت روده هم کمک می کنند.از ماست پروبیوتیک با انواع توت ها و یا میوه خرد شده (با هدف بالابردن ویتامین، مواد معدنی و فیبر) در وعده غذایی صبحانه استفاده نمایید.در نتیجه ماست پروبیوتیک دارای پروتئین بالا است، به کاهش اشتها کمک می کند و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

نوشیدن قهوه

قهوه یک نوشیدنی شگفت انگیز برای شروع روز است. کافئین بالا نشان داده شده است که برای بهبود خلق و خو، هوشیاری و عملکرد ذهنی مفید است. حتی مقدار کمی از کافئین می تواند این اثرات را به دست آورد. کافئین همچنین باعث افزایش میزان متابولیسم می شود. علاوه بر این، قهوه غنی از آنتی اکسیدان ها است که باعث کاهش التهاب، محافظت در برابر سلول های عروق خونی و کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت Diabetes و کبد می شود.

نوشیدن یک فنجان قهوه یک راه عالی برای شروع روز است. کافئین در آن ممکن است خلق و خو، عملکرد ذهنی و متابولیسم را بهبود بخشد. هرچند نباید در نوشیدن قهوه در طول روز زیاده روی کرد.

چای سبز یکی از سالمترین نوشیدنی های جهان

این چای حاوی کافئین بوده و باعث افزایش هوشیاری و خلق و خو همراه با افزایش میزان متابولیسم می شود. چای سبز تنها ۳۵-۷۰ میلی گرم کافئین در هر فنجان را تولید می کند که حدود نیمی از آن در قهوه است.چای سبز ممکن است برای بیماری دیابت مفید باشد. بررسی ۱۷ مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان چای سبز میزان قند خون و میزان انسولین خود را کاهش می دهند.همچنین این چای حاوی آنتی اکسیدان شناخته شده به نام EGCG است که ممکن است مغز، سیستم عصبی و قلب Heart شما را از آسیب محافظت کند.

مصرف میوه

میوه می تواند بخش خوشمزه ای از صبحانه رژیمی باشد. انواع میوه ها حاوی ویتامین ها، پتاسیم و فیبر و نسبتا کم کالری هستند. یک بشقاب میوه خرد شده در حدود ۸۰-۱۳۰ کالری ارائه می دهد.مرکبات سرشار از ویتامین C بوده و با توجه به محتوای فیبر و آب بالا ، میوه نیز کالری روز را تامین می کند. میوه را با تخم مرغ، پنیر یا ماست برای یک صبحانه رژیمی و متعادل مصرف کنید تا ساعت ها انرژی داشته باشید.میوه ها منبع خوبی از ویتامین ها، پتاسیم و فیبر هستند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها است که می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری کمک کند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لو رفتن رسوایی یک زن بی وفا به شوهرش در برنامه زنده تلویزیون! + فیلم شلیک گلوله و قتل 4 نفر در شب تولد اولین نوه خانواده! شیرین نمی دانست سیاوش از لحظات خصوصی شان فیلم می گیرد! اعدام بی سر و صدای امیر و همدستش در زندان کرج مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا کشف اسکلت خون آشام 10 ساله! + عکس دردسر وزش باد در مراسم عروسی سلطنتی + عکس اعدام 8 مرد خطرناک در تهران ! + جزییات درگیری عجیب کارگران چینی با پلیس بخاطر زنان خیابانی ! این مرد روزها عبادت می کرد شب ها سرقت/ تصاویر دوربین مدار بسته او را لو داد + عکس جزئیات حمله اراذل و اوباش به معلم شیرازی سر کلاس درس+عکس هشدار رییس پلیس تهران به دور دور بچه پولدارها با شیر و پلنگ + عکس تصاویر دیده نشده از نابغه علم فیزیک جهان شرط عجیب ازدواج زن مطلقه با پیرمرد با زخم بستر! این رییس بانک در مخفیگاهش دستگیر شد! + جزییات سحر خانم منشی جمشید بود و وسوسه به جانش افتاد + عکس 2 زن عامل دوئل مرگبار 2 مرد تهرانی بودند! این معلم در برابر صبر دانش آموزش زانو زد+ فیلم تبهکاران تهرانی به این 2 جرم خیابانی بیشتر علاقه دارند! گرانی پوشک باعث قتل دختر 10 ماهه شد! +عکس اقدام شنیع کارکنان مدرسه با پسربچه اتیسمی+فیلم و عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت قهوه دیابت Diabetes چای قلب Heart صبحانه وزن توصیه بیماری چاق عکس ایران زن قتل تصاویر پرونده یک زن جوان فیلم همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • قرآن همه چیز ماست
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • مدیرعامل باشگاه پرسپولیس: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • درویش: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار