Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفتگویی را با «دیوید هرست»، دبیر «میدل ایست آی» درباره اظهارات مقامات عربستان سعودی در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی انجام داد و به نقل از وی اعلام کرد روایت مقامات عربستان سعودی در این باره معیوب است.

هرست در این باره گفت: «یافته ها، تایید کننده مطالبی است که ما اخیرا منتشر کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال خاشقجی به دفتر سرکنسول عربستان سعودی هدایت شد، در حالی که سرکنسول نیز در این دفتر حضور داشت. سپس دو نفر وارد اتاق شدند و خاشقجی را به زور از اتاق بیرون بردند. آن‌ها در این حالت به خاشقجی ناسزا می‌گفتند. سپس صدای فریادی شنیده شد، و بعد از آن سکوت همه جا را فرا گرفت. به عقیده ما، ماده‌ای مرگبار به خاشقجی تزریق شد. اما آنچه که در حال رخ دادن است، آن است که روایت سعودی‌ها دچار گسست و فروپاشی شده و این فروپاشی، بسیار سریع رخ داده است.»

وی افزود: اکنون تلاش‌های (عربستان سعودی) با هدف ایجاد دیواره دفاعی پیرامون محمد بن سلمان و پادشاه این کشور صورت می‌گیرد. اکنون گفته می‌شود که این عملیات، کار نیرو‌های خودسر بوده است، یا آنکه کشته شدن خاشقجی در جریان بازجویی که به غلط صورت گرفته و دچار انحراف شده رخ داده است.

او در ادامه گفت: «این ایده که کشته شدن خاشقجی حین بازجویی که به غلط انجام شده صورت گرفته است، معتبر نیست؛ نخست به این علت که چیزی که از آن به عنوان بازجویی نام برده می‌شود، به استناد فایل‌های صوتی ضبط شده، بسیار سریع صورت گرفته است. این یک واقعیت است که این عملیات از ابتدا تا انتها، ظرف دو ساعت پس از ورود جمال پایان یافته است. یعنی از زمان ورود خاشقجی به کنسولگری تا زمان خروج اولین کاروان خودرو از این ساختمان، دو ساعت فاصله است. نکته دوم آن است که این ۱۵ نفر چه کسانی بودند؟ هیچ یک از این ۱۵ نفر، بازجوی حرفه‌ای نبودند. آن‌ها نیرو‌های ویژه و گارد ویژه بودند و یک تن از آنها، همانطور که همه ما می‌دانیم، متخصص پزشکی قانونی بوده است. این‌ها افرادی نیستند که برای بازجویی از یک فرد ربوده شده، اعزام شوند.»

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان عربستان سعودی خودرو خودرو عربستان عربستان سعودی خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر