Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی‌نژاد  در رابطه با اهداف استقرار سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ مسکو در سوریه، گفت: روس ها با حضور قدرتمند در دمشق و افزایش فعالیت های نظامی در این کشور به اسرائیل و همپیمانانش اعلام کردند که دیگر زمان ابرقدرتی آمریکا و در واقع تک قطبی نظامی به سر رسیده است

تلاش اسرائیل برای دستیابی به سلاح های پیشرفته نظامی در مواجه با سامانه اس ۳۰۰

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد که رژیم صهیونیستی از چند مدت گذشته نسبت به تغییر اوضاع نظامی در منطقه آگاه شد لذا از طریق آمریکایی ها تلاش کرد که به ابزارهای دفاعی جدیدی دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار روس ها به اسرائیل؛ دیگر زمان دیکته کردن اظهارتشان تمام شده

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل چندی پیش در سازمان ملل در اظهارتش اقدام روسیه برای استقرار اس ۳۰۰ در سوریه را غیرمنطقی دانسته بود، ادامه داد: در واقع می توان گفت که روس ها با این اقدام خود به رژیم اشغالگر قدس هشدار دادند که نباید دیدگاهشان را به کشور دیگری دیکته کنند و منطقه جولانگاه آنها نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تجهیز سوریه به نوعی به بقای این کشور برای سال های دیگر نیز کمک می کند، تصریح کرد: ائتلاف قوی بین ایران، روسیه، ترکیه و سوریه شکل گرفته است از این رو این کشورها در تلاش هستند با حمایت از یکدیگر پای قدرت های فرامنطقه ای را ازخاورمیانه قطع کنند.

تعامل برد-برد مسکو و دمشق با استقرار سامانه موشکی در سوریه

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نباید فراموش کرد که روس ها با این اقدام به منافع مالی نیز دست پیدا خواهند کرد و زمینه فروش تسلیحات بیشتر به روسیه را فراهم می کنند که در واقع تعاملی برد-برد برای هر دو کشور محسوب می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی سازمان ملل روسیه سوریه نماینده مردم در مجلس مسکو شورای اسلامی ترکیه سوریه مسکو نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نماینده مردم دمشق اس 300

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند

به گزارش همشهری آنلاین، نشریه فارین پالیسی در تحلیلی که به همین موضوع می‌پردازد، نوشت: آریل شارون، نخست‌وزیر وقت اسرائیل می‌گفت که «بازدارندگی، سلاح اصلی اسرائیل است، یعنی ترس از اسرائیل.» موشه دایان وزیر جنگ اسبق اسرائیل نیز در یکی از سخنرانی‌های خود درباره بازدارندگی اسرائیل گفت که «باید اسرائیل را به عنوان سگی ‌هار و خطرناک نگاه کرد که هیچ‌کس جرأت آزار و اذیت آن را ندارد.»

بر همین اساس بعد از عملیات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس، اسرائیل در موقعیتی قرار گرفت که باید قدرت بازدارندگی خود را احیا می‌کرد؛ قدرتی که بعد از عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان در مه سال ۲۰۰۰ از بین رفته بود. اما جنگ اسرائیل در غزه شکست خورد و علی‌رغم اینکه همه قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت، نتوانست بازدارندگی خود را احیا کند.

دلیل اصلی شکست اسرائیل این است که هنوز از پیروزی نظامی بزرگ مقابل حماس و واردکردن ضربه کاری به این جنبش بسیار دور است. از طرف دیگر حملات زمینی اسرائیل به غزه با محکومیت‌های شدید بین‌المللی مواجه شد. همچنین خسارت‌هایی که عناصر مقاومت فلسطین به نیروی زمینی ارتش اسرائیل وارد می‌کنند، نگران‌کننده و زیاد است و همین مسئله موجب افزایش نگرانی‌ها درباره ضعف نیروی زمینی ارتش اسرائیل شده است.

اسرائیل همچنین نتوانست پیام قدرت خود را به دشمنانش به‌ویژه حزب‌الله برساند و برعکس، ضعف اسرائیل و فرسایش بازدارندگی آن آشکار شد.
حزب‌الله ثابت کرده که به حمایت خود از فلسطینی‌ها پایبند است. حزب‌الله همچنین موفق شد بخش بزرگی از ارتش اسرائیل را در شمال نگه دارد؛ بدون اینکه وارد یک جنگ گسترده شود. حزب‌الله به جای عقب‌نشینی به سمت شمال رودخانه لیتانی، ۸۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی را مجبور به تخلیه شهرک‌ها و فرار کرد. حزب‌الله با ایجاد منطقه حائل در داخل اسرائیل، معادله خود را تحمیل کرد و اسرائیل را وادار ساخت در داخل جبهه خود کمربند امنیتی ایجاد کند. با تحمیل شرایط و معادله خود یک توهین جدی به بازدارندگی اسرائیل کرد. «گرشون ‌هاکوهن»، ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل عملکرد این ارتش را در جبهه شمالی شرم‌آور توصیف کرد و گفت که این حزب‎الله است که تصمیم می‌گیرد درگیری‌ها متوقف شود یا نه.

نتانیاهو با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، به دنبال تشدید فشارها و قدرت‌نمایی بود و تصور می‌کرد که اسرائیل همچنان مصون از مجازات است و پاسخی دریافت نخواهد کرد، اما خلاف این تصور اتفاق افتاد. واکنش اسرائیل به عملیات انتقام‌جویانه ایران هم بسیار ناامیدکننده بود؛ به طوری که حتی «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی نتانیاهو، آن را «مسخره» دانست. این در حالی است که ایران موفق شد از طریق کانال‌های مختلف از جمله سازمان ملل، پیام عملیات ضداسرائیلی خود را برساند.

به این ترتیب بعد از گذشت دهه‌ها، دکترین استراتژیک اسرائیل تحت سیطره مفهوم «بازدارندگی منحصر به فرد» یا آنچه که شارون آن را «ترس منطقه از اسرائیل» توصیف می‌کرد، از بین رفته است و بعد از پرواز پهپادها و موشک‌های ایرانی بر فراز اسرائیل، تل‌آویو دیگر نمی‌تواند مفهوم «ترس منطقه از اسرائیل» را حفظ کند.

کد خبر 849230 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند