Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: خروج دیگ‌های قدیمی ایرالکو ارتباطی با تعلل گمرک ندارد بلکه تنها برنامه‌ریزی لازم دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی زندیه‌وکیلی در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک در خصوص تعویق ایرالکو در خروج دیگ‌های قدیمی از مدار گفت: خروج دیگ‌‌ها از مدار ارتباطی به تعلل گمرک در ترخیص تجهیزات ندارد در حالی که با برنامه‌ریزی امکان خروج دیگ‌ها وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه اگر ایرالکو مجدد در پایان آبانماه خلف‌وعده داشته باشد قطعا نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، افزود: دیگ‌های قدیمی ایرالکو هیچ‌گاه به صورت یکجا از مدار خارج نشده است و طی چندماه اخیر شرکت می‌توانست حداقل بخشی از دیگ‌های را تعطیل کند در حالی که طی 6 ماه اخیر همچنان 44 دیگ قدیمی باقی مانده است.

زندیه‌وکیلی در خصوص انتقال آندسازی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسات قبل مقرر بود اگر به هر دلیلی ایرالکو امکان انتقال آندسازی به خیرآباد را نداشت، آند وارد کند درحالی که انتقال انجام نشده است، آند نیز توسط شرکت در حال تولید است، در واقع سر پله اول باقی مانده‌ایم و دائما مباحث مالی مطرح می‌شود.

وی همچنین به احتمال وقوع پدیده اینورژن در ماه‌های آینده اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل عدم سرمای زمستانه پدیده اینورژن در اراک رخ نداد درحالی که وقوع این پدیده در واقع شرایط بحرانی را رقم می‌زند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون روزهای ناسالم در اراک منشا خارجی داشته است، عنوان کرد: آلایندگی به واسطه پدیده اینورژن باید از امروز تدبیر شود و صنایع تا قبل از پایان آبانماه اقدامات خود را انجام دهند تا شرایط بحرانی برنخوریم، در سال‌های گذشته که پدیده اینورژن در اراک رخ می‌داد طی توافق با ایرالکو تولید آند متوقف می‌شد و درخواست داریم که تا قبل از پایان آبانماه صنایع اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز مشکل در ماه‌های سردسال را به انجام برسانند.

زندیه‌وکیلی در خصوص سهم آلاینده‌های در اراک نیز بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده در سال 1384 منشا و سهم هر صنعت و عوامل آلودگی در اراک مشخص شده است به طوری که 48 درصد آلودگی اراک مربوط به خودروها و 52 درصد مربوط به صنایع بوده است و در دولت تدبیر و امید بیشتری توجه به حوزه محیط زیست و آلودگی هوای اراک شده است، همچنین طرح جامع آلودگی هوای اراک در حال بازنگری است تا محیط زیست با استانداردهای دست یابد.

پروژه انتقال آندسازی 27 درصد پیشرفت داشته است

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکارخانه شرکت ایرالکو با اشاره به مشکلات ارزی و مالی در ترخیص تجهیزات مورد نیاز شرکت از چین که منتهی به اخذ فرصت 2 ماه تا پایان آبانماه از استاندار مرکزی شدیم، گفت: در حال حاضر 44 دیگ قدیمی باقی مانده است، پیشرفت مناسبی حاصل شده است، تنها سیستم کنترلی دیگ‌ها باقی مانده است که تا نیمه اول آبانماه انجام و در نیمه دوم نیز نسبت به خروج دیگ‌ها از مدار اقدام می‌شود.

مجید بوالحسنی با اشاره به پیشرفت 27 درصدی پروژه انتقال آندسازی به شهرک صنعتی خیرآباد بیان کرد: بدون منابع مالی این انتقال ممکن نیست و برای این امر 300 میلیارد تومان اعتبار لازم است که اگر تخصیص یابد ظرف 2.5 سال آینده انتقال انجام می‌شود و درخواست پیگیری اعتبار تعیین شده در سفر ریاست‌جمهوری و صندوق توسعه ملی توسط استان را داریم.

وی در پاسخ به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی مبنی بر عدم تمایل ایرالکو به انتقال آندسازی بیان کرد: نمی‌توان بر منابع داخلی تمرکز صرف داشت چراکه روزی تمام می‌شود، قطعا شرکت از اعتبار استقبال می‌کند و پیگیری‌های لازم نیز انجام شده است و لازم است که استان نیز در جهت تخصیص اعتبارات نیز همراه کند.

ایرالکو را رها نمی‌کنیم

در ادامه این جلسه مدیرعامل شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: جان مردم مهمتر از درآمد شرکت ایرالکو است، با احترام به کارگروه شبکه دعوت به آرامش شد و تنها به مکاتباتی در خصوص خلف وعده‌های ایرالکو اکتفا شد، اما لازم است که همه نسبت به مصوبات کارگروه احترام بگذارند و در واقع بی‌توجهی به مصوبات زیر سوال رفتن کارگروه را به همراه دارد.

محمد جلیلی افزود: قطعا خروج دیگ‌های قدیمی ایرالکو از مدار ابتدای راه است، فعالان محیط زیست این شرکت را رها نمی‌کنیم و مباحث دیگر مانند آنالیز پلاسمای خون کارگران، تاثیر فعالیت‌ها بر پرسنل، بحث فیلتراسیون، انتقال آندسازی و ... دنبال خواهد شد و شایسته است که شرکت ایرالکو به دلیل توهین به مردم اراک بابت خلف‌وعده‌های خود از شهروندان عذرخواهی کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایرالکو منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: تمام نقل و انتقالات ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن توسط دفاتر اسناد رسمی و مشاوران املاک ممنوع بوده و با متخلفان از طریق مراجع ذیربط برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارش تسنیم از شیراز، مهدی پوربهی گفت: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرارداد و واگذاری واحد‌ها تا مرحله پایانی پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بار‌ها از سوی شرکت عمران صدرا اعلام شده است که اگر متقاضی به دلیل تکمیل نشدن مبالغ یا ناتوانی در واریز سهم آورده خود تمایل به ادامه مراحل پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نداشته باشد، باید نسبت به انصراف از طرح اقدام کند، لذا واگذاری یا انتقال آن به افراد دیگر غیرقانونی است، اما متأسفانه شاهد خرید و فروش غیرقانونی ثبت‌نام‌ها توسط مشاوران املاک هستیم که تمام عواقب آن برعهده خریداران و فروشندگان است.

پوربهی با اشاره به ماده 3 آیین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که مقرر شد، همه امور مربوط به این طرح، مطابق با دستورالعمل‌ها و نمونه قرارداد‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد، ادامه داد: با عنایت به ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از 45 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا، به دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک اخطار داد و تاکید کرد: پیرو مکاتبات قبلی با توجه به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش نسبت به ثبت نقل و انتقال و انجام هرگونه معامله مربوط به واحد‌های مذکور و ثبت رسمی آنها در دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک خودداری کنند.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود