Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از تدوین شناسنامه سنگ افراشته های شهریری در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ایمانعلی ایمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افرود: این طرح در راستای ساماندهی منطقه باستانی شهریری و شمارش تعداد سنگ افراشته ها و تدوین مشخصات استایل ها اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: با معرفی منطقه باستانی شهریری به عنوان پایگاه ملی طرح های ساماندهی در فازهای مختلف آغاز شده و از جمله اینکه نوع شکل، حجم و اندازه و تعداد سنگ افراشته ها تا 2 هفته آینده احصا خواهد شد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر همچنین افزود: در ادامه عکاسی از سنگ افراشته ها و همچنین تهیه طرح اتوکد عملیاتی می شود.
ایمانی گفت: علاوه بر این سنگفرش مسیر دسترسی ، احداث سرویس بهداشتی، احداث ساختمان اداری و ارتقای سیستم های امنیتی در این منطقه در دست اقدام است.
محوطه‌ باستانی شهریری با وسعت 400 هکتار در بالادست روستای پیرازمیان واقع شده و قدمت آن بر اثر داده های باستان شناسی به دوران اواخر مفرغ ، دوره نوسنگی ، مس سنگی و اوایل آهن مربوط است.
محوطه شهریری از سه قسمت معبد ، قوشاتپه و قلعه تشکیل شده‌ و قدمت این منطقه به 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح مربوط می شود.
محوطه باستانی شهریری در سال 1381 از سوی میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
مشگین شهر در شمال غربی اردبیل واقع است.
7117/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث شهريري مشگين شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زیگورات بنایی است که در گذشته برای عبادت و نیایش پروردگار ساخته می‌شده است. بزرگترین و سالم‌ترین زیگورات به جای مانده در جهان، زیگورات چغازنبیل است. این نیایشگاه باستانی حدود ۱۲۵۰ سال پیش از میلاد مسیح در تمدن ایلام ساخته شده است. در ویدئوی زیر تصاویری از این بنای باستانی را مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شکوفه های بهاری در مشگین شهر
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار