Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از یورونیوز، حزب سبزهای آلمان با کسب ۱۷.۸ درصد آرای انتخابات پارلمانی بایرن پس از اتحاد سوسیال مسیحی، دومین جریان عمده سیاسی در این ایالت است.

 

بسیاری از رسانه‌های اروپایی پس از شکست تاریخی اتحاد سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات‌های آلمان، سبزها را برنده اصلی انتخابات محلی ایالت بایرن توصیف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به احتمال زیاد بسیاری از رای دهندگان سنتی به حزب سوسیال دموکرات این‌بار و در زمانی که شکاف‌ها در سیاست آلمان تشدید می‌شود، ترجیح دادند تا به یک جریان قاطع‌تر در چپ این کشور رای دهند.

 

از سوی دیگر مساله استخراج زغال سنگ در هامباخ در جنوب غرب آلمان و مخالفت گسترده شهروندان و سازمان‌های زیست‌بوم‌گرا (اکولوژیست) با تخریب جنگل‌های این منطقه، قدرت حزب سبزها به‌عنوان نماینده سیاسی این گرایش در سطح فدرال را تقویت کرد.

 

بی بی سی هم به انتخابات در آلمان واکنش نشان داده و نوشته است: نظرسنجی از رای دهندگان نشان می دهد در انتخابات ایالتی باواریا یک حزب بزرگ هم‌پیمان آنگلا مرکل متحمل افت جدی آرا شده که ضربه ای به صدر اعظم آلمان به حساب می آید.

 

انتظار می رود حزب "اتحادیه سوسیال مسیحی" باواریا (سی‌اس‌یو) اکثریت مطلق خود در مجلس ایالتی را از دست بدهد.

 

بر این اساس حزب "سبز" با صعودی چشمگیر در جایگاه دوم قرار می گیرد و حزب ضدمهاجرت "ای اف دی" برای اولین بار به مجلس ایالتی راه می یابد.

 

خانم مرکل همین چند ماه پیش ائتلافی شکننده با "سی اس یو" و "اس پی دی" تشکیل داد.

 

خبرنگاران می گویند که انتخابات بایرن منعکس کننده مشکلات پیچیده ای است که احزاب بزرگ موفق در سراسر اروپا با آنها روبرو هستند.

 

به گفته تحلیلگران مساله فقط ظهور راست افراطی نیست، بلکه راه دهندگان درحال روی آوردن به جنبش های جدیدتر و کوچکتر هستند.

 

سی‌اس‌یو" برای بیش از ۶۰ سال تقریبا تنها حزب حاکم در باواریا بوده اما تفرقه در افکار عمومی پیرامون مسائلی مثل مهاجرت باعث شده بخشی از حامیان خود را از دست بدهد.

 

هورست زیهوفر رهبر این حزب گفت که "این روز خوبی نیست" اما افزود که این فقط "یک روی سکه" است چون نتیجه آرا به سی‌اس‌یو اجازه می‌دهد دولتی تازه تشکیل دهد.

 

نظرسنجی تلویزیون‌های بزرگ آلمان از کسانی که یکشنبه پای صندوق های رای رفتند حاکی است که سی‌اس‌یو برنده ۳۷ درصد آرا شده که ده درصد کمتر از ۴ سال پیش است، درحالی که حزب چپگرای "سبز" که هوادار مهاجرت است ۱۸ درصد آرا را به دست آورده.

 

حزب "آلترناتیوی برای آلمان" (ای‌اف‌دی) با کسب ۱۰ درصد آرا پس از مجموعه ای از نامزدهای مستقل موسوم به "رای دهندگان آزاد" چهارم شده است.

 

حزب چپ میانه سوسیال دمکرات (اس‌پی‌دی) که از دیگر متحدان ائتلاف ملی خانم مرکل است با کمتر از ۱۰ درصد آرا در رده پنجم قرار می گیرد که نصف آرای این حزب در دوره قبل است.

 

این گمان وجود دارد که این حزب در تلاشی برای جلوگیری از انحلال از دولت خارج شود.

 

آندره‌آ نالز رهبر این حزب عملکرد ضعیف آن در باواریا را به جدال ها در داخل ائتلاف حاکم نسبت داد.

 

جنی هیل خبرنگار بی بی سی در باواریا می گوید که ظاهرا تلاش های اخیر "سی‌اس‌یو" برای اتخاذ لحن و سیاستی تندتر در قبال مساله مهاجرت، که از جمله باعث مشاجره‌های پرسر و صدا با خانم مرکل شد، نتیجه عکس داده است.

 

به گفته او این برای خانم مرکل خبر بدی است چون باواریا منعکس کننده افت محبوبیت احزاب راست میانه و چپ میانه است که به طور سنتی قدرتمند بودند.

 

از سوی دیگر موفقیت حزب ضدمهاجرت "ای‌اف‌دی" در باواریا به اندازه پیروزی های آن در شرق آلمان نیست، هرچند به نظر می رسد که شمار بزرگی از آرای "سی اس یو" را ازان خود کرده باشد.

 

در پایان صدای آمریکا نیز اضافه کرده است: همچنین به نظر می رسد که "سی‌اس‌ایو" هم با اتخاذ بعضی از سیاست های تند "ای‌اف‌دی"، از جمله در زمینه مهاجرت، بعضی از رای دهندگان میانه رو خود را از دست داده باشد.

مارکوس زودر، نخست وزیر کنونی باواریا، گفت که هر چند این نتایج تلخ است اما باید از آن آموخت: "باید تغییراتی که در باواریا و در جامعه رخ داده را تحلیل کنیم. از مهم ترین چیزهایی که باید از آنها اطمینان حاصل کنیم ثبات، قابلیت حکمرانی و حفظ قدرت کنونی باواریا است."

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هیل حزب سبز آلمان مرکل جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور  روز سه‌شنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران درباره آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: با پشت سر گذاشتن بسیار خوب مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب در این دور، انتخاب ۴۵ نماینده به دور دوم کشیده شد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد افزود: در ۸ حوزه انتخابیه که قرار است بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: مقدمات برگزاری برای انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت آماده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به لرستان گفت: بسیاری از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در لرستان محقق شده است و موضوعات کلانی مانند معشوره مقدمات آن در دولت انجام شده و فرآیند قانونی آن طی شده است و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

 وحیدی با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان طی سال‌های متمادی تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: طی یکسال اخیر ۱۳ درصد پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۱ درصد پیشرفت دارد و یک مشکل ساده حقوقی پیش آمده که آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی بخش خصوصی در لرستان، افزود: این می‌تواند به سرعت رشد بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • قیمت طلا سقوط کرد