Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:58:25 GMT

اکثر اعضای شوراها در روستاها سکونت دائم ندارند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۲۲۵۳

اکثر اعضای شوراها در روستاها سکونت دائم ندارند

تهران- ایرنا- نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید در روستاها ساکن باشند گفت: اکثر اعضای این نهاد سکونت دائم در روستاها ندارند و این به منزله نداشتن صلاحیت این مسئولیت است.

به گزارش ایرنا مردادماه امسال استانداری تهران اعلام کرد که 25 نفر از اعضای شوراهای اسلامی این استان به دلیل سکونت نداشتن، سوء استفاده از موقعیت، اموال و برخی اقدامات غیرقانونی دیگر براساس ماده 18 آیین نامه اجرایی هیات های حل اختلاف مورد اتهام قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسم میرزایی نیکو عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی و بررسی مسائل چند روستای بخش مرکزی فیروزکوه در مسجد روستای «کتالان» اظهارداشت: اعضای شورا منتخب مردم هستند و باید با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد درآمد پایدار روستا را مستقل کنند و تنها توقع رفع مشکل و دریافت اعتبار از دولت نداشته باشند.
به گزارش ایرنا فراندار شهرستان فیروزکوه نیز در این نشست گفت: باو جود جنگ اقتصادی نابرابر در کشور همواره اعتبارات حوزه روستایی پرداخت می شود.
مهدی یوسفی جمارانی با بیان اینکه حدود یک میلیارد تومان اعتبار به هر روستا اختصاص یافته است بیان کرد: تامین این اعتبارات برای دولت راحت نبوده اما گزارش های نوع هزینه کرد در روستاها نشان دهنده خرج های غیرضروری است که جای نقد دارد.
وی گفت: دهیاران و اعضای شوراها پیش از دریافت اعتبار با پیمانکار قرارداد نبندند و پروژه ای را آغاز نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.
به گفته وی دهیاران در اداره امور روستا با یکدیگر تعامل داشته باشند و از نظرهای کارشناسی دستگاه های اجرایی بویژه فرمانداری یا بخش خصوصی مشاوره بگیرند.
یوسفی جمارانی تاکید کرد: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و تسهیلات مناسبی در زمینه اشتغال روستایی آن تعلق می گیرد که کمک غیرمستقیم دولت به روستاها به شمار می رود و می توان از آن به منظور اقامت دائمی افراد و مهاجرت معکوس به سمت روستاها استفاده کرد اما با این حال طرح اشتغالی در این روستاها تاکنون مطرح نشده است.
وی همچنین گفت: اعضای شورا نماینده تمامی اهالی روستا هستند و باید برای احقاق حقوق تک تک افراد تلاش کنند و تبعیضی قائل نشوند.
فرماندار فیروزکوه افزود: مبنای توزیع اعتبارات، سرشماری مرکز آمار است و این اقدام در نیمه دوم سال انجام می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مسائل و مشکلات روستاهای بادرود، جیلیزجند، گدوک، نام آور، کتالان، شهرآباد، هرانده، دهین، امیریه از توابع بخش مرکزی فیروزکوه بررسی شد.
شهرستان فیروزکوه با جمعیت 34 هزار نفری و 59 روستا در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع و از دو بخش مرکزی و ارجمند تشکیل شده است.
تهرام/9897/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فيروزكوه شورا سكونت در روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم این شهرستان توانستند مقام اول آزمون پایش استان خراسان رضوی را کسب کنند.


علی اکبر چراغیان افزود: این رتبه ارزشمند با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند و در سایه تلاش و پشتکار دانش آموزان به دست آمد.

 

پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرا خواهد.

 

محمد یوسفی افزود: از ماه‌ های آینده اطلاعات میدانی و به هنگام سازی کدهای پستی ۱۰ رقمی انجام و در گام بعدی نسبت به تولید و نصب پلاک بر اساس اطلاعات برداشت شده اقدام خواهد شد.


وی ادامه داد: با انجام این طرح، برای هر واحد ملک، یک آدرس یکتا و کد پستی تعیین خواهد شد و خدمت رسانی توسط دستگاه‌ های خدمت رسان، مسیر جدید و مطلوب و حالت هوشمند به خود خواهد گرفت.


یوسفی بیان کرد: شهروندان می‌ توانند با اسکن کد الصاقی بر روی پلاک‌ ها (کیو آر) به اطلاعات شهرسازی ملک خود دسترسی پیدا کنند.

 

رفع مشکلات روستاها از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی و دهیاران

سرپرست بخشداری جلگه رخ در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش رخ  بر حضور فعال آنان در بین مردم و گوش دادن به مشکلات اهالی

روستاها تاکید کرد.

 

رسول بابایی در این همایش  حضور در بین مردم و گره گشایی از کار‌ها و رفع مشکلات روستاها را از مهمترین وظایف اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برشمرد.
 

بابائی  با بیان این که حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در بین مردم یک ضرورت جدی است، افزود: بسیاری از مشکلات پیش رو  با مشارکت مردم حل خواهد شد. ‎

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و پیشرفت روستاها تلاش مضاعف داشته باشند، گفت: شناسایی ظرفیت ها مولفه جدی دستیابی به توسعه پایدار در هر منطقه محسوب می شود که اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید مد نظر خود قرار دهند.

دیگر خبرها

  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان