Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اردبیل - رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید میزان تولید انواع محصولات دامی استان افزایش یافته به گونه ای که میزان تولید گوشت قرمز از ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۹۳ به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن در سال جاری می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ خلیل نیکشاد گفت:از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید میزان تولید انواع محصولات دامی استان افزایش یافته به گونه ای که میزان تولید گوشت قرمز از ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۹۳ به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن در سال جاری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۴۸۰ مرغداری با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان پرورش داده می شود و دامداران و مرغداران با تجربه در استان و امکانات بالقوه خدادادی و مراتع سرسبز و دشت حاصلخیز مغان و عشایر ایل شاهسون و گوسفند نژاد مغانی و شتر دوکوهانه از ظرفیت های استان جهت تولید گوشت قرمز ، سفید و فرآورده های لبنی است.

نیکشاد ادامه داد: بخش امور دام و تولید محصولات متنوع در آن یکی از اولویت های اساسی می باشد که این سازمان با جدیت راهکارهای دستیابی به حداکثر محصولات دامی را دنبال می کند.

وی افزود: در سال جاری ۲۷۷ هزار و۵۷۰ تن شیر خام ، ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن گوشت سفید مرغ و ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

رییس جهاد کشاورزی اردبیل گفت: اردبیل در زمینه تولید عسل امسال نیز همانند سال های گذشته بسیار موفق عمل کرده است و تولید عسل از ۶ هزار و ۲۰۰ تن فراتر رفته است.

به گفته نیکشاد ، از این میزان عسل تولیدی هزار تن نیاز داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استان های کشور و همچنین کشورهای همسایه بویژه کشورهای حاشیه خلیخ فارس ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه سرشماری کندوهای زنبور عسل در استان در حال انجام است از زنبور داران خواست تا نهایت همکاری را با ماموران سرشماری داشته باشند.

استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.

46

کلید واژه‌ها : استان اردبیل - وزارت جهاد کشاورزی - گوشت -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748243

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر