Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با ۲۵.۴ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته به حدود ۱۸۳.۳ هزارمیلیارد ریال رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی گفت: حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با ۲۵.۴ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته به حدود ۱۸۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ هزارمیلیارد ریال رسیده که نکته قابل توجه و مثبت آن این است که تنها ۳۲ درصد حق بیمه‌های تولیدی توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شده و بقیه آن سهم شرکت‌های بیمه خصوصی است. بر این اساس، ما تلاش می‌کنیم که سهم شرکت‌های خصوصی رشد بیشتری پیدا کند، چون به خصوصی سازی و جذب سهامداران بخش خصوصی اعتقاد داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت‌های بیمه خصوصی باید با قدرت بیشتری در بازار حضور پیدا کنند و ریسک‌ها را در اختیار بگیرند و پوشش لازم را انجام بدهند. به هر حال با توجه به توانگری مالی شرکت‌ها این سهم بازار تقسیم می‌شود. در شش ماه نخست سال تنها سهم ۸ شرکت بیمه در مجموع بیش از سه چهارم (۷۶.۶ درصد) از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده‌اند و ۲۳.۳ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر تولید شده وتعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با ۸.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۳۰.۱ میلیون فقره بود؛ بنابراین شرکت‌های بیمه خصوصی باید تلاش خود را بیشتر کنند و با افزایش سرمایه و ذخیره گیری مناسب به نقش آفرینی اساسی تری در بازار این صنعت فکر کنند.

وی تصریح کرد: از این میزان ۳۶.۳ درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص دارد و۲۰.۹ درصد از حق بیمه‌های تولیدی مرتبط با بیمه درمان است وسهم بیمه زندگی نیز به ۱۴.۸ درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید. قطعا این میزان برای ما چندان قابل قبول نیست و باید تحولی اساسی در این حوزه صورت بگیرد.

سلیمانی گفت: در این میان فرهنگسازی و آموزش را راهکار اصلی افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جامعه می‌دانم و اگر همگان با ظرفیت‌ها و مزایای بیمه نامه‌های زندگی آشنا شوند در سطح رفاه و امنیت خاطر جامعه تحولات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ماموریت اصلی صنعت بیمه، پرداخت خسارات وارده بر بیمه گذاران است که خوشبختانه با جدیت و سرعت قابل قبولی در حال انجام است؛ این در حالی است که شرکت‌های بیمه در این بازه زمانی در حدود ۱۰۸.۷ هزارمیلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با ۶ ماهه اول سال قبل، معادل ۲۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد. ۶۶.۶ درصد از خسارت‌های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد که جایگاه ویژه و اهمیت شرکت‌های خصوصی بیمه‌ای را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه نزدیک ۲۶ میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱.۲ درصد افزایش داشته که از این میزان۳۶.۹ درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد،۳۶.۹ درصد از خسارت‌های پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشت و سهم بیمه زندگی هم به۸.۹ درصد از خسارت‌های پرداختی در بازار بیمه رسید.

وی افزود: مطابق تعاریف بیمه‌ای نسبت خسارت عبارت از حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و در محاسبه آن مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق‌بیمه، هزینه کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری- عمومی دخالت داده نمی‌شود. به همین خاطر بررسی آمار عملکرد شرکت‌ها و رشته‌های بیمه از حیث "نسبت خسارت" در این مدت نمی‌تواند ارزیابی مطلوبی از عملکرد آن‌ها را مشخص کند و فعالیت واقعی صنعت بیمه را نشان بدهد چرا که با گذشت تنها ۶ ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه‌های مربوط به برخی از بیمه نامه‌های صادره در این مدت انجام نگرفته و تا پایان سال وصول خواهند شد.

به گفته سلیمانی، نسبت خسارت صنعت بیمه در این مدت ۵۹.۳ درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۱ واحد کاهش نشان داد؛ پس از شرکت‌های یادشده، نسبت خسارت شرکت بیمه آسماری با ۵۹.۲درصد در سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳درصد) و نسبت خسارت سایر شرکت‌های بیمه به مراتب پایین‌تر از نسبت خسارت بازار بوده است.

وی اظهار کرد: دو رشته بیمه اعتبار و درمان (به ترتیب با ۱۷۹.۷ و ۱۰۴.۹ درصد) نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. پس از آن، نسبت خسارت بیمه شخص ثالث و مازاد با ۶۰.۳ درصد، کمی نزدیک به سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳درصد) بوده و نسبت خسارت سایر رشته‌های بیمه به مراتب پایین‌تر از نسبت خسارت بازار بوده است.

سلیمانی گفت: تحرک بیشتر در صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است و تمامی صاحبنظران، فعالان و مدیران و شبکه فروش باید با تلاش بیشتر و تکیه بر ابتکار و نوآوری به تقویت بازار صنعت بیمه کمک کنند. با برنامه‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم و امیدوارم در دوره زمانی بعدی جهش قابل توجهی در عملکرد صنعت بیمه صورت بگیرد و چتر آرامش و امنیت بیمه‌ای در کشور گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه مرکزی شرکت های بیمه خسارت بیمه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری

دو لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند، به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش ایسنا، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند، از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی اکنون در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation در بازار موجود خواهد بود که حاوی مواد گرافنی و سیلیس بوده و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که نوع سیاه وزن ۷۴۰ گرمی داشته و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا می‌گوید که رانندگان حرفه‌ای این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت‌ عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آنها است. این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دماهای مختلف استفاده کرده است.

به نقل از ستاد نانو، در حال حاضر این شرکت انوع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول‌ لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری