Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@03:09:55 GMT

حکم دادگاه بدوی راننده لندکروز صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۶۱۵۵

حکم دادگاه بدوی راننده لندکروز صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، راننده و متهم پرونده تعرض به پلیس راهور استان فارس در دادگاه بدوی در ۶ عنوان اتهامی مجرم شناخته شد و جمعاً به ۱۶ سال حبس و سه بار و هر بار ۱۱۱ ضربه شلاق و مجازات تکمیلی محرومیت از تصدی وسائط نقلیه سبک و سنگین در سراسر کشور و منع اقامت در شهرستان شیراز محکوم شد.

بر اساس رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز، اتهامات م – ک متهم ۳۳ ساله این پرونده مبنی بر ارتکاب دو فقره بزه توهین به مأمورین، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تخریب عمدی البسه نظامی، تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه، ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی و دو فقره تهدید به استناد مواد متعدد قانون مجازات اسلامی محرز و رأی بر محکومیت وی صادر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محکوم پرونده به لحاظ ارتکاب دو فقره توهین به دو فقره و هر بار به ۱۱۱ ضربه شلاق، به لحاظ انجام تهدید به قتل به سه سال حبس تعزیری، به لحاظ ارتکاب بزه تخریب البسه پلیس به ۴ سال حبس تعزیری و از باب اخلال در نظم عمومی و امنیت به ۱۱۱ ضربه شلاق و ۱.۵ سال حبس تعزیری و همچنین به لحاظ تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه به ۱.۵ سال حبس و از باب ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به ۳ فقره شکستگی دندان های پیشین مأمور انتظامی به ۷.۵ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه مقرره محکوم گردید.

در رأی صادره همچنین به استناد موادد ۲۳و ۲۴ قانون مجازات اسلامی متهم به لحاظ تتمیم و تکمیل مجازات نیز به دو سال محرومیت از رانندگی و دو سال منع اقامت در شیراز محکوم شد.

بر اساس رأی صادره در خصوص سه عنوان اتهامی تخریب خودرو ، تخریب تابلو و افتراء به لحاظ کمبود ادله، رأی بر برائت متهم صادر شد.

همچنین در رأی صادره عنوان شده است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص متهم پرونده تنها مجازات اشد یعنی ۵/۷ سال حبس و مجازات تکمیلی قابل اجرا می باشد.

پیش از این اخبار غیر موثقی از محکومیت متهم پرونده در رسانه ها منتشر شده بود.

رأی صادره در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز بر اساس قانون ظرف مدت ۲۰ روز قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان فارس است.

چندی پیش سرنشینان یک لندکروز در جاده دشت ارژن به پلیس راهور حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند

علی محمدی گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • شرایط صدور دستور موقت
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند