Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:30:15 GMT

حاشیه شهرها بستر مناسبی برای شیوع بیماری سل است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۹۹۸۳

حاشیه شهرها بستر مناسبی برای شیوع بیماری سل است

دکتر محمد علوی روز دوشنبه در همایش بیماری سل در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: فقر، امنیت نداشتن، نبود زیر ساخت بهداشتی و تراکم جمعیت از جمله مواردی است که در این مناطق به چشم می خورد.
وی با اشاره به اینکه بیماری سل یک بیماری رفتاری است افزود: برای مبارزه با بیماری سل و دست یابی به اهداف عالی باید فکری باید برای بهبود وضعیت حاشیه شهرها و برطرف کردن مشکلات آنها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علوی بیان کرد: سل ارتباط تنگاتنگی با اعتیاد تزریقی دارد و این بیماری به ویژه در افراد درگیر اعتیاد تزریقی به داروها مقاوم شده است.

** 25 درصد موارد سل دنیا در زندان ها اتفاق می افتد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: 25 درصد موارد سل دنیا در زندان ها اتفاق می افتد چون فضا کوچک و بسته و جمعیت زیاد است.
وی اضافه کرد: این موضوع که هر بیمار مبتلا به سل می تواند 10 تا 15 نفر را مبتلا کند تئوریک است و با توجه به شرایط می تواند بیشتر یا کمتر باشد.
علوی گفت: هزینه ای که سل به دنیا تحمیل می کند در برخی کشورها به عهده دولت ها و در برخی دیگر به عهده بخش خصوصی است و درمان سل از ابتدا تاکنون در مملکت ما رایگان است و بیمارستان سینا از مراکز مبارز با سل خوزستان است.
رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد:برای مبارزه با سل مسئولان کشورها در تمام دنیا و کشور ما باید همراهی کنند و مشکلات اعتباری وجود نداشته باشد و مهمتر از همه اینکه مردم سرمایه اصلی مبارزه با سل هستند.
وی گفت: لازم است برای مبارزه با سل متولیان این امر، دانش و آگاهی خود را نسبت به این بیماری افزایش دهند، مراقب خوبی باشند و مهارت مراقبت از بیماری سل را بدانند؛ افراد فعال در زمینه مبارزه با این بیماری باید با بیمار، اطرافیان بیمار و مسئولان جامعه ارتباط برقرار کنند.
علوی بیان کرد: همچنین متولیان مبارزه با سل باید امکانات و نیروی انسانی و تجهیزات را به سمت رسیدن به هدف مدیریت کنند و فرد در راس تیم مبارزه با سل در قلب کارمندان، همکاران و بیماران جا داشته باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: گزارش گیری و گزارش دهی بیماری سل در کشور ما اکتیو نیست یعنی بیمار خود به مرکز مراجعه می کند اما برای مبارزه با سل باید بیماران را خوب شناسایی کنیم و درمان موثر و منظم انجام شود.
وی گفت: هم اکنون امکانات خوبی در خوزستان برای مبارزه با بیماری سل وجود دارد و دستگاه ویژه این کار در عرض 2 ساعت ، نوع ماکرو باکتری و مقاومت میکروبی را مشخص می کند.
23 مهر روز ملی مبارزه با سل است.
3004/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان بیماری سل جامعه دانشگاه علوم پزشکی زندان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر جهاد کشاورزی ساری از صدور ۵۸۹فقره سند نقل و انتقال زمینهای کشاورزی پارسال در این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی با بیان اینکه انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را در پی دارد و برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز به اقداماتی است، افزود: اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت گامی اساسی برای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.

علوی در تریح جزئیات دریافت سند زمینهای کشاورزی گفت: مهم‌ترین مدارک اخذ سند برای زمین کشاورزی ؛ سند عادی مالکیت یا بنچاق مالکیت بنام مالک که مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک اولیه و خریدار بعنوان مالک اصلی ثبت شود، اصل و کپی کارت ملی، کپی و قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، فیش پرداختی هزینه اخذ سند کشاورزی، کپی اولین سندهای اراضی کشاورزی، کپی سند مالکیت ملک و در اراضی مشاعی با رعایت “قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاوری” است که در صورت حضور نداشتن مالک لازم است وکالتنامه نقل و انتقال بنام متقاضی ارائه شود. 

 

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود