Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@02:47:51 GMT

لزوم اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۷۸۹

لزوم اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی

خبرگزاری میزان- رئیس اتاق ایران بر لزوم اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته دولت در قیمت‌های پایه صادراتی مداخله کرد و آن را بالا برد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، غلامحسین شافعی در صبحانه کاری وزیر جهاد کشاورزی با اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار داشت: بخش کشاورزی در هر کشوری از حیاتی‌ترین بخش‌های اقتصادی است و در ایران با توجه به شرایط ویژه و موضوع امنیت غذایی اهمیت آن چند برابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از چالش‌های بزرگ کشور امروز مسئله آب است که بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید به صورت جدی به آن توجه شود.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: برخلاف آنچه ادعا می‌شود که کشاورزی برای کشور مهم است، اما طی ۱۰ سال گذشته سیاستمداران به ویژه سیاست‌گذاران پولی نسبت به این بخش کم‌توجه بوده‌اند.

شافعی با بیان اینکه سهم مانده تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی مرتب رو به نزول بوده و از ۱۴.۸ درصد در سال ۸۵ به ۸.۸ درصد در سال ۹۵ رسیده است، گفت: در هدایت منابع به سمت بخش‌های مختلف به بخش کشاورزی جفا شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعجیل در تصمیم‌گیری آنی در مسائل اقتصادی کشور را به وضع بدی سوق می‌دهد، تصریح کرد: بخش مهمی از صادرات غیرنفتی واقعی در کشاورزی نهفته است، بنابراین لطمه اقتصاد از تصمیمات آنی در این بخش بیشتر خواهد بود، به عنوان مثال ممنوعیت‌های صادراتی اخیر موجب شد مقدار زیادی محصولات کشاورزی هدر برود.

شافعی یادآور شد: طبق ماده ۲۴ قانون فضای کسب و کار هرگونه تغییر در رویه‌ها و دستورالعمل‌ها باید با پیش آگاهی اجرا شود و قبل از اجرا از رسانه‌های گروهی اعلام شود، اما رویه فعلی این چنین نیست و لطمه بسیاری به کشور می‌زند.

وی با اشاره به بحث پیمان‌سپاری ارزی، افزود: هیچکس منکر این نیست که ارز صادراتی باید به کشور بازگردد، اما با این رویه صادرات از دست حرفه‌ای‌ها خارج می‌شود و به دست غیرحرفه‌ای‌ها می‌افتد که همین امر منجر به عدم بازگشت ارز می‌شود.

رئیس اتاق ایران با تاکید بر لزوم اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی، گفت: در سال‌های گذشته دولت در قیمت‌های پایه صادراتی مداخله کرد و آن را بالا برد و از سوی دیگر بحث جوایز صادراتی باعث شد صادرکنندگان نیز از این اقدام استقبال کنند.

وی افزود: اکنون پایه برگشت ارز صادراتی همان قیمت‌های پایه صادراتی است که از دلایل اختلاف در آمار بازگشت ارز صادراتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارز صادرات کشاورزی اتاق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در حالی امروز آغاز به کار کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان قمی در خوشه و بخش های صنعتی کفش ماشینی، سنگ‌های تزیینی، محصولات کشاورزی، فرش دستبافت و محصولات بهداشتی و آرایشی ظرفیت های صنعتی، معدنی، تولیدی و کشاورزی قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو امروز برای ششمین دوره گشایش یافت. این نمایشگاه تا دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد