Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین بار ماه مه بود که فیس‌بوک اعلام کرد این کمپانی قصد دارد پشتیبانی از تصاویر سه بعدی را به پلتقرم خود اضافه کند و حالا، بهترین زمان است که فیس‌بوک این کار را انجام دهد. تا چند هفته دیگر کاربران این شبکه اجتماعی قادر خواهند بود تا تصاویر خود را به صورت سه بعدی و واقعیت افزوده با فالوئرهای خود یا سایر کاربران جهانی فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک اعلام کرد که از امروز، قابلیت تصاویر سه ‌بعدی در دسترس است. این تصاویر هم در فید خبری و هم با هدست‌های واقعیت مجازی قابل مشاهده هستند. در تصاویر سه بعدی به صحنه، عمق و حرکت افزوده می‌شود تا تصویر زنده به نظر برسد.

بعد از گرفتن یک عکس در حالت پرتره با یک گوشی هوشمند سازگار، می‌توانید آن را به صورت یک تصویر سه بعدی روی فیس‌بوک به اشتراک بگذارید تا بقیه کاربران بتوانند روی تصویر شما، اسکرول، جابجایی و چرخش انجام دهند. این قابلیت طبق گفته فیس‌بوک، مانند آن است که از پشت یک پنجره به صحنه نگاه کنید.

این تکنولوژی از داده‌های مربوط به عمق که در حالت پرتره به همراه تصاویر ثبت می‌شوند، استفاده می‌کند. iPhone 7 Plus، iPhone 8 Plus، X و XS از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از تصاویر ثبت‌شده در حالت پرتره با پیکسل گوگل نشده است.

گفتنی است، این قابلیت از قابلیت بازسازی‌های دنیای سه بعدی که فیس‌بوک در مه 2018 به نمایش گذاشت، ساده‌تر است. هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی عرضه این قابلیت و زمان احتمالی ارائه آن، به میان نیامده‌ است. تصاویر سه‌بعدی از امروز به صورت آنلاین و در واقعیت مجازی قابل مشاهده هستند. قابلیت ایجاد و به اشتراک گذاری این تصاویر نیز تا روزهای آتی برای تمامی کاربران فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام موقعیت مکانی کاربران خود را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند

تین نیوز

سیل اردیبهشت ۱۴۰۳ در خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد. نکته تلخ، این که دانش آموزان منطقه  محروم زیرکوه یک سال زحمت کشیدند اما درست در روز کنکور، سیل جاده ها را تخریب کرد و آن ها نتوانستند به جلسه امتحان برسند. می گویند صدایمان به گوش کسی نمی رسد.

 قابلیت دسترسی  (accessibility)، میوه  اصلی درخت حمل ونقل برای کاربران است. هر چه قابلیت دسترسی یک ناحیه به نواحی دیگر کم تر باشد، آن ناحیه محروم تر می ماند، حتی اگر چنین استعدادهای خوب و عزیز و بزرگ منشی داشته باشد.

مدیران تارک الفعل قدیم و اخیر کشور، در تسبیب و تشدید این محرومیت ها، الی الابد سهیمند و این انباشته های شر را در انبان های خویش به یوم الحسرة می برند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام