Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، علی لاریجانی در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه ارتقای فرودگاه خدماتی به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه یکی از نکات مهم در کشور داشتن تفکر توسعه‌ای است گفت: آقای آخوندی به درستی به این موضوع اشاره کرده‌اند که پروژه‌های مختلفی در کشور وجود دارد اما باید دید که این پروژه‌ها در نهایت چه نتیجه‌ای برای مردم می‌توانند داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید یک نظام توسعه‌ای درست در کشور طراحی شود اظهار داشت: اگر این نظام توسعه‌ای در کشور مستقر باشد در آن زمان با انبوهی از پروژه‌های غیر اقتصادی مواجه نخواهیم بود و متاسفانه امروز در کشور در این زمینه ضعف داریم که متاثر از دو موضوع ساختاری و رفتاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات ساختاری در کشور گفت: یکی از این موضوعات ساختاری به نحوه عملکرد سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد. مبنای سازمان برنامه در زمان تاسیس بر توسعه بوده و در آن زمان بودجه بخشی از این سازمان نبوده است و بودجه برعهده وزارت اقتصاد بوده است.

لاریجانی ادامه داد: زمان هویدا وقتی که درآمدهای نفتی افزایش یافت بودجه هم به سازمان برنامه اضافه شد اما این در حالی بود که باید به سازمانی برای توسعه آینده کشور نیاز داریم.

وی ادامه داد: این کارهای روتین نباید به سازمان برنامه اضافه می‌شد و سازمان برنامه باید مرکز توسعه کشور باشد و تفکر توسعه‌ای در آن رشد داشته باشد که امروز با ضعف در این بخش مواجه هستیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه مسئله دیگر بخش رفتاری است، اظهار داشت: متاسفانه به جای اینکه فکر توسعه‌ای در ایران عمیق‌تر شود فکر کشمکش در کشور توسعه پیدا کرده و همدیگر را آزار دادن و بد و بیراه گفتن در کشور رواج پیدا کرده که این به کشور بسیار صدمه وارد می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه کارها در ایران پر هزینه انجام می‌شود و این عوامل باعث می‌شود که پروژه‌ها کند انجام شوند گفت:‌ عقلای بخش‌های مختلف باید متوجه این روند شوند و رویکردها تغییر پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه به بخش‌های نظارتی توصیه می‌کنم برای افزایش دقت در پروژه‌ها به دنبال مچ‌گیری نباشند، گفت: بارها اعلام کرده‌ام که همان مقدار که حریت برای نمایندگان مجلس کلیدی است باید بحث شجاعت هم کلیدی باشد و نباید شجاعت مدیران را تضعیف کنیم.

لاریجانی گفت: شجاعت مدیران باید تقویت شود و نمایندگان باید به مدیران اجازه شجاعت در کارها را بدهند.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی ایران درباره خودش مبنی بر اینکه وی نقش موثری در قانونگذاری صنعت هوانوردی داشته گفت: آقای مهابادی معمولاً درباره بنده غلو می‌کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایران رئیس مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه صنعت علی لاریجانی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس