Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از دیدار و گفتگوی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه خبر داد.

نائورت در این باره گفت: «مایک پمپئو وزیر خارجه کشورمان امروز با رجب طیب اردوغان در آنکارا دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در مورد طیفی از موضوعات مهم دوجانبه از جمله سوریه گفتگو کردند. وزیر خارجه با استقبال از تصمیم آنکارا برای آزادی کشیش «اندرو برانسون» و ابراز نگرانی آمریکا در مورد ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی، تمایل واشنگتن برای کمک به ترکیه در روند تحقیقات را تکرار کرد».

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به دیدار مایک پمپئو با همتای ترکیه ای خود از گفتگوهای دوطرف بر سر موضوعاتی متنوع و با اهمیت دوجانبه از جمله سوریه، ایران و مقابله با تروریسم سخن گفت.

نائورت همچنین گفت که وزیر امور خارجه آمریکا با چاوش اوغلو در مورد بازداشت غیرقانونی «دکتر سرکان گولگ» و سایر شهروندان آمریکا درترکیه گفتگو کرد.

کد خبر 4433733

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه جمال خاشقجی چاوش اوغلو رجب طیب اردوغان مایک پمپئو اربعین ۹۷ عربستان سعودی جمال خاشقجی ایالات متحده آمریکا ترکیه سوریه روسیه رژیم صهیونیستی عراق ایران دونالد ترامپ فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است