Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: میزان اشغال تخت‌های مراقبت‌های ویژه در حدود 90 درصد است و به طور کلی خوشبختانه 2 هزار و 400 تخت آی‌سی‌یو معادل 22 درصد به مجموعه تخت‌های مراقبت‌های ویژه کشور اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش مراقبت‌های ویژه بزگسالان و کودکان در شهرهای مختلف اضافه شده است و طرح تحول نظام سلامت توجه خاصی به حوزه بخش‌ مراقبت‌های ویژه دارد.

راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در چند 40 استان

آقاجانی با اشاره به اینکه در 40 شهر محروم برای اولین بار بخش آی‌سی‌یو راه‌اندازی شده است، افزود: در چندین شهر بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان راه‌اندازی شده است و در حال حاضر 249 شهر کشور مجهز به آی‌سی‌یو و 120 شهر کشور نیز دارای بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: 40 شهر ایران مجهز به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان شده است و خوشبختانه توزیع عادلانه آی‌سی‌یو در سطح کشور انجام شده است.

سرمایه‌گذاری ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه مراقبت‌های ویژه

وی با اشاره به اینکه سطح‌ بندی خدمات درمانی باید در کشور توسعه پیدا کند، ادامه داد: 2400 میلیارد تومان از بودجه طرح تحول در حوزه آی‌سی‌یو سرمایه گذاری شده است و تعداد افراد فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه دو برابر شده است.

آقاجانی با اشاره به اینکه جذب و تربیت پرستار در حوزه مراقبت‌های ویژه گسترش پیدا کرده است،‌ ادامه داد: در بخش مراقبت‌های ویژه مسئله تشخیص بستری بیمار مهم است زیرا باید امکانات گران قیمتی برای آن در نظر گرفت که به دلیل محدودیت منابع ایجاب می‌کند که انتخاب بیماران در آی‌سی‌یو باید به درستی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مدت اقامت بیماران در آی‌سی‌یو و زمان ترخیص آن دیگر موضوع مهم محسوب می‌شود که باید به این مسئله توجه بیشتری کرد.

وی گفت: امروزه موضوع هوم‌کر و مراقبت در منزل بسیار اهمیت پیدا کرده است زیرا مراقبت در منزل باعث جلوگیری از عوارض و کنترل هزینه‌ها می‌شود.

باید فکری به حال عفونت‌های آی سی یو کنیم

آقاجانی افزود: موضوع عفونت در آی‌سی‌یو به خصوص عفونت تنفسی مهم است و باید فکری اساسی برای این مسئله کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ‌ امروزه پروتکل‌هایی درمورد عفونت بیمارستانی تدوین و به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است که باید این موضوع پروتکل‌ها به طور کامل اجرایی شود.

وی یادآوری کرد: مدیریت بخش‌های آی سی‌یو از دیگر موضوعات مهم محسوب می‌شود زیرا این بخش هیچ شباهتی به سایر قسمت‌های بیمارستان ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات

فرماندار مشهد گفت: خراسان رضوی در مرحله اول انتخابات حوزه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری استودیو انتخابات خراسان رضوی که در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از شهرستان مشهد و کلات پنج نماینده به مجلس راه پیدا می‌کنند که تکلیف چهار نفر از آنها در دوره اول مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در دوره دوم تکلیف نفر چهارم مشخص می‌شود، ادامه داد: مشهد جزو کلان شهرهایی  است که مشارکتش در انتخابات افزایشی بود و ما 7 درصد افزایش داشتیم که علت آن اضافه شدن تعداد افرادی بود که به سن رای رسیده بودند.

فرماندار مشهد افزود: در دوره اول انتخابات 17 درصد تعرفه بیشتر نسبت به سال 98 استفاده شد و مشهد و کلات اولین حوزه انتخابیه بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، ضمن اینکه ما کم‌ترین شکایت و نارضایتی را داشتیم.

داوری بیان کرد: در دوره اول کم‌ترین مشکل و اعتراض را داشتیم و به جز سرمای هوا مشکل خاص دیگری در استان وجود نداشت، به طوری‌که  98 درصد حوزه‌های انتخاباتی راس ساعت 8 صبح کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: تلاش کردیم نقایص مرحله اول را رفع کنیم و برای مرحله دوم هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش بینی شده که هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات فعال خواهند بود.

فرماندار مشهد عنوان کرد: برای این مرحله 18 هزار نفر عوامل اجرایی، انتظامی و نظارتی آماده شده اند که انتخابیه مشهد و رضوی در 14 حوزه تقسیم می‌شوند که 13 حوزه در مشهد و 3 حوزه مرکزی فعال خواهد بود.

داوری خاطرنشان کرد: هر منطقه به فراخور شعب اخذ رای چند ناحیه دارد که صندوق رای را مدیریت می‌کنند که همه اینها در اتاق وضعیت به صورت صوتی و تصویری رصد می‌شوند.

وی بیان کرد: تبلیغات از ساعت 12 شب 13 اردیبهشت شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه‌ خواهد داشت؛ اقلام انتخابات را در مخازن فرعی روز پنج شنبه در شعبه ها قرار خواهیم داد و تمام عوامل از ساعت پنج صبح در شعبه ها حضور دارند و انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: شماره تلفن فرمانداری برای پاسخگویی و حضور شعبه‌های سیار در حالت آماده باش است، البته اولویت ما با مکان‌های اجتماعی است.

 داوری بیان کرد: کسانی که دور اول در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای داده اند در این مرحله می توانند رای بدهند و افرادی که از 11 اسفند 1402 تا 21 اردیبهشت 1403 به سن رای‌دهی رسیدند و همچنین افرادی که در دوره اول رأی ندادند نیز می‌توانند در انتخابات دوره دوم مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد